Konvertoinnissa ongelmia

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Avatar
EsaL
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:19
Liittynyt:19 Kesä 2006, 12:44
Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja EsaL » 26 Touko 2007, 19:27

2.0.22 Foorumista (jossa oli sisään ympättynä X7Chat) konvertointi toi joitain pulmia.

Kuulemma osa ketjuista on kadonnut, kuinka moni, en tiedä vielä. Mutta sen olen todennut, että ennen konvertointia kirjoitettujen viestiwen kirjoittajaa ei enää näy topic-listalla. Se näkyy kyllä itse viesteissä.

Paripienempää olen korjannut, mutta edessä on vielä yksi isompi reilut pari tuhatta käyttäjää ja pari sataa tuhatta viestiä käsittävä forum... Sen kanssa en tahtoisi ongelmia.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Touko 2007, 19:31

Jos jollakulla on linkki siihen viestiketjuun. Käy katsomassa sitä ylläpitäjänä ja katso mahdolliset virheilmoitukset.
Ja, onko täm yhden klikkauksen asennus, esimerkiksi cPanelin/Fantasticon kautta, vai oot asentanut itse?
Eli luonut tietokannat, jne itse?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Touko 2007, 19:38

Kokeile testinä konvertointia uudesta CVS snapshotista. Saattaa olla, että vika on korjattu.
Mutta, se tarkoittaa sitä, että joudut odottamaan RC2/gold version julkaisua, kumpi tahansa tuleekin ennemmin ja jatkamaan tuolla phpBB2 alustalla vielä hetken.
CVS versiolla ei ole muuta tukea, mutta voit testata sillä.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 26 Touko 2007, 19:44

EsaL kirjoitti:2.0.22 Foorumista (jossa oli sisään ympättynä X7Chat) konvertointi toi joitain pulmia.
Tekeekö X7Chatin asennus muutoksia tietokantaan? Jos tekee, millaisia muutoksia? Joutuuko sinne tekemään lisää tauluja vai asentuuko jo olemassaoleviin tauluihin?

Avatar
EsaL
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:19
Liittynyt:19 Kesä 2006, 12:44

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja EsaL » 26 Touko 2007, 20:52

Lurttinen kirjoitti:Jos jollakulla on linkki siihen viestiketjuun. Käy katsomassa sitä ylläpitäjänä ja katso mahdolliset virheilmoitukset.
Ja, onko täm yhden klikkauksen asennus, esimerkiksi cPanelin/Fantasticon kautta, vai oot asentanut itse?
Eli luonut tietokannat, jne itse?
Ihan itse asennettu...

Ja tarkennuksena: Viestit ovat kyllä tallessa... Ovat vaan hukassa. Ei kun hakee niitä kirjoittajan profiilin kautta, niin löytyvät, ja otsaketietojen mukaan sieltä mistä pitää. Eivät vasan näy.

Ja kaikkien "vanhojen" viestien lähettäjä on hakemistoissa vain "vieras" Oikea lähettäjä löytyy kyllä itse viestistä.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Touko 2007, 20:54

Kokeile synkronointia?

Avatar
EsaL
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:19
Liittynyt:19 Kesä 2006, 12:44

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja EsaL » 26 Touko 2007, 21:48

mrl586 kirjoitti:
EsaL kirjoitti:2.0.22 Foorumista (jossa oli sisään ympättynä X7Chat) konvertointi toi joitain pulmia.
Tekeekö X7Chatin asennus muutoksia tietokantaan? Jos tekee, millaisia muutoksia? Joutuuko sinne tekemään lisää tauluja vai asentuuko jo olemassaoleviin tauluihin?
Hyvä kysymys... Sillä on omat taulut _users-taulua myöten. toisaalta phpbb_usersissa ei näytä olevan mitään ylimääräistä. Tästä voi päätellä, että x7 tarkistaa käyttäjätiedot phpbb:n kannasta, ja kopioi tiedot sieltä. Käyttänee eväsleipiä.. Mutta siitä on jo aikaa, kun tuon tuonne ymppäsin. En muista.

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Anubis » 26 Touko 2007, 22:00

Konvertterin tekemissä voi tehdä konverttin siten, että a) se hyväksyy vain orginaalin taulun, b) Se ottaa vain orginaalidatat uuteen foorumiin, ei herjaa niistä ylimääräisistä.

phpBB on ehkä eniten modattu foorumi, ja uskon että konvertterille on ihan sama onko siihen asennettu uusia sarakkeita; se ei vaan siirrä niitä datoja uuteen foorumiin.

Sullahan on ne vanhat datat tallessa? kokeile konvertoida uudestaan.

Avatar
EsaL
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:19
Liittynyt:19 Kesä 2006, 12:44

Re: Konvertoinnissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja EsaL » 26 Touko 2007, 22:09

No, ei tässä isoja vahinkoja ole syntynyt, käyttäjille on kerrottu, minkä sivuoven kautta hukatut ketjut löytyy, ja niihin kirjoittaminen pelastaa tilanteen.

Siihen toiseen ongelmaan taas näyttää vaikuttavan sisällyluettelon uudelleenkirjoitus.... :)

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 263 vierailijaa