Miten saa musiikin soimaan phpBB sivustolle?

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
kysyjä
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:13
Liittynyt:17 Loka 2006, 15:58
Teostovapaan musiikin lataus phpBB-sivustolle?

Viesti Kirjoittaja kysyjä » 31 Loka 2006, 19:15

miten käy sitten teostovapaan musiikin kanssa?

Onnistuuko sellaisen lataus mitenkään phpBB-sivustolleen, jos ei ole mikään "nörtti"?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Teostovapaan musiikin lataus phpBB-sivustolle?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 31 Loka 2006, 21:18

kysyjä kirjoitti:miten käy sitten teostovapaan musiikin kanssa?

Onnistuuko sellaisen lataus mitenkään phpBB-sivustolleen, jos ei ole mikään "nörtti"?
Kyllä onnistuu, FTP:llä.

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja Kipe » 31 Loka 2006, 23:11

Vaikka teosto ei artistia edustakaan, on artistilla silti oikeutensa.
Kipe

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 01 Marras 2006, 00:10

Teostovapaa ei tarkoita, etteikö sitä kappaleta olisi suojattu tekijänoikeuksin, joten ainakin joudut kysymään sen tekijältä luvan sen esittämiseen svustollas.

kysyjä
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:13
Liittynyt:17 Loka 2006, 15:58

FTP?

Viesti Kirjoittaja kysyjä » 01 Marras 2006, 20:40

Teostovapaata musaahan esim. itse tekemää voi itsekin sinne sitten laittaa, jos tuo "FTP" skulaa. Niin miten se juttu onnistuu "FTP":llä?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 01 Marras 2006, 21:08

FTP on tiedostonsiirto protokolla ja tässätapauksessa sillä tarkoitetaan sitä ohjelmaa, jota käytit asentaessasi foorumia. Siirsit sen avulla foorumin tiedostot omalle palvelimelles.

Vai ookkos sää jollain ilmaispalvelimella, jossa FTP:n käyttö ei ole sallittu? Siinätapauksessa voi olla hankalempi homma saada toi musiikki soimaan.

kysyjä
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:13
Liittynyt:17 Loka 2006, 15:58

Siis mä en ole "nörtti" niin kuin eräät!

Viesti Kirjoittaja kysyjä » 01 Marras 2006, 21:24

Mä en siis ole "nörtti", vaan ihan tavallinen pulliainen, joka yrittää saada apua suomeksi eikä millään "FTP"-kielellä, jota en siis tajua.

Kertoisit vaan siis yksinkertaisesti suomeksi, jos osaat, miten musan saa soimaan phpBB-sivustollaan.

Tästä on vain kysymys.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 01 Marras 2006, 21:26

Anna linkki sun foorumille?

EDIT: ja tekniseltä puheelta ei voi välttyä, kun puhutaan teknisistä asioista, kuten foorumin muokkauksesta musiikin soittamista varten. ;)

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 01 Marras 2006, 21:28

Ei sulla ole tosiaan ketään "nörttiä" kaveria, joka voisi sua sen verran asiassa auttaa?

Kun haluat värkätä netin kanssa ja phpBB:n maailmassa, niin on kyllä melkein pakko opiskella itse vähän näitä juttuja vaikka yrityksen ja erehdyksen ja valtavan ystävämme Internetin avulla. Itse kukin on joskus ollut tavallinen pulliainen.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Siis mä en ole "nörtti" niin kuin eräät!

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 01 Marras 2006, 22:31

kysyjä kirjoitti:Mä en siis ole "nörtti", vaan ihan tavallinen pulliainen, joka yrittää saada apua suomeksi eikä millään "FTP"-kielellä, jota en siis tajua.
FTP ei ole kieli vaan protokolla. Sivistyssanakirjan mukaan protokolla tarkoittaa käyttäytymissääntöjä. Esimerkiksi presidentin linnan itsenäispäivän juhlavastaanotolla toimitaan tietyllä tavalla. Niin myös tietokoneiden kommunikoidessa. FTP-protokolla kertoo esimerkiksi, miten koneet kättelevät toisiaan, missä muodossa tiedostot siirretään, kuinka nopeasti tiedostot siirretään jne.

kysyjä
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:13
Liittynyt:17 Loka 2006, 15:58

"Kättelyä FTP:llä"?

Viesti Kirjoittaja kysyjä » 02 Marras 2006, 18:01

sorry vaan, mutta mulla menee yli hilseen?

Mä vaan haluaisin tietää sen ihan käytännössä ja suomeksi!, miten sen itse sinne sitten lataamansa musan saa soimaan phpBB-sivustollaan?

Onko teistä, "Lurttinen", "sw2000", "mrl586", "Kipe", "Anubis" ja muut, kellään omalla phpBB-sivustollaan musaa?

Osaatteko sen lataushommelin?

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Re: "Kättelyä FTP:llä"?

Viesti Kirjoittaja Kipe » 02 Marras 2006, 19:42

kysyjä kirjoitti:Onko teistä, "Lurttinen", "sw2000", "mrl586", "Kipe", "Anubis" ja muut, kellään omalla phpBB-sivustollaan musaa?
Ei ole minulla ainakaan.
kysyjä kirjoitti:Osaatteko sen lataushommelin?
Kyllä.
Kipe

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Re: "Kättelyä FTP:llä"?

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 02 Marras 2006, 21:58

kysyjä kirjoitti:Mä vaan haluaisin tietää sen ihan käytännössä ja suomeksi!, miten sen itse sinne sitten lataamansa musan saa soimaan phpBB-sivustollaan?

Onko teistä, "Lurttinen", "sw2000", "mrl586", "Kipe", "Anubis" ja muut, kellään omalla phpBB-sivustollaan musaa?

Osaatteko sen lataushommelin?

Sinulle on asia selitetty nyt niin suomeksi, kuin se on mahdollista ilman yksityistunteja alkaen netin käytön perusteista. Kyllä sun nyt täytyy itsekin nähdä vaivaa tän asian eteen eikä odottaa valmista annosta lautasella.

Eikä omalle sivustolleni tule musaa soimaan niin kauan kuin elän. Se on lupaus. 8)

Eli missä osoitteessa sivusi sijaitsevat? Miten ne olet sinne siirtänyt? Mitä ohjelmia käytit/käytät?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: "Kättelyä FTP:llä"?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 03 Marras 2006, 13:15

kysyjä kirjoitti:Onko teistä, "Lurttinen", "sw2000", "mrl586", "Kipe", "Anubis" ja muut, kellään omalla phpBB-sivustollaan musaa?
Omalla sivustolla on musaa (moottorinääniä), mutta se linkitetään ulkopuoliselta palvelimelta. Kyseinen musiikki soi ainoastaan silloin, kun käyttäjä klikkaa musiikkitiedoston linkkiä.
kysyjä kirjoitti:Osaatteko sen lataushommelin?
Kyllä

sauli.lepola
MODaaja
MODaaja
Viestit:217
Liittynyt:31 Elo 2006, 14:41
Paikkakunta:Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sauli.lepola » 10 Marras 2006, 03:11

Viimeksi kun kyselin niin alle 30sek klippejä saa sivuilla olla, muutamin rajoituksin.

Ei kaupallisilla sivuilla, sivuston päätarkoitus ei saa olla jakaa ko. klippejä, yms.
Ja sitten sivustolla pitäis olla jossain helposti löydettävissä kappaleen tiedot ja tekijänoikeustiedot.

Kannataa kysellä asiaa teostosta, ensin joka tapauksessa.


Tosin minäkään en suosittele laittaamaan sivustolle musiikkia. :roll:


*EDIT*
Pystyisitkö kertomaan foorumisi osoitteen?
WordPress + phpBB = Creating code communities is poetry

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 134 vierailijaa