Suomen kieli ja tyylit

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30
Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 04 Maalis 2008, 19:09

Huh huh! ;)

Kun en saanut noita suomenkielisiä kuvakkeita näkymään, ja huomasin, että ne ovat juuri samannimiset, kuin englanninkieliset, niin laitoin ne sitten ylikirjoittaen sinne enkku-kuvakansioonkin. Sinänsä, sehän oli väärä taktiikka alun alkaen, sillä eiväthän enkunkielisetkään kuvakkeet näkyneet.

Mutta en lannistu, kiitos ohjeista. Tästä jatkan hitaasti mutta varmasti.

Olen opetellut laittamaan modeoikeuksia yms pyörinyt siinä edestakaisin. On vain niin äärettömän monimutkainen esim. tämä asia Oikeudet. No, se on opeteltavissa, jahka saa nämä tekniset puolet kuntoon.

:?

Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 04 Maalis 2008, 19:46

Prosilverin imageset-kansioissa en enkunkieliset ja fi suomenkieliset kuvakkeet - ja silti näyttää tyhjää. Vaikka ne nyt ovat nuo kuvat noissa täällä netissä....hmmmm....

http://www.tunturisusi.com/forum/styles ... ageset/fi/

esim tuossa fi-kansiossa ovat suomenkieliset kuvakkeet, mutta näkyy tyhjänä. (ovat gif-kuvatiedostoja) - ja tuossa minulla siirto-ohjelma vierellä auki ja siinä ne näkyvät netissä. Olen pumpannut ne siihen puolenkymmentä kertaa.

Mistähän voisi ladata uudelleen sekä Prosilverin että etenkin Subsilver2

?

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 04 Maalis 2008, 21:23

Oletko sieltä hallintapaneelin tyyli välilehden alta asettanut niitä kuvia? Eli ACP->Tyylit->Kuvapaketit->muokkaa->ja niin edelleen.

Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 04 Maalis 2008, 22:21

Kyllä ja menin nyttenkin sinne. Siellä osa kuvista pomppaa näkyviin ja osaa ei löydy. Niitä nyt voi siinä sitten ottaa esille ja klikata alle Lähetä - mutta ei näy seurauksia lainkaan palstalla. :?:

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 04 Maalis 2008, 22:46

Ja olet virkistänyt? Ton virkistyksen kanssa on välillä vääntämistä kun muutokset ei aina toimi kuten halutaan. Itsekkin tänää kavensi oman foorumin ja tein niin kuin ohjeissa sanottiin, virkistin ja välimuistit poistin. Ei muutosta. Kunnes muutaman tunnin päästä aioin alkaa taas miettimään missä vika, se olikin sitten jo muuttunut.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 04 Maalis 2008, 23:18

Kumpi tyyli käytössä? Aikaisemmin oli ongelmana, että subsilver2 ei näyttänyt kuvia ja nyt laitoit prosilveriin kuvat.
Jos tyyli on edelleen subsilver2, niin ei ne siellä näy.

Tyylit tulevat asennuspaketin mukana phpbb.comista. :)

Voi olla, että selaimen välimuisti kettuilee myös.

Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 05 Maalis 2008, 08:22

Ai tuo virkistää tarkoittaa yhtä kuin päivittää - ihan outo sana. ;) Olen sotkuisesti aina joskus virkistellytkin, mutta en ole täysin oivaltanut edes sitä, että mitä se tarkoittaa. ;)

Laitoin subsilverin kokonaan pois ja olen keskittynyt aluksi tähän prosilveriin nyt, kuten teen tämänkin päivän.

Kiitän saamastani palautteesta ja ohjeista. Tietotaitoni ovat vaatimattomat, joten siksi en ole paras mahdollinen oppilas.

Minullahan on ollut tämä sama palsta, vanhempi versio ja takeforumissa - käytössä ja edelleenkin ainakin viisi vuotta. On toiminut kohtuullisen hyvin ja Hallinta-paneeli on yksinkertaisempi. Mutta kyllä tämä uudempi versiokin tulee tutuksi.

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 05 Maalis 2008, 08:52

Aina pärjää kun jaksaa yrittää. ;)

No mä olen huono tota sanomaan mun temperamentillä, mutta tuli nyt vaan sanottua. :mrgreen:

Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 05 Maalis 2008, 09:07

Muuten, jossakin vaiheessa lataan ja siirrän nettiin tällaisia tiedostoja:

lang_fi.tar.gz

Mikä ihmeen tiedostotyyppi tämä on? Siirretäänkö tällaisenaan, kuten olen tehnyt? (vrt. zip-tiedosto, joka ensin puretaan ja sitten siirretään)

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 05 Maalis 2008, 09:13

Mä otin ton lang_fi.zip joka meni ihan zippinä serverille ja siellä purin sen. Sen saa kyllä purettunakin ladattua sinne. FileZillasta en tiedä että voiko sillä purkaa zippejä, mutta sillä net2ftp selaimessa olevalla ohjelmalla saa kyllä tehtyä.

Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 05 Maalis 2008, 09:18

Ahaa!

Seuraava kysymys: nyt kun lataan prosilveriin nämä suomenkieliset kuvakkeet, niin

- paketin mukana tulee index.htm, joka on täysin tyhjä - mikä tämän tarkoitus on ja pitääkö poistaa? olen sekä poistanut että jättänyt - ei vaikutusta

- edelleenkin minulle on epäselvää tämä, että mihin tarkasti ottaen pitäisi laittaa suomenkieliset kuvakkeet - olen tehnyt prosilverin Imageset-kansioon Fi-nimisen kansion ja laittanut sinne - olen laittanut kuvakkeet myös suoraan Imageset-kansioon irralleen - kummallakaan tavalla ei toimi

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 05 Maalis 2008, 09:39

Eikö sen prosilver_fi.zip paketin mukana muka tule noita nappeja?
http://www.phpbb.com/languages/

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 05 Maalis 2008, 09:42

Olisiko jo aika tehdä alusta?

Lataa ohjelma servulle->kielipaketti language kansioon->tyylin kielipaketti tyylin kansioon, siellä on jo se en kansio.

Jos noin ei näy napit, niin sitten on jo kumma.

Tunturisusi
MODaaja
MODaaja
Viestit:94
Liittynyt:04 Maalis 2008, 08:30

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » 05 Maalis 2008, 09:45

Teenpä alusta päivän mittaan. ;)

Avatar
JPa
MODaaja
MODaaja
Viestit:268
Liittynyt:18 Joulu 2007, 23:26
Paikkakunta:TammerForce
Viesti:

Re: Suomen kieli ja tyylit

Viesti Kirjoittaja JPa » 05 Maalis 2008, 09:51

Raportoippa miten sujui. Mä olen vuorovapaalla tän viikon ja mulla on s-posti tossa mobiilissa kokoajan auki niin pääsen katsastamaan tilannetta.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 107 vierailijaa