Ongelmallinen automaattinen sisäänkirjaus

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
jvr
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Ongelmallinen automaattinen sisäänkirjaus

Viesti Kirjoittaja jvr » 08 Elo 2008, 09:36

Mulla on pystytettynä testifoorumi, jossa on 100 käyttäjää tällä hetkellä. Saan heiltä valitusta siitä että automaattinen sisäänkirjaus ei toimisi, vaan joutuvat kirjautumaan "lähes" aina uudelleen, vaikka kuinka ruksais kohdan "Kirjaudu automaattisesti sisään"

Foorumilla on "Salli automaattiset kirjautumiset: Kyllä" ja "Automaattisen kirjautumisen avaimen kuoleentuminen päivissä: 0"

Mielestäni Evästeiden asetukset on OK. Tosin evästeistä joku voisi mulle tarkentaa (joka tieää varmasti, ei mutu) Onko "Evästeiden palvelin: foorumi.domain.fi" eli se millä nimellä domain DNS:ssä tunnetaan vai vain pelkkä "Evästeiden palvelin: domain.fi", mitä mun tapauksessa a)ei tunneta ja b) jos tunnetaan osoittaa väärään paikkaan?

Itseasiassa olen itse huomannut saman ongelman täällä phpbbsuomi foorumilla? Ihan sama suljenko vain selaimen loggaamatta täältä itseäni ulos, kirjaudunko ulos, vai miten toimin? Seuraavana päivänä viimeistään phpbbsuomi kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa? Vaikka kuinka ruksisin kohdan "Kirjaudu automaattisesti sisään"

Omalla testifoorumilla olen huomannut myös tätä samaa murhetta itse? Saan kyllä avattua esim foorumin etusivun ihan OK, mutta jos esim. teen refreshin tai yritän avata jotain linkkiä -> kysytään kirjautuminen!

Onko tietoa ongelman ratkaisuksi? Onko kysymys selaimesta? Selainasetuksista? phpbb bugi? vaiko virhe joka on hyväksytty ominaisuudeksi? ... Oikeastaan ihan sama ;)

Miten sisäänkirjautuminen korjataan sellaiseksi että ruksaamalla kohdan "Kirjaudu automaattisesti sisään" tosiaankin päästää käyttäjät sisään ilman uudelleen kirjautumista?!

Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viesti:

Re: Ongelmallinen automaattinen sisäänkirjaus

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 08 Elo 2008, 09:56

Kirjautumisongelmat on yleensä aina hankalia.
Niihin tuntuu vaikuttavan kuun asento, kuinka monta perhosta on kiinassa ja koska perheen lemmikki on syönyt viimeksi... :lol: ja :roll:

Kyse on evästeistä ja kuinka niitä käsitellään. Nehän ovat kone ja selainkohtaisia.

Tuolla phpBB2 puolella oon kirjoittanut perusasetuksista tiedotteen. Sama pätee myös kolmoseen.
Kolmosessa vaan se ero, että se katselee asennuksessa nuo asetukset itekseen kohdilleen. Asetukset voi tosin pakottaa, jos ne jostain syystä on väärin.

Täytä tukipyyntölomake ja laita mukaan foorumin osoite ja evästeiden/palvelimen asetukset kopioit ylläpidosta.

Jos kerran täälläkin meinaa kirjautuminen takkuilla, niin vika löytyy todennäköisesti selaimen asetuksista tai palomuurista/antiviiruksesta.
Selain ei saa rajoittaa foorumilta tulevia evästeitä ja ei tietenkään saa poistaa niitä automaattisesti suljettaessa selain.
Palomuurit, kuten Zone Alarm saattaa blokkailla mielivaltaisesti vähän kaikkea ja rikkoa sivun sitä kautta. Antiviiruksetkin ovat välillä vainoharhaisia evästeiden suhteen. :P

jvr
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa

Viesti Kirjoittaja jvr » 08 Elo 2008, 11:27

jvr kirjoitti:Onko "Evästeiden palvelin: foorumi.domain.fi" eli se millä nimellä domain DNS:ssä tunnetaan vai vain pelkkä "Evästeiden palvelin: domain.fi"
Googletuksen ja empiiristen kokeiden jälkeen näyttäisi että mun tapauksessa tämä on oikein?
eli loppuviimeksi tämä oli/on oikein :?
  • Evästeiden palvelin: foorumi.domain.fi
  • Evästeen nimi: phpbb3_c573o
  • Evästeen polku: /
Nuolla asetuksilla saa aikaan loogisen näköisen cookien

Koodi: Valitse kaikki

phpbb3_c573o_u
53
foorumi.domain.fi/
9728
3917322112
30021628
1922500912
29948203
*
phpbb3_c573o_k
a6b6a99ac8a3e7f5
foorumi.domain.fi/
9728
3917322112
30021628
1922650912
29948203
*
phpbb3_c573o_sid
c689c548bd839029b84efa5cd79c479b
foorumi.domain.fi/
9728
3917322112
30021628
1922650912
29948203
*
Googlettamisen jälkeen tuntuu että vika tosiaankin on kekseissä (Lurttinen tuossa edellä jo aiheeseen viittasikin)

Googlettamisessa löytyi tosin vinkki joka nyt on testauksessa! Tieturva-asetuksista muutin kohdan "Istunnon IP-osoitteen varmennus: => Ei" joissain tapauksissa korjannut asian .... vis mee lak :geek:

jvr
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa

Viesti Kirjoittaja jvr » 13 Elo 2008, 10:07

jvr kirjoitti:
  • Evästeiden palvelin: foorumi.domain.fi
  • Evästeen nimi: phpbb3_c573o
  • Evästeen polku: /
Murheet vain jatkuu ... ts on pysyviä :(
Tuo yllä oleva asetus on lähes toimiva. Selaimen voi sulkea ja homma rokkaa muutaman tunnin, siis automaattinen sisäänkirjaus. Viimestään sitten seuraavana päivänä joutuu taas kirjautumaan sisään :eviL

Googlannut ja selannut phpBB.comin foorumia jo lähes turhautumiseen saakka. Seuraava vaihe taitaa olla että käyn kovakoodaamassa manuaalisesti koodiin piparille sen verran aikaa että ei vanhene ...

Olenkos minä tosiaankin ainut jolla tämä murhe on?

Viestiketju Lukittu