foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
the_herbaliser
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:02 Loka 2008, 17:43
foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja the_herbaliser » 05 Kesä 2009, 15:41

Koitin etsiä mutta en löytänyt rautalangasta väännettyjä ohjeita kuinka koko foorumi käyttäjineen viesteineen siirretään webhotelli A:sta webhotelli B:lle. Jaksaisko joku vääntää sellaisen? :thumbup:

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 05 Kesä 2009, 17:41

the_herbaliser kirjoitti:Koitin etsiä mutta en löytänyt rautalangasta väännettyjä ohjeita kuinka koko foorumi käyttäjineen viesteineen siirretään webhotelli A:sta webhotelli B:lle. Jaksaisko joku vääntää sellaisen? :thumbup:
Otetaan backupit webhotelli A:n tiedoista ja tietokannasta. Kopioidaan nämä webhotelli B:hen.

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 05 Kesä 2009, 17:46

Käytitkö foorumin hakua oikeassa yläkulmassa "Etsi..."? Siihen kun kirjoitat esim. "foorumi siirto" löytyy heti 76 tulosta joista löydät varmasti alkuun vastauksia perusvaikeuksiin. Jos nämä eivät riitä tai tarvitset lisätietoa niin palataan asiaan tarkemmalla kysymyksellä. Voit myös vaihtaa hakusanoja ja täsmentää hakuasi mielesi mukaan :thumbup:

Alla olevassa linkissä on em. hakutulos valmiina:

foorumi siirto

the_herbaliser
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:02 Loka 2008, 17:43

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja the_herbaliser » 05 Kesä 2009, 23:25

mr Metsä kirjoitti:Käytitkö foorumin hakua oikeassa yläkulmassa "Etsi..."? Siihen kun kirjoitat esim. "foorumi siirto" löytyy heti 76 tulosta joista löydät varmasti alkuun vastauksia perusvaikeuksiin. Jos nämä eivät riitä tai tarvitset lisätietoa niin palataan asiaan tarkemmalla kysymyksellä. Voit myös vaihtaa hakusanoja ja täsmentää hakuasi mielesi mukaan :thumbup:

Alla olevassa linkissä on em. hakutulos valmiina:

foorumi siirto
No höh, mielestäni tein jotakuinkin noin enkä saanut mitään :oops: Tiedä sitten mitä olen sekoillut :roll:

Kiitos ja anteeksi.

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 06 Kesä 2009, 15:39

Ei mitään hätää, joskus hakua hämää vahingossa tullut ylimääräinen merkki. Ota rauhallisella harkinnalla ja loogisella ajattelulla nämä foorumin asetukset ja tarvittaessa autellaan jos osataan :thumbup:

the_herbaliser
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:02 Loka 2008, 17:43

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja the_herbaliser » 08 Kesä 2009, 22:36

mr Metsä kirjoitti:Ei mitään hätää, joskus hakua hämää vahingossa tullut ylimääräinen merkki. Ota rauhallisella harkinnalla ja loogisella ajattelulla nämä foorumin asetukset ja tarvittaessa autellaan jos osataan :thumbup:
:thumbup:
Viimeksi muokannut the_herbaliser, 08 Kesä 2009, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

the_herbaliser
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:02 Loka 2008, 17:43

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja the_herbaliser » 08 Kesä 2009, 22:45

Kiitos muuten rautalangasta, onnistuin jotakuinkin siirrossa. Kaikki ei mennyt ihan nappiin kuitenkaan, muutossa hukkui esimerkiksi sellainen ominaisuus, että foorumi lähettää sähköpostilla ilmoituksen kun joku lähettää yv:n. Loogisella ajattelulla tämä johtuu siitä, että jonnekin on jäänyt kummittelemaan joku asetus tai osoite entiseltä palvelimelta, mutta tästä eteenpäin on logiikkani liian inhimillistä tällaisten ongelmien ratkontaan.

Youtube-videot eivät myöskään näy enää. Kunhan nämä saadaan korjattua, niin on varmaan parasta ettei vähään aikaan harkitse seuraavaa muuttamista. Olisiko muuten kellään hyviä vinkkejä, rautalangasta, miten nämä viat (missä sitten lieneekään) saisi korjattua?

:thumbup:

Lisbe
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:23 Huhti 2009, 21:49

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lisbe » 23 Heinä 2009, 10:59

Nyt on myönnettävä, etten tiedä sit yhtään mitä teen, mut yritän siirtää phpbb ilmaisfoorumia ostetulle palvelimelle ja virhettä sataa joka asiasta mitä teen. Eli ostin palvelintilaa sigmaticilta ja menin jonhonkin phpMyAdmin tilaan ja ehkä latasin sinne phpbb:n tuolta:http://www.ohloh.net/p/phpbb/download?f ... .5.tar.bz2. Sit se ilmotti jo siitä jotain virhettä kun siirsin tuon lataamani phpbp:n palvelimen johonkin mysql-juttuun, mut tiedostot kuitenkin tuli sinne näkyviin. No siihen palaan ehkä myöhemmin. Nyt yritin laittaa sinne backup winrar-tiedoston (en ees tiedä kuuluuko mun siirtää sitä) ja tuli taas virheilmotusta. Tällanen:
Virhe

SQL-kysely:

#
# phpBB Backup Script
# Dump of tables for plinkki_
# DATE : 21-07-2009 12:46:04 GMT
#
# Table: plinkki_acl_groups
DROP TABLE IF EXISTS plinkki_acl_groups;

MySQL ilmoittaa: Ohjeet
#1046 - No database selected

Mä en ymmärrä tästä koko touhusta yhtään mitään ja kaikki nää ketjut on täynnä kirjainyhdistelmiä, jotka ei sano mulle mitään. Kertokaa ny alkuun edes, mitä tää virhe nyt suunnilleen edes meinaa ja mitä mun pitäis sinne oikeesti yittää siirtää. Siirrossa lukee et maksimi mitä saa tuoda sinne mysql-juttuun palvelimelle on joku 30 000kt ja mun foorumin toinen (eli se mysql-tiedosto) backuppi on yli 70kt. Mitähän mun pitäis oikein tehdä? Kamalan vaikee selittää asiaa, mistä ei tiedä mitään, joten sanokaa suoraan, jos haluatte kuvat koko paikasta.

Lisbe
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:23 Huhti 2009, 21:49

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lisbe » 23 Heinä 2009, 11:17

No joo. Ei sinne sit ollu menny mitään eli alotetaan alusta. Mulla on tällanen "työpöytä":
http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... siirto.jpg
Mitähän mun pitäis tehdä?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 23 Heinä 2009, 13:13

Se foorumi kannattaa asentaa ensiksi.
Se mitä ohlohista latasit, niin sen tiedostot purat vaikka ensin omalle koneellesi ja siirrät FTP:llä sinne palveluntarjoajan levylle.
Sen jälkeen meet selaimella sinne minne siirsit tiedostot ja siellä /install hakemistoon. Asennat foorumin ja sen jälkeen poistat tuon samaisen /install hakemiston.

Jos et tiedä mikä on tietokantasi käyttäjätunnus ja salasana, niin sieltä palveluntarjoajan hallintapaneelista mistä tuon phpmyadmininkin löysit, löytynee kohta jossa voi luoda tietokantoja ja antaa niille nimet ja tunnukset.

Tuon sun kuva näyttää, että et ole siitä vasemmasta reunasta valinnut tietokantaa, jota haluat hämmentää. :)

Asennuksen jälkeen voit mennä katselemaan ja palauttelemaan tietokantoja.
Huomaa, että siinä varmuuskopiossa saattaa olla tauluilla eri etuliite, kuin siinä foorumissa, jonka asensit.
Saadaksesi ne varmuuskopioidut taulut toimimaan joudut editoimaan foorumin juuressa olevaan config.php tiedostoa "prefix" kohdasta ja laittamaan tämän uuden etuliitteen. :)

Tää saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta loppupeleissä se on vain tiedostojen siirtelyä ja lukemista mitä ruudulla lukee. :)

Lisbe
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:23 Huhti 2009, 21:49

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lisbe » 23 Heinä 2009, 13:30

Pääset ohjaan kolmevuotiaan tasosta valmisfoorumin ylläpitäjää.. :oops:
Eli vaihe 2:
http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... iirto2.jpg
Mistä mä tiedän kenttien määrän? *hakkaa päätään seinään ja uikuttaa, miksi olen näin tyhmä, miksi mä haluun oppia, kun voisin teettää työn osaavalla henkilölläkin* Sit loppu ruikutus! Tehdään tästä pikkuhiljaa oikeesti kädettömille kuvallinen opas foorumin siirtoon, mikäli neuvojat ei menetä hermojaan pahimmanluokan aloittelijan kanssa. :D

Kyseessä on siis plinkki.foorumin siirto näin vuoden vetkuttelun jälkeen sinne ostetulle webbipalvelimelle.

Jaahas. En mä näköjään osaa edes purkaa sitä tiedostoo siellä latauksissa. Tulee englanninkielisest pudotusvalikot. No laiton kuitenkin ensimmäisen purkuvaihtoehdon meneen että katotaan kuinka neitosen käy.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 23 Heinä 2009, 13:54

Tuolta oikealta sitten "Tuonti" ja siellä on valikko jossain alhaalla johon voit hakea sen varmuuskopiotiedoston.
Sitten "lähetä" tai "suorita" siitä vierestä, millä nimellä se sitten siinä olikaan. :)

Lisbe
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:23 Huhti 2009, 21:49

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lisbe » 23 Heinä 2009, 14:03

http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... iirto3.jpg
Tommonen tulee tuonti napista.

Nii ja siis mitä numeroita tuohon kenttien määrään laitetaan, mitä tossa edellisen viestin kuvassa karhutaan?
Pistin ykkösen tai kakkosen, no nyt aukes tällanen, mihin en osaa tehä yhtään mitään.
http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... iirto4.jpg

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: foorumin siirtäminen - ohjeet tumpelolle

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 23 Heinä 2009, 14:51

Pistä pelkästään tohon "tuotava tiedosto" kohtaan se tiedosto ja "siirry"

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 177 vierailijaa