Kadoksissa olevat sähköposti-ilmoitukset

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
lily57
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:3
Liittynyt:09 Huhti 2014, 21:12
Kadoksissa olevat sähköposti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja lily57 » 09 Huhti 2014, 21:19

Ihmettelin, että onpa foorumilla hiljaista, kun ei muutamaan päivään tullut ollenkaan sähköpostiin ilmoituksia uusista viesteistä. No mutta kappas vaan, kun pääsin koneella ja kävin katsomassa, niin sieltä "näytä lukemattomat viestit" -kohdasta löytyikin vaikka kuinka monta uutta viestiä. Niistä vain ei ollut tullut ilmoitusta. Ja nytpä huomasin, että eipä tule sähköpostiinkaan ole tullut ilmoituksia myöskään yksityisviestien saapumisesta. Pari käyttäjääkin sanoi samaa, etteivät ole ilmoituksia saaneet, eli se ei vain ole oma sähköpostini, joka näitä viestejä ei vastaanota. Katsoin kyllä olevinani, että kaikkien asetuksien pitäisi noiden ilmoitusten lähettelyä puoltaa, eikä niitä kukaan ole mennyt muuttelemaankaan.

Kenties joku yleisempi vika vai? Pystyttekö taikomaan ilmoitukset taas käyttöön?
Vastauksia ja mahdollisesti apua kaipaillaan.

- Lily.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kadoksissa olevat sähköposti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 11 Huhti 2014, 16:35

Ylläpito - Huolto -Virheiden loki
-Täältä saattaa löytyä jotain virheilmoitusta miksi viestejä ei ole lähetetty.

Muuten pitää kysellä käytätkö SMTP-palvelinta viestien lähetykseen vai lähettääkö foorumi viestit sendmailin avulla, eli ilman välikäsiä.

Palveluntarjoaja on voinut esimerkiksi estää sendmailin käytön tai laittanut siihen jotain rajoituksia kuinka monta ja kuinka nopeasti lähetetään.

Viestit ovat saattaneet myös päätyä roskapostilaatikkoon omassa sähköpostissasi.

lily57
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:3
Liittynyt:09 Huhti 2014, 21:12

Re: Kadoksissa olevat sähköposti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja lily57 » 11 Huhti 2014, 21:46

Virheiden loki näytti tyhjää, eli sieltä ei selitystä ainakaan löytynyt. Eikä muuten sähköpostini roskapostistakaan noita ilmoitusviestejä löytynyt (niitä ei tule muuten edelleenkään ja kun katsoin niin viimeisimmät ilmoitukset on itselleni tainneet tulla 4.-5.4.), mutta olen jo aikaisemmin huomannut foorumin ilmoitusten välillä menevän syystä X sinne roskapostiin, vaikka osa menee kyllä ihan inboxiin.

Ja mitä tulee tuohon SMTP vai sendmail asiaan, niin nyt pistit kyllä pahan... En siis tiedä, kumpaa foorumi käyttää, enkä tiedä mistä moisen tiedon voisin onkia esiinkään. Olen melko surkea muutenkaan ymmärtämään noista mitään.

Voiko tälle asialle kenties tehdä jotain? Muutama foorumin käyttäjäkin on jo tässä voivotellut, kun ei ilmoituksia ole tullut ja on siis täytynyt ravata itse foorumilla tarkistelemassa onko vastauksia tullut.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kadoksissa olevat sähköposti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 12 Huhti 2014, 09:00

Ylläpidossa vasemmassa palkissa hieman alaspäin löytyy "Sähköpostiasetukset"
Siinä on oikeastaan ne mitä itse voi asialle jotain tehdä.

Ota sähköpostitoiminnot käyttöön: -pitää olla päällä ja ja...
Käyttäjät voivat lähettää sähköpostia keskustelufoorumin kautta: -yleensä pois käytöstä, koska roskaposti.

Alempana on "SMTP-asetukset"
Huomaa, että jos selain tallentaa käyttäjätunnuksia ja salasanoja, se saattaa laittaa tuonne sun tallennetun salasanan ilman lupaa. Asetukset menevät silloin helposti vääriksi, jos lomakkeen lähettää.

Tuossa voi ottaa SMTP:n käyttöön ja sitä varten tarvitset sähköpostin, josta olet saanut tarvittavat asetukset.
Gmailin käyttö voi ehkä onnistua tuossa. Ehkä Hotmailikin?

lily57
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:3
Liittynyt:09 Huhti 2014, 21:12

Re: Kadoksissa olevat sähköposti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja lily57 » 18 Huhti 2014, 19:43

Öööh... Löysin kyllä tuon missä noiden sähköpostitoimintojen pitäisi olla, mutta sieltä ei löytynyt tuollaista kohtaa, jossa sen olisi voinut itse määritellä, että ovatko ne toiminnot päällä vai ei. Enkä myöskään löytänyt sieltä kohtaa, josta olisi voinut laittaa pois käytöstä tuon käyttäjien mahdollisuuden lähettää sähköpostia foorumin kautta. Noista SMTP-jutuista siellä oli kyllä maininta, mutta itse asetuksia ei siellä näkynyt, joten niitä ei käytössä oleva sähköposti taida siis tukea.

Yksi käyttäjä tuossa jo ilmoitti, että saa yksityisviesteistä kyllä ilmoituksen ihan normaalisti sähköpostiinsa, mutta itse en ole niitäkään saanut. Kokeilin piruuttani jo vaihtaa sähköpostiosoitettanikin foorumille ja pyysin kaveria laittamaan yksäriä ihan kokeilumielessä, mutta eipä tullut kyllä toiseenkaan (ihan toisen palveluntarjoajan) sähköpostiin mitään ilmoitusta. Tämä nyt alkaa olla hyvinkin hämmentävää, että mikä noita sähköpostiasetuksia oikein vaivaa. Foorumimme toinenkaan admin (joka on itseäni huomattavasti parempi kaikissa näissä tämänkin sorttisissa jutuissa) ei osaa tälle ongelmalle tehdä mitään.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa