Uusi foorumi, ongelmia

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Quaresma
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:27 Kesä 2009, 00:26
Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Quaresma » 27 Kesä 2009, 00:53

Huomasin tämän vasta nyt, joten postaan viestini tänne. Tuon toisen aiheen siis poistaa tuolta "tyylit" ketjusta........Sitten itse ongelmaan...

Keskustelufoorumin versio: 3.0.5
Tietokantapalvelin: MySQL 5.0.22-log

Tänään tuossa asentelin itselleni PhpBB3-foorumin palvelimelleni, kun olin saanut palveluntarjoajaltani tietokannan käyttäjätunnukset. No asennusvaihe meni loistavasti ja sain installoitua foorumin. Sen jälkeen asensin erikseen tuollaisen oman teeman, nimeltänsä AcidTech Green. Eihän siinäkään mitään, sain teeman itselleni ja sain tehtyä perusasetuksia, mm. vaihdettua paria logoa jne. No sitten kävin tekemään ensimmäistä kategoriaa ja aluetta. Tein ihan ohjeiden mukaan, mutta enpä saa millään niitä tekemiäni alueita näkyviin. Minulla oli "testifoorumina" tällainen kolmannen osapuolen tarjonnut PhpBB3-foorumi ja siellä sain tehtyä kategoriat ja alueet ihan mallikkaasti, mutta tällä omalle palvelimelle siirrettyvällä foorumilla ei homma toimi. Eli mikä avuksi? Tietokannan koko tällä hetkellä noin 800 KiB:ä.

Toinen oli vielä se, että olin asentanut foorumin yhteydessä suomen kielen, mutta sitä pidettäessä yleisesti foorumilla, herjaa loki jotain virhettä koko ajan. Niin se sitten toimii, että jokainen rekisteröitynyt käyttäjä voi valita suomen kielen reskisteröityessään englannin sijasta, mutta yleisenä foorumin kielenä ei voi pitää suomea, koska virheloki kerää jokaisen klikkauksen jälkeen saman ilmoituksen. Tosin en tiedä onko siitä mitään käytännön haittaa, vaikka se sitä keräisikin, mutta ajattelin että parempi olla yleisenä kielenä lontoo ja jokainen voi sitten erikseen ottaa käyttöön tuon suomen kielen asetuksista.

Mutta tuohon ensimmäiseen kappaleeseen haluaisin nyt apuja, koska muutan foorumin tekeminen ei edisty, kun en saa edes aiheita etusivulle näkyviin. Kiitokset jo näin etukäteen.

<e> Merkille laitettavaa on myös se, etten pysty painamaan oman tunnukseni päälle nähdäkseni omaa profiiliani. Etusivulta pääsen käytännössä ainoastaan säätämään ylläpidon hallinta-asetuksia. Eihän sillä ole mitään merkitystä, että poistin "install"-kansion ftp-palvelimeltani foorumin asennuksen jälkeen? Näin nimittäin käskettiin tekemään ohjeissa. Mahtaakohan vika olla nyt jossakin tietokannan asetuksissa?

Nyt tein myös "tavis" tunnuksen ja henkilökuntaa katsoessani en näe ketään ylläpidossa! Miten tämä voi olla mahdollista vaikka olen toisella tunnuksella itse ylläpitäjä ja saan tehtyä sillä kaikki muokkaukset. Joku tässä nyt kusee ja pahasti. Apuja.

HUOM, Ryhmien oikeuksien säätäminen EI AUTA tuohon, että näkisi alueet jotka olen foorumille luonut. Yksinkertaisesti en saa vain niitä näkymään.
Viimeksi muokannut Quaresma, 27 Kesä 2009, 01:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 27 Kesä 2009, 01:44

Quaresma kirjoitti:Tänään tuossa asentelin itselleni PhpBB3-foorumin palvelimelleni, kun olin saanut palveluntarjoajaltani tietokannan käyttäjätunnukset. No asennusvaihe meni loistavasti ja sain installoitua foorumin. Sen jälkeen asensin erikseen tuollaisen oman teeman, nimeltänsä AcidTech Green. Eihän siinäkään mitään, sain teeman itselleni ja sain tehtyä perusasetuksia, mm. vaihdettua paria logoa jne. No sitten kävin tekemään ensimmäistä kategoriaa ja aluetta. Tein ihan ohjeiden mukaan, mutta enpä saa millään niitä tekemiäni alueita näkyviin. Minulla oli "testifoorumina" tällainen kolmannen osapuolen tarjonnut PhpBB3-foorumi ja siellä sain tehtyä kategoriat ja alueet ihan mallikkaasti, mutta tällä omalle palvelimelle siirrettyvällä foorumilla ei homma toimi. Eli mikä avuksi? Tietokannan koko tällä hetkellä noin 800 KiB:ä.
Oletko säätänyt alueiden oikeudet kohdalleen?
Quaresma kirjoitti:Toinen oli vielä se, että olin asentanut foorumin yhteydessä suomen kielen, mutta sitä pidettäessä yleisesti foorumilla, herjaa loki jotain virhettä koko ajan. Niin se sitten toimii, että jokainen rekisteröitynyt käyttäjä voi valita suomen kielen reskisteröityessään englannin sijasta, mutta yleisenä foorumin kielenä ei voi pitää suomea, koska virheloki kerää jokaisen klikkauksen jälkeen saman ilmoituksen. Tosin en tiedä onko siitä mitään käytännön haittaa, vaikka se sitä keräisikin, mutta ajattelin että parempi olla yleisenä kielenä lontoo ja jokainen voi sitten erikseen ottaa käyttöön tuon suomen kielen asetuksista.
Mitä virhelokissa lukee?

Quaresma
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:27 Kesä 2009, 00:26

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Quaresma » 27 Kesä 2009, 01:47

mrl586 kirjoitti:
Quaresma kirjoitti:Tänään tuossa asentelin itselleni PhpBB3-foorumin palvelimelleni, kun olin saanut palveluntarjoajaltani tietokannan käyttäjätunnukset. No asennusvaihe meni loistavasti ja sain installoitua foorumin. Sen jälkeen asensin erikseen tuollaisen oman teeman, nimeltänsä AcidTech Green. Eihän siinäkään mitään, sain teeman itselleni ja sain tehtyä perusasetuksia, mm. vaihdettua paria logoa jne. No sitten kävin tekemään ensimmäistä kategoriaa ja aluetta. Tein ihan ohjeiden mukaan, mutta enpä saa millään niitä tekemiäni alueita näkyviin. Minulla oli "testifoorumina" tällainen kolmannen osapuolen tarjonnut PhpBB3-foorumi ja siellä sain tehtyä kategoriat ja alueet ihan mallikkaasti, mutta tällä omalle palvelimelle siirrettyvällä foorumilla ei homma toimi. Eli mikä avuksi? Tietokannan koko tällä hetkellä noin 800 KiB:ä.
Oletko säätänyt alueiden oikeudet kohdalleen?
Quaresma kirjoitti:Toinen oli vielä se, että olin asentanut foorumin yhteydessä suomen kielen, mutta sitä pidettäessä yleisesti foorumilla, herjaa loki jotain virhettä koko ajan. Niin se sitten toimii, että jokainen rekisteröitynyt käyttäjä voi valita suomen kielen reskisteröityessään englannin sijasta, mutta yleisenä foorumin kielenä ei voi pitää suomea, koska virheloki kerää jokaisen klikkauksen jälkeen saman ilmoituksen. Tosin en tiedä onko siitä mitään käytännön haittaa, vaikka se sitä keräisikin, mutta ajattelin että parempi olla yleisenä kielenä lontoo ja jokainen voi sitten erikseen ottaa käyttöön tuon suomen kielen asetuksista.
Mitä virhelokissa lukee?
Juuri ehdinkin tuossa muokkaamaan tuota viestiäni, että vaikka olen säätänyt kaikki käyttäjien oikeidet asentoon "KYLLÄ", niin ei vain alueet näy foorumilla...

Virheloki:

"Kuvapaketista puuttuu “fi” lokalisoitu versio
» AcidTech Green"

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 27 Kesä 2009, 02:18

Quaresma kirjoitti:Virheloki:

"Kuvapaketista puuttuu “fi” lokalisoitu versio
» AcidTech Green"
Suominapit puuttuu. Kopsaa /phpbb_root/styles/tyylin_nimi/imageset/en -kansion sisältö /phpbb_root/styles/tyylin_nimi/imageset/fi -kansioon.

Quaresma
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:27 Kesä 2009, 00:26

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Quaresma » 27 Kesä 2009, 02:46

Ok kiitän, mutta täytyy ensin hakea nuo suomi-napit, ennen kuin voin tuo tehdä.

Toiseksi, jotenkin ihmeellisesti kaikkea kokeilemalla ja säätämällä sain nuo topicit näkymään. En kyllä tiedä miten se onnistui, mutta nyt pitäisi toimia. :)

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Peetra » 27 Kesä 2009, 11:37

Laita tilapäisesti englanninkielen napit, kunnes saat suomenkielisiä nappeja.
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Quaresma
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:27 Kesä 2009, 00:26

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Quaresma » 27 Kesä 2009, 21:10

Pari kysymystä olisi taas...

Eli miten saan säädettyä käyttäjien tittelit siten, että ne muuttuvat jonkin tietyn viestimäärän mukaan? 0-50 viestiä olisi "aloittelija" ja sen jälkeen tulisi "vakiokävijä" esim. viesteistä 50-200 asti. Eli siis tarkoitan sitä, jossa näkyy oman nimimerkin alla se "titteli". Mistäs näiden asetusten määrittäminen onnistuu? Saako avatarin tittelin mukaan esimerkiksi laitettua jotenkin sellaiset pallot, että mitä enemmän viestejä sitä myöten näiden tittelien mukaan tuollaiset pallot lisääntyvät. Ylläpitäjällä olisi 5 palloa jne. Olen nähnyt jossain muualla tällaisia, mutta miten tämä tehdään?

Toinen asiani koskee tuota avatar juttua. Eli miten saan säädettyä asetukset siten, että voin ladata avatarin omalta koneeltani. Yritin asettaa polkua hallintapaneelista, mutta se valitti että polku on väärä. Pitääkö minkälaiset asetukset säätää avatar-asetuksiin, että saan valittua käyttämäni avatarin omalta koneeltani? Siitä en oikein tajunnut että miten asetukset kuuluu mennä.

Niin ja vielä yksi, miksi allekirjoitus ei näy viestin alla, vaikka asetuksista se on säädetty näkymään? Omassa profiilissa näkyy, mutta viestin alla ei, miksi?

Kiitän jo näin etukäteen vaivannäöstä.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Kesä 2009, 21:34

Quaresma kirjoitti:
Eli miten saan säädettyä käyttäjien tittelit siten, että ne muuttuvat jonkin tietyn viestimäärän mukaan? 0-50 viestiä olisi "aloittelija" ja sen jälkeen tulisi "vakiokävijä" esim. viesteistä 50-200 asti. Eli siis tarkoitan sitä, jossa näkyy oman nimimerkin alla se "titteli". Mistäs näiden asetusten määrittäminen onnistuu? Saako avatarin tittelin mukaan esimerkiksi laitettua jotenkin sellaiset pallot, että mitä enemmän viestejä sitä myöten näiden tittelien mukaan tuollaiset pallot lisääntyvät. Ylläpitäjällä olisi 5 palloa jne. Olen nähnyt jossain muualla tällaisia, mutta miten tämä tehdään?
Ylläpito -> käyttäjät ja ryhmät -> arvonimimien hallinta
Avatar ei ole sama, kuin arvonimeen liitetty kuvake, mutta kuvakkeita voi säätää samasta paikasta tuolla ylläpidossa.
Toinen asiani koskee tuota avatar juttua. Eli miten saan säädettyä asetukset siten, että voin ladata avatarin omalta koneeltani. Yritin asettaa polkua hallintapaneelista, mutta se valitti että polku on väärä. Pitääkö minkälaiset asetukset säätää avatar-asetuksiin, että saan valittua käyttämäni avatarin omalta koneeltani? Siitä en oikein tajunnut että miten asetukset kuuluu mennä.
Ylläpito -> avatar-asetukset.
Anna olla oletusasetukset, mutta säädä maksimi koko haluamaksesi.
Omalta koneelta ei voi "linkittää" avataria, elle kone satu olemaan webserver joka jakaa tiedostoja nettiin.
Omalta koneelta pitää siirtää ne tiedostot palvelimelle.
"Salli avatarien siirto palvelimelle:" asetukseen "kyllä"
Niin ja vielä yksi, miksi allekirjoitus ei näy viestin alla, vaikka asetuksista se on säädetty näkymään? Omassa profiilissa näkyy, mutta viestin alla ei, miksi?
Joko "Lisää allekirjoitus (allekirjoituksia voi muokata omissa asetuksissa)" ei ole rastitettuna viestin kirjoituksen yhteydessä tai sitten tyyli on rikki.
Allekirjoituksen voi pistää tulemaan automaagisesti omista asetuksistaan. (täppä ruutuun, jossa sanotaan "lisää allekirjoitus blaa blaa" pelkkä allekirjoituksen lisäys ei riitä.)
Muussa tapauksessa se on laitettava päälle viestikohtaisesti.

Quaresma
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:27 Kesä 2009, 00:26

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Quaresma » 27 Kesä 2009, 22:20

Kiitän, allekirjoitus-kohta nyt selvillä. Piti erikseen säätää viesteihin, että allekirjoitus tulee päälle kun lisäsin sen vähän myöhemmin vasta.

Tuo "titteli" juttu on nyt siltä osin selvillä, että tiedän miten nuo määritellään viestien perusteella, mutta en tiedä miten siihen saa tehtyä esim. jonkinnäköiset pallot tms. koska kohdassa "Arvon kuvake" on ainoastaan seuraava valinta mahdollinen ottaa: "-------" Miten tuohon sitten lisää mitään?

Edit. Avaritkin toimivat nyt, kiitän!!

Eli tuohon yhteen kohtaan enää tarvitsisin apua.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Kesä 2009, 22:47

Arvonimien kuvakkeet siirretään /images/ranks -hakemistoon. :)
Photoshoppi on hyvä värkki niiden tekemiseen tai sitten googlesta "Rank images"

Quaresma
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:27 Kesä 2009, 00:26

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Quaresma » 28 Kesä 2009, 15:40

Kiitän, näinhän se meni!

Onko kaikkiin teemoihin saatavilla nuo suomenkieliset painikkeet, vai ainoastaan näihin yleisimpiin kuten Prosilveriin? Oma teemani on jokin aika harvinainen.. Eli siis meneekö nuo suomenkielisten nappien saatavuus teemakohtaisesti, joihinkin niitä on ja joihinkin ei?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusi foorumi, ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 28 Kesä 2009, 15:59

Joihinkin on ja joihinkin ei ole.
Täytyy itse tehdä, jos ei ole kukaan muu tehnyt ja jakoon antanut. :)

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot/5.0 [Bot] ja 317 vierailijaa