Mainoksista

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:
Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Peetra » 23 Joulu 2010, 21:13

Juu, niin se muuten tekee, mrl586 on aivan oikeassa, etkä tartte muokata niitä tiedostoja, joita ei ole. :)
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 14 Joulu 2011, 11:16

Mun on varmasti hyvä jatkaa tähän topicciin asiasta, elikkäs lurttinen heitti hyvän vinkin noihin mainos bannereihin tollasella MOD:lla, mutta itse tutkailin kuvia tuosta ja en itse yhtään pidä asiasta että se kuva tai mainos on tollasen laatikon sisällä. Sitten vielä niitä ei voi asettaa esim tonne foorumin oikeaan laitaan. Muuten kyllä sairaan makee modi kun pystyy klikkaukset yms seuraamaan.

Itse haluaisin oppia laittamaan mainokset tähän tyyliin kuin seuraavissa linksuissa (olen muokannut kuvia):

http://kuvaton.com/k/Y1Ua.jpg

sitten alas jonnekkin väleihin niinkuin seuraavassa linkissä
http://kuvaton.com/k/Y1UY.jpg

Näitä on aika usein kysytty kuinka näitä kuvia/mainoksia laitetaan, mutta osaisko joku heittää linkin johonkin missä on hyvin neuvottu mihin näitä kuva koodeja laitetaan. Jonkun verran html osaan ja luulen osaavani koodin, mutta ongelmana niinkuin monilla muillakin että mihin se laitetaan.

Tai sitten jotain muita vaihtoehtoja??

Itse löysin tälläisen modin : http://lithiumstudios.org/forum/viewtop ... f=31&t=522 Tuntuu että tuo eroaa hieman lurttisen kertomasta modista? Mutta pystyisikö tällä modilla saamaan mainoksia sivuille ylös ja alas? jos koodaus onnistuu tuohon laatikkoon?

Vähä sekavaa tekstiä, mutta joo pointti nyt se että haluisin jtn ohjeistusta lähinnä kuinka tuonne oikealle puolelle reunaan saisi kuvia/mainoksia linkkeineen.

Niin ja stylenä käyttäis tuota prosilveriä kuin kuvissakin näkyy.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 14 Joulu 2011, 14:52

Advertisement management MODia voi muokata kuinka näyttää mainokset.
Itse poistin laatikot (yök) ja korvasin tällaisella viivalla, jossa lukee "Mainos" yläpuolella.
Alapuolella itse mainos.

Koodi: Valitse kaikki

<!-- IF ADS_7 -->
<div>
	<h3>{L_ADVERTISEMENT}</h3>
		<div style="padding: 5px 5px 2px 5px; font-size: 1.1em; margin: 0px auto; text-align: center;">
			{ADS_7}
		</div>
</div>
<!-- ENDIF -->
(Muuta ADS_7 numeroa riippuen mihin kohtaan sivua tulee, jotta ylläpidosta saa nakeltua romut oikeaan paikkaan)

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 15 Joulu 2011, 00:25

Olen muokannut suoraan tiedostoihini nuo koodit kun omalla koneella tietokantaa nyt pidän ihan harjoitellessani. Mutta niin laitoin nuo koodit tiedostoihin niinkuin pitää, mutta sitten tulee nämä:


PHP install file
There is a PHP install file that needs to be run in order to complete the installation.
To run it point your browser to, for example, domain.tld/phpBB3/ads/database.php


Löydän kyllä joitain database.php tiedostoja mutta missä se sijaitsee mikä pitää sitten avata?



DIY instructions
These are manual instructions that cannot be performed automatically. You should follow these instructions carefully.

Code:Select all
Go to ACP -> Styles -> Template and hit refresh next to the templates you installed the modification on.


Ja mitäs tuo nyt tarkoittaa??



Koitinpa sitten avata tuon database_update tiedoston ja sen jälkeen ilmottaa vaan että : yleinen virhe

template->_tpl_load_file(): File ./styles/prosilver/template/ads/ads.js does not exist or is empty

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 15 Joulu 2011, 02:43

Nyt sainkin homman skulaamaan. En ollut ihan tarkkana jutuis.
Viimeksi muokannut Jotse, 15 Joulu 2011, 02:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 15 Joulu 2011, 02:57

Nyt kun hieman testailin pistää kuvaa foorumille, niin tuli yksi ikävä bugi http://kuvaton.com/k/Y1s2.jpg

Tuollalailla tuo lopputeksti menee kuvan sivuun eikä jää sinne omalle paikallensa. Kuinkahan tuo ratkastais?


Sitten toinen juttu kun pistin toisen kuvan samaan sijaintiin niin ne eivät näjy vierekkäin vaan vaihtelee sivun päivitettyä? pitääkö tuo sijainti luada jotenkin toisen kerran mutta eri numerolla tj? en näistä koodeista kyl paljo tiedä.


Mutta niin sitten tähän koodiin minkä lurttinen laittoi! Eli siis mihinkä tuo koodi pistetään ja mitä noi kaikki tuossa niinku tarkoittaa? Niin ja mitenkä teen uuden sijainnin niin että saan sen foorumin oikeaan laitaan? Hieman taisin tajuta noista numeroista, että luultavasti johkin koodin sekaan sijainti numero laitetaan ja luodaan uusi tuolta hallinnassa tj? Nyt nukkumaan ja joskus täs taas lisää miettimään. Niin ja kiitti lurttinen avusta tähän asti ja muille tuleville vastaajille

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 15 Joulu 2011, 23:08

Huhhuijjaa!

En kyl pysy kärryil nois koodi hässäköis. zip paketissa on toi ohje kuinka lisätä uus sijainti. Eli eka luoo sieltä hallinnasta sen sijainnin, sitte kopioi sen koodin mikä on {ADS_9} tj. ja se lisätään sinne tempelate kansion filuun tai filuihin tai itse asias en niinkään oo varma mihin niihin filuihin se pitäs pistää (riippuu vissiinkin mihin sen haluu näkymään) oon vaan koittanu header, footer filuja. Ja sitte se koodi pätkä eli {ADS_9} pistän sen johki sinne väliin missä luulen sitä koittavan ja sitten tallennan filun ja päivitän foorumin, mutta ei kuva ei vain näy muutakuin näissä valmiissa sijainneissa? :?

Juu kyl multa nyt jotain jää puuttumaan koska kopioin tuon lurttisen ADS7 koodin identtisenä sen alkuperäisen tilalle eikä mitään tapahdu senkään jälkeen. Kertokaapas missä vika?

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 16 Joulu 2011, 18:15

Kellään mitään hajua? :think:

Eli miksi noi overall_footer ja header filut ei reagoi mitenkään kun lisään sen uuden sijainnin?? Eli ne sijaitsee: phpbb pääkansiossa ja siitä styles-->prosilver-->tempelate

Koitin poistaakkin kokonaan header filun eikä vaikuttanut mitenkään!? :wtf:

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 16 Joulu 2011, 23:19

Tossa ohjetta miksi ei muutokset näy: http://www.phpbbsuomi.com/viewtopic.php?f=25&t=3927
Mulla on ainakin julmettu nuha päällänsä, että en pysty ajattelemaan miten koodi toimii.

Rivityksiä saa tehtyä <br> -tageilla ja mainoksia voi laittaa yläpidosta vierekkäin, kun kirjoittaa vaikka kahteen tableen sen yhden mainoksen.
Siis, kirjoittaa sinne tablen jossa kaksi solua ja niihin laittaa omat mainoksensa.

Jotse
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:16
Liittynyt:04 Marras 2011, 19:33

Re: Mainoksista

Viesti Kirjoittaja Jotse » 17 Joulu 2011, 14:52

Lurttinen kirjoitti:Tossa ohjetta miksi ei muutokset näy: http://www.phpbbsuomi.com/viewtopic.php?f=25&t=3927
Mulla on ainakin julmettu nuha päällänsä, että en pysty ajattelemaan miten koodi toimii.

Rivityksiä saa tehtyä <br> -tageilla ja mainoksia voi laittaa yläpidosta vierekkäin, kun kirjoittaa vaikka kahteen tableen sen yhden mainoksen.
Siis, kirjoittaa sinne tablen jossa kaksi solua ja niihin laittaa omat mainoksensa.
Jeps sainkin ton tietoon juuri ennenkuin vastasit ja ihan hävettää täällä pyydellä apua joka hoituu yhella klikkauksella :oops:

Ja nyt aika hyvin näitä mainos/kuva paikkoja osaan käsitellä. Kiitos sinun! Sain tehtyä itse jopa sidebarin omin avuin ja googlella. Ja tottakai vastailet aina sillon kun huvittaa :D Itsellä on välillä huono kärsivällisyys :?

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot/5.0 [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] ja 267 vierailijaa