'max_user_connections' error

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:
'max_user_connections' error

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 03 Loka 2013, 10:44

Moi

En äkkiseltään löytänyt mitään valmista ketjua aiheesta otsikoiden perusteella, pahoittelut jos tällainen jo löytyy.

Eli ongelma on se, että silloin tällöin randomisti olen itse saanut seuraavan virheilmoituksen, samoin käyttäjät. Toistaiseksi virhe ilmenee aika harvoin, ei edes joka päivä. Tätä on jatkunut jo samanlaisena ainakin puoli vuotta.

General Error SQL ERROR [ mysql4 ] User already has more than 'max_user_connections' active connections [1203] An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Palveluntarjoaja (webhotelli) tarjoilee tällaista vakiovastausta:
Jos tietokannan yhteysraja ylittyy, silloin käytetyssä ohjelmistossa on yleensä jonkinlainen bugi, tai konfiguraatio pielessä. Suosittelisin ensiksi tarkistamaan, ettei ohjelmisto käytä ns. pysyviä yhteyksiä (persistent connection), vaan että se sulkee tietokantayhteyden aina kun se ei sitä tarvitse.

Itse olen nyt sen verran tätä googlannut ja phpBB.comistakin lukenut, että ymmräsin softan kyllä hoitavan yhteydet oikein eikä siitä pitäisi olla kysymys. Mutta voinko siis itse todeta asiaa jotenkin? Mitähän sitä voisi palveluntarjoajalle vastata niin, etteivät tarjoile taas tuollaista eunukkivastausta ja pese käsiänsä?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: 'max_user_connections' error

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 29 Loka 2013, 00:12

Kuinka monta yhteyttä voi olla maksimissaan tietokantaan?

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Re: 'max_user_connections' error

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 31 Loka 2013, 20:17

Mistäs sen voi tietää?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: 'max_user_connections' error

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 02 Marras 2013, 02:47

Se selviää esimerkiksi phpinfo()-funktiolla, jos sellaisen ajo on sallittu.

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Re: 'max_user_connections' error

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 02 Marras 2013, 22:21

Kuvitellaan hetkeksi, että olen normaali ihminen ja näin ollen tuosta linkistä oli yhtä paljon hyötyä kuin kiinalaisesta runosta. Mutta kiitos. :)

Jos asian voi esittää kuin apinalle, ottaisin sellaisen ohjeen tack.

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Re: 'max_user_connections' error

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 05 Marras 2013, 18:40

Ok, kysyin asiaa palveluntarjoajalta ja oletin että eivät kuitenkaan vastaa mutta kuinkas kävikään.
Heidän mukaansa määrä on nyt 12 ja ovat nostaneet sitä entisestä 6:sta.

Onko tuo nyt sitten paljon vai vähän, en tiedä. Kuulostaa aika pieneltä? Onko kokemusta?

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 102 vierailijaa