Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
pokka
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:28 Tammi 2013, 17:59
Viesti:
Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

Viesti Kirjoittaja pokka » 29 Tammi 2013, 22:12

haksi.jpg
ruutuprintti
Tänään foorumilleni ilmestyi tyhjiä viestejä menneisyydestä, tai ainakin vuodelta 1970.
Käyttäjä, jota en ollut poistanut ajoissa on kai haksannut viestejä foorumiin joita en saa pois.
Hallintapanelista valitsin työkalun poista käyttäjän viestit. Ei poistu, eikä viestit myös aukea.
Roskaaja on nimim: feattalikew. osoite geraldin12j@princeton-edu.

Olen muuttanut rekisteröintiin q&a kysymyksen, jonka jälkeen ei ole rekisteröitynyt lisää sontaa.

Kuinka saisin viestit pois ilman että poistan alueen teen uuden alueen?

Avatar
Herra Siili
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:41
Liittynyt:06 Touko 2010, 22:45

Re: Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

Viesti Kirjoittaja Herra Siili » 29 Tammi 2013, 23:19

En osaa sanoa viestien ilmestymisen syytä, mutta päivämäärä viittaa UNIX-ajan eli tietokoneen ajanlaskun "nollakohtaan". Jostain syystä siis tietokantaan on ilmaantunut viestejä, joiden kellonaika on nolla.

Itse poistaisin viestit käsin tietokannasta, mutta siihen saattaa olla jokin muukin tapa.

pokka
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:28 Tammi 2013, 17:59
Viesti:

Re: Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

Viesti Kirjoittaja pokka » 30 Tammi 2013, 11:51

Jep onnistuin !
Ohessa polku josta onnistui, jos vaikka joku muu tarvii samaa tietoa.

Löysin tietokannan cpanelista.
PhpMyAdmin
Phpbb database
_phpb1
phpbb_topics
poistin roskaviestit siitä.

Mika

mpa
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:2
Liittynyt:03 Huhti 2013, 10:29

Re: Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

Viesti Kirjoittaja mpa » 03 Huhti 2013, 11:01

Meillä tulee myös hirveästi roskapostia foorumille, mutta en jostain syystä löydä nyt mitään tarvittavia asetuksia, joilla voisin sitä vähentää. Kaikki ylläpidon välilehdet ja linkit on käyty läpi. Meillä ei ole valittavana q&a vaihtoehtoa, joten varmistuksena on vain se kuva-systeemi.

Olen lisännyt estolistoille sähköpostiosoitteita niin, että ulkolaisten domainien sähköpostien alkuosaksi olen laittanut tähden *. Olen myös IP-osoitteita lisännyt estolistoille ja kieltänyt jotain käyttäjätunnuksia.

Rekisteröityneet käyttäjätunnukset olen poistanut siten, että poistaa kaikki viestit samalla. Nyt alkaa roskaposti tulla valtaosin vierailevilta käyttäjiltä, mutta en jostain syystä nyt enää löydä paikkaa, josta saisin kiellettyä vierailijoiden viestit kokonaan. Tai edes laitettua suomenkielisen q&a-varmistuksen...

Haluaisin myös saada poistettua viestiketjuja useita kerrallaan, koska yksitellen se on aika työlästä. En vaan löydä paikkaa, josta se onnistuisi.

Tätä roskapostia on nyt tämän vuoden puolella vasta alkanut tulla, ja koko ajan tulee enemmän. Foorumi on ollut nyt neljä vuotta käytössä ja aiemmin roskapostia on tullut vain muutama vuodessa. Nyt tulee satoja kuukaudessa, ehkä jopa viikossa.

Olis kiva siis saada jotain apua...

mpa
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:2
Liittynyt:03 Huhti 2013, 10:29

Re: Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

Viesti Kirjoittaja mpa » 04 Huhti 2013, 12:14

No niin, lisää asetuksia muuteltuani sain ilmeisesti tilanteen siihen malliin, että vierailijat eivät pysty enää roskaposteja lähettämään ja uusille käyttäjille vaaditaan ylläpidon hyväksyntä. Uusien roskapostien ilmaantuminen on siis ehkä loppu. Siis tämän päiväisen tarkastelun perusteella.

Enää on siis ongelmana, että kuinka poistan ne sadat roskapostit helposti? Aika työlästä tosiaan käydä jokainen viestiketju poistamassa yksitellen...

Ja toisaalta pieneksi ongelmaksi myös tuli asetusten muuttamisen yhteydessä se, että foorumi ei enää toimi ihan sillä periaatteella kuin alunperin tarkoitus on ollut.

mestis
MODaaja
MODaaja
Viestit:69
Liittynyt:20 Helmi 2013, 17:51

Re: Kuinka poistan roska/haamuviestejä?

Viesti Kirjoittaja mestis » 29 Huhti 2013, 09:14

mpa kirjoitti:Meillä tulee myös hirveästi roskapostia foorumille, mutta en jostain syystä löydä nyt mitään tarvittavia asetuksia, joilla voisin sitä vähentää. Kaikki ylläpidon välilehdet ja linkit on käyty läpi. Meillä ei ole valittavana q&a vaihtoehtoa, joten varmistuksena on vain se kuva-systeemi.

Olen lisännyt estolistoille sähköpostiosoitteita niin, että ulkolaisten domainien sähköpostien alkuosaksi olen laittanut tähden *. Olen myös IP-osoitteita lisännyt estolistoille ja kieltänyt jotain käyttäjätunnuksia.

Rekisteröityneet käyttäjätunnukset olen poistanut siten, että poistaa kaikki viestit samalla. Nyt alkaa roskaposti tulla valtaosin vierailevilta käyttäjiltä, mutta en jostain syystä nyt enää löydä paikkaa, josta saisin kiellettyä vierailijoiden viestit kokonaan. Tai edes laitettua suomenkielisen q&a-varmistuksen...

Haluaisin myös saada poistettua viestiketjuja useita kerrallaan, koska yksitellen se on aika työlästä. En vaan löydä paikkaa, josta se onnistuisi.

Tätä roskapostia on nyt tämän vuoden puolella vasta alkanut tulla, ja koko ajan tulee enemmän. Foorumi on ollut nyt neljä vuotta käytössä ja aiemmin roskapostia on tullut vain muutama vuodessa. Nyt tulee satoja kuukaudessa, ehkä jopa viikossa.

Olis kiva siis saada jotain apua...
Laita rekistöröinti asetuksista kaikki asetukset päälle.
Ja caphta (Mikälie) täysille.
Silloin ei pitäisi enään tulla roskapostia.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa