Käyttäjän poisto manuaalisesti

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Daranara
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:9
Liittynyt:28 Maalis 2009, 01:33
Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja Daranara » 16 Elo 2009, 18:53

Hei.
Olen siirtämässä yhdistyksen foorumeita uudelle palvelimelle. Kuitenkin foorumilla on eräs käyttäjä pääadminin asemassa ja minä suoraan hänen alapuolellaan. Pääadmin ei ole enään yhdistyksessä mukana ja hän on luovuttanut asemansa minulle, mutta omaa silti foorumeille käyttäjätunnuksen, jolla on kaikki oikeudet. Minulta taas puuttuvat oikeudet tehdä hänelle mitään.
Hän on pari kertaa jo alkanut trollailemaan foorumeilla, muuttanut käyttäjien nimiä vaaleanpunaisiksi ja antanut kaikenlaisia ihan ihmeellisiä titteleitä. Nyt hänet pitäisi saada foorumilta pois.
Kannattaako lähteä edes yrittämään? Foorumeilla on muutama tuhat viestiä, ja ne olisi kiva saada uudelle palvelimelle, samoin kaikki käyttäjät, paitsi hänet.
Onnistuuko se jotenkin?
Kiitos jo etukäteen.
(Sori, tiedän että koska käytössäni on vanha versio, ei tukipyyntöjä saisi lähettää, mutta en haluaisi lähteä päivittämään vanhalle palvelimelle uutta versiota, sillä uudelle asennan jo uusimman).

Foorumin osoite: http://fork.freehostia.com/1/phpBB3/
Käytössä oleva tyyli: Subsilver
Mitä MODeja on asennettuna: -
phpBB:n versio: jokin pari vuotta vanha.
PHP versio: PHP 5.jtn
Mikä tietokanta ja sen versio: MySQL ver.jtn
Palveluntarjoaja: Freehostia
Onko tämä asennettu itse?: Edellinen ylläpitäjä asensi
Onko tämä päivitys, mistä/mihin: Ei ole.
Onko tämä foorumi konversio jostain toisesta foorumista: Ei ole.
Onko olemassa testitunnuksia, jos halutaan tulla kokeilemaan: Ei ole.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 16 Elo 2009, 19:06

Ongelma on siinä, että se käyttäjä on asetettu perustajaksi ja sillehän ei voi antaa edes porttikieltoa "alempiarvoisten" toimesta. Siihen tarvitsisi toisen "perustajan" oikeudet omaavan henkilön.

Mulla on työkalu tuollaista varten, mutta en anna sitä julkiseksi, koska sillä voi saada paljon pahaa aikaseksi. :)
Jos lähetätä YV:llä mulle FTP tunnukset tuonne foorumille. Sen entisen ylläpitäjän nimen, jolta haluat oikeudet pois ja oman nimimerkkisi, jolle haluat antaa perustajan oikeudet.
Koitan laittaa ne sulle. :)

Sen jälkeen voit alkaa katselemaan sitä siirtoa. :)

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 16 Elo 2009, 23:31

Tehty,

Otin kiusaajalta perustajan oikeuden pois ja samaten otin hänet pois ylläpitäjistä ja valvojista.
Hänellä on vain Rekisteröityneen käyttäjän oikeudet tällähetkellä käytettävissä. :)

Laitoin sulle perustajan oikeudet, joten olet tällähetkellä "kuningas" :P
Katselin hieman muita ryhmiä, ettei olisi ollut muita ylläpitäjiä hänellä varalla. Jos olis vaikka tehnyt toiset tunnukset joskus.
Kannattaa vaihtaa mahdollisten FTP-tunnuksien salasanaa, ettei pääse takaisin sitä kautta. :)

Tietokannassa on myös yks uusi käyttäjä nimeltä "Korjaaja" sillä on perustajan oikeudet. Tämä oli se tunnus jolla suoritin muutokset.
Sen voi poistaa, sitä ei tarvitse enää. :)

Nyt pääset siirtämisen kimppuun. :thumbup:

Daranara
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:9
Liittynyt:28 Maalis 2009, 01:33

Re: Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja Daranara » 17 Elo 2009, 18:00

Tuhannesti kiitoksia =)

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 17 Elo 2009, 18:32

Lurttinen kirjoitti:Mulla on työkalu tuollaista varten, mutta en anna sitä julkiseksi, koska sillä voi saada paljon pahaa aikaseksi. :)
Alkaako tämän työkalun nimi ässällä? Jos alkaa, taidan tietää tuon työkalun.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 17 Elo 2009, 18:41

mrl586 kirjoitti:
Lurttinen kirjoitti:Mulla on työkalu tuollaista varten, mutta en anna sitä julkiseksi, koska sillä voi saada paljon pahaa aikaseksi. :)
Alkaako tämän työkalun nimi ässällä? Jos alkaa, taidan tietää tuon työkalun.
Ei ala, se alkaa A-kirjaimella. :)

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Käyttäjän poisto manuaalisesti

Viesti Kirjoittaja Peetra » 18 Elo 2009, 23:30

No kylläpä sitä ollaan salaperäisiä. :P
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa