Ryhmien oikeudet alueilla

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Viiru
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:26 Loka 2009, 22:52
Ryhmien oikeudet alueilla

Viesti Kirjoittaja Viiru » 26 Loka 2009, 23:08

Hei,

Olen vasta aloittanut foorumimme ylläpitäjänä. Koulutusta en saanut, joten olen itse yrittänyt päästä selville ylläpidon sielunelämästä.

Ongelmani koskee ryhmien oikeuksia alueilla. Minulla on neljä ryhmää: Ylläpitäjät, Valvojat, Rekisteröityneet käyttäjät ja Rajatut käyttäjät. Ylläpitäjät pääsevät kaikille alueille. Rekisteröityneet käyttäjät pääsevät kaikille muille alueille paitsi Valvojat-ryhmän omille alueille ja Rajatut käyttäjät -ryhmän omalle alueelle. Haluaisin, että Rajatut käyttäjät pääsisivät vain yhdelle täysin omalle alueelleen (jonne ei pääse muista kuin Ylläpitäjät) sekä yhdelle alueelle, jonne pääsevät myös Valvojat ja Rekisteröityneet käyttäjät.

Olen Ryhmien oikeudet alueilla -toiminnolla klikannut seuraavasti:
Ylläpitäjille 'täysi ylläpitäjä' kaikille alueille.
Valvojille 'normaali valvoja' kaikilla muilla alueilla paitsi Rajatut käyttäjät -ryhmän omalla alueella 'Ei pääsyä'.
Rekisteröityneille käyttäjille 'Normaali pääsy + äänestykset' kaikilla muilla alueilla paitsi Valvojat- ja Rajatut käyttäjät -ryhmän omilla alueilla 'Ei pääsyä'.
Rajatuille käyttäjille 'Ei pääsyä' kaikilla muilla alueilla paitsi Rek. käytt. kanssa yhteiselle ja Rajatut käyttäjät -ryhmän omalle 'Normaali pääsy + äänestykset'.

Miksi Rajatut käyttäjät pääsevät silti Rekisteröityneiden käyttäjien kaikille alueille?

Rekisteröityneet käyttäjät ja Valvojat eivät kuitenkaan pääse heidän täysin omalle alueelleen eivätkä muut kuin Valvojat Valvojien omille alueille.

Mitä olen tehnyt väärin ja mitä kannattaisi kokeilla?

Kiitos kovasti, jos joku ehtii yrittää auttaa.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmien oikeudet alueilla

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Loka 2009, 09:26

Helpoin ehkä, kai asetit oikeudet kaikille alueille?
Käy katsomassa rajattujen oikeuksia siltä alueelta, johon eivät saisi päästä.

Viiru
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:26 Loka 2009, 22:52

Re: Ryhmien oikeudet alueilla

Viesti Kirjoittaja Viiru » 27 Loka 2009, 10:01

Oikeudet on klikattu seuraavasti:

YLEISET OIKEUDET
Ryhmän oikeudet

Rekisteröityneet käyttäjät:
Käyttäjän oikeudet: Normaalit toiminnot
Valvojan oikeudet: Ei määrättyä roolia
Ylläpitäjän oikeudet: Ei määrättyä roolia

Rajatut käyttäjät:
Käyttäjän oikeudet: Normaalit toiminnot
Valvojan oikeudet: Ei määrättyä roolia
Ylläpitäjän oikeudet: Ei määrättyä roolia

ALUEESEEN PERUSTUVAT OIKEUDET
Ryhmien oikeudet alueilla

Rekisteröityneet käyttäjät:
Yhteinen alue: Vain luku
Omat alueet: Normaali pääsy + äänestykset
Kielletty alue: Ei pääsyä

Rajatut käyttäjät:
Yhteinen alue: Vain luku
Kielletyt alueet: Ei pääsyä
Oma alue: Normaali pääsy + äänestykset

Niistä 'Kyllä', 'Ei' ja 'Ei koskaan' -toiminnoista olen ihan ulalla. Mitään en ole klikannut 'Ei koskaan'.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmien oikeudet alueilla

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Loka 2009, 12:35

Viiru kirjoitti: Niistä 'Kyllä', 'Ei' ja 'Ei koskaan' -toiminnoista olen ihan ulalla. Mitään en ole klikannut 'Ei koskaan'.
"Kyllä" sallii, "Ei" ei salli ja "Ei koskaan" asetusta ei voi ohittaa vaikka jossain ryhmässä se sallittaisiin ("Kyllä")

Jos käyttäjä on jäsenenä esimerkiksi rekisteröityneissä käyttäjissä ja siellä sallitaan pääsy alueelle, se "Kyllä" ohittaa rajoitettujen käyttäjien "Ei" asetuksen.

Äkkiä ajateltuna se käyttäjä, joka on rajatuissa jäsenenä olisi myös rekisteröityjen ryhmässä.
"Ei koskaan" sille rajatulle tai poistaminen rekisteröidyistä käyttäjistä voisi auttaa. :)

Viiru
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:26 Loka 2009, 22:52

Re: Ryhmien oikeudet alueilla

Viesti Kirjoittaja Viiru » 27 Loka 2009, 14:45

Lurttinen kirjoitti:"Kyllä" sallii, "Ei" ei salli ja "Ei koskaan" asetusta ei voi ohittaa vaikka jossain ryhmässä se sallittaisiin ("Kyllä")
Tarvitseeko noita kyllä, ei ja ei koskaan -juttuja klikkailla sen lisäksi, että on klikattu ed. viestini mukaiset oikeudet? Vai missä tilanteissa ja miten niitä käytetään? Käytännön esimerkkiä?
Lurttinen kirjoitti:Äkkiä ajateltuna se käyttäjä, joka on rajatuissa jäsenenä olisi myös rekisteröityjen ryhmässä. "Ei koskaan" sille rajatulle tai poistaminen rekisteröidyistä käyttäjistä voisi auttaa. :)
Valvojat ja Rajatut ovat myös Rekisteröityjen ryhmässä, mutta heillä on oma ryhmänsä oletuksena. Valvojille ei näy Rajattujen osio, eikä Rajatuille ja Rekisteröityneille Valvojien osiot. Siksi olenkin vähän ihmeissäni, että miten olen niissä onnistunut, kun tämä Rajatut/Rekisteröityneet -kuvio ei onnistu millään. Kokeilen noita ehdotuksiasi.

Viiru
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:26 Loka 2009, 22:52

Re: Ryhmien oikeudet alueilla

Viesti Kirjoittaja Viiru » 01 Helmi 2010, 22:30

Rajatuille on nyt klikattu 'Ei pääsyä' niille alueille, joille heidän ei haluta pääsevän. Heille ei näy etusivulla kuin ne alueet, joille he saavat päästä. Uusi ongelma:

Kun rajattu käyttäjä klikkaa esim. Näytä vastaamattomat viestit, hän näkee viestit myös niiltä alueilta, joille on klikattu 'Ei pääsyä' ja joita hänelle ei näy etusivulla muuten. Miten on mahdollista ja miten voin estää?

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 360 vierailijaa