Käyttäjälistan MODaaminen (perehtymässä)

MODien asennus ja omat muokkaukset.
Avatar
Markus K
MODaaja
MODaaja
Viestit:95
Liittynyt:01 Marras 2006, 20:14
Käyttäjälistan MODaaminen (perehtymässä)

Viesti Kirjoittaja Markus K » 20 Helmi 2007, 16:03

Olen tässä yrittänyt modata käyttäjälistaa, tarkoitus on saada lisää pystysarakkeita, missä olen onnistunutkin.

Mutta siinä tulee probleema, kun olisi tarkoitus saada erilaista numerodataa noihin sarakkeisiin. Tähän asti olen onnistunut saamaan sinne pelkät nollat... :D

-Mitä kaikkia tiedostoja tarvitaan käyttäjälistan editointiin?

-Jos teen jotain numeerista dataa PHP:llä jonkinmoisella laskukaavalla, miten saan nämä tulokset tuohon listaan?

Kaiken aikaa yritys ja erehdysmenetelmällä kuitenkin kokeilen, ja samalla koitan selvittää, mitä tarvitsee muokata ja missä. Vaan se on probleema, kun itsekin putoaa kärryiltä välillä... :D

Olisin hyvin kiitollinen tiedoista, miten pääsen hommassa jotenkin eteenpäin. PHP on siis uusi aluevaltaus minulle, tai pikemminkin omien modien yrittäminen. Varmuuskopiot ovat toki aina muutettavista tiedostoista, sen sentään olen oppinut...
Viimeksi muokannut Markus K, 22 Helmi 2007, 04:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Markus K
MODaaja
MODaaja
Viestit:95
Liittynyt:01 Marras 2006, 20:14

Viesti Kirjoittaja Markus K » 22 Helmi 2007, 04:38

Lähdin tässä modauksessa kokonaan puhtaalta pöydältä, tai pikemminkin aloin perehtymään paremmin PHP:hen. Äkkiä osoittautui, että systeemi näytti melko monimutkaiselta, sillä sain numeerisiksi arvoiksi ainoastaan nollaa.

Lähdin perehtymään aiheeseen siten, tyyliin

print "Hello World!"

eli koitin saada mahdollisimman lyhyen tekstin, mikä myös toimii. Kas, kun en muistanut käyttää tätä lähestymistapaa tässäkin asiassa, mitä olen käyttänyt ennenkin.

Niinpä nyt olen saanut tuloksena ns. tittelirajalaskurin, mitä ei kuitenkaan ole ympätty kiinni mihinkään. Foorumini tittelirajat ovat jatkuvasti muuttuvia, sen mukaan, mikä on foorumin viestien ja jäsenten suhde. Ainakin minusta ihan hauska elementti ja siitä on myös pidettykin, vaikka sillä ei ole mitään muuta toiminnaliista merkitystä, kuin tittelissä näkyy eri määrä tähtiä, joiden määrä voi jopa pienetä. Sama koskee myös itseänikin, vaikka olen oman foorumini ylläpitäjä. :D

Lähiaikojen suunnitelmiin kuuluu:

-jatkaa erilaisten print-komentojen kanssa ja sen avulla selvittää, mitä dataa voin saada helposti irti foorumista
-ja yrittää päästä perille tietokannoista (luku/kirjoitus)

Yhtä kaikki, on se niin uskomattoman antoisaa, kun oppii joskus jotain uutta. :D

Elikkä kun sinnikkäästi jatkan perehtymistä ja testejä yritys-erehdys- menetelmällä, niin pikkuhiljaa sitä saattaa saada jotain enemmän tai vähemmän vänkää aikaiseksi... :)

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 22 Helmi 2007, 13:45

Markus K kirjoitti: -jatkaa erilaisten print-komentojen kanssa ja sen avulla selvittää, mitä dataa voin saada helposti irti foorumista
Käytä print-komennon sijaan nopeampia echo-komentoja.

Avatar
Markus K
MODaaja
MODaaja
Viestit:95
Liittynyt:01 Marras 2006, 20:14

Viesti Kirjoittaja Markus K » 22 Helmi 2007, 15:47

Kiitos vihjeestä, pitää koettaa. :)

En vain silmäänkään saa kaivettua kaikkea foorumitietoa, kun silloin pitäisi vissiin hakea monen mutkan kautta, vaikka itsessään foorumissa tiedot näkyvät selkeästi.

Toistaiseksi olen onnistuneesti saanut jotain dataa esiin, mikä on jo muutenkin esillä:

-foorumin kokonaisviestimäärä
-foorumin jäsenmäärä
-näiden tulosten käyttäminen matemaattisesti print-komennoin

Tässä linkki toistaiseksi ainoaan toimintoon, mitä olen saanut aikaiseksi:

tittelit.php

Tuon tulen varmaan jossain vaiheessa ymppäämään johonkin, kunhan taidot ensin karttuisivat.

Toistaiseksi en ole onnistunut selvittämään, miten saan seuraavaa numeerista dataa tulostettua:

-yhtään yksittäiseen käyttäjään liittyvää arvoa: nimi, viestimäärä, osuus viesteistä, liittymishetki, viestien jättöajat, jne.

Meinaa välillä lentää hanskat nurkkaan, mutta silloinpa otan hanskat käteen ja painun muihin askareisiin. :D

Pyrkimyksenä olisi saada aikaan jonkinnäköinen oma tilasto, mutta siihen asti ei taida taidot riittää. Mutta onpahan aivosoluilla jotain rassattavaa... :)

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 288 vierailijaa