Foorumi näkyviin

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Noname
Oppii uutta
Oppii uutta
Foorumi näkyviin

Viesti Kirjoittaja Noname » 06 Marras 2010, 04:13

Kuinka foorumin saa etusivulle, eli nyt foorumi on domain.com/phpBB ja haluaisin sen löytyvän domain.com etusivulta, nykyinen etusivu vain kertoo sivujen olevan työn alla. Mulla on hotelli ovh-hosting.fi palvelusta ja sen käyttäjähallinnassa on helposti asennettava foorumi, mutta en tiedä kuinka saisin sen foorumin etusivulle?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viesti:

Re: Foorumi näkyviin

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 06 Marras 2010, 16:51

Ota kotisivutilaasi yhteyttä ftp:llä ja selvitä, mitä tiedostoja on kotisivutilan juuressa phpBB-kansion lisäksi. Jos siellä ei ole muuta kuin phpBB-kansio ja index.html-tiedosto, voit poistaa index.html-tiedoston ja kopioida phpBB-kansion sisällön juureen.

Noname
Oppii uutta
Oppii uutta

Viesti Kirjoittaja Noname » 06 Marras 2010, 18:42

Ja saiskos ohjeet rautalangasta väännettynä. www-kansiosta löytyi nuo tiedostot, mitkä niistä poistan ja miten se tapahtuu, ja miten se kopionti sitten tapahtuu. ja mielellään ohjeet niin että idioottikin(minä) ymmärtää ja osaa. Kiitos

.htaccess
img/
index.html
phpBB/

Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peetra » 06 Marras 2010, 20:51

Se joskus on hieman erilaista joillaki serveriellä, mutta todella todella harvoin.

Sulla näyttää olevan jokin .htaccess jo sun rootissa ja phpBB:llä on oma, sinun täytyy avata ja ne molemmat ja tarkistaa että molempien sisältö on lopullisessa .htaccessissa. Voit vaikka kopioida kotikoneellesi se yhdistetty .htaccess ja laittaa se viimeisempänä takaisin. :)

Oletan että sinulla on ftp-yhteys. Merkkaat kaikki tiedostot ja kansiot, kansiossa phpBB ja kopioit ne tai leikkaat/liimaat ne rootiin. Henk. koht olen aina kopioinut ja kirajutunut sisään uudessa paikassa ennen kun olen tuhonnut vanhaa sijaintia. Joskus joutuu copy/paste hoitaa siten että enstex hakee kotiin kaiki tiedostot, riippuu serveristä/ftp-ohjelmasta, jos pystyt suoraan siirtää. Tod. näk. pystyt.

Jos foorumi ei tuu näkyville siirron jälken, poista nykyinen index.html, niin se hakee index.php:tä

Ettei sen kummempaa. :)
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Viestiketju Lukittu