Adminiksi korottaminen

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:
Adminiksi korottaminen

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Syys 2006, 17:45

Terve

Olis sillä uudella hienolla foorumilla käyttäjä, jonka halusin korottaa adminiksi. Vaikka kuinka luon sille permissioneita että joo olet full admin jne. niin käyttäjän profiili vain pysyy normaalinä käyttäjänä...

Eli MITEN vaiheittan se homma luodaan että saa normaali käyttäjän -> Adnimiksi?

Kiitos etukäteen.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 04 Syys 2006, 18:03

Jos tarkoitat, että sen käyttäjätunnuksen väri on edelleen se normaali ja halausit saada sen näkymään ylläpitäjän värillä.

Tuo väri on Olympuksessa sidottu käyttäjäryhmään. Eli antaaksesi tietyn "värin" käyttäjälle. Sen käyttäjäryhmän on oltava hänellä oletusryhmänä. (default group)

Tässä tapauksessa se "administrators" käyttäjäryhmä on oltava oletusryhmänä.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Syys 2006, 21:34

Lurttinen kirjoitti:Jos tarkoitat, että sen käyttäjätunnuksen väri on edelleen se normaali ja halausit saada sen näkymään ylläpitäjän värillä.

Tuo väri on Olympuksessa sidottu käyttäjäryhmään. Eli antaaksesi tietyn "värin" käyttäjälle. Sen käyttäjäryhmän on oltava hänellä oletusryhmänä. (default group)

Tässä tapauksessa se "administrators" käyttäjäryhmä on oltava oletusryhmänä.
'

En vaan kun koitin yhtä käyttäjää saada adminiksi niin eipä se vaan mene adminiksi eli MISTÄ sen saa tehtyä että hänelläkin näkyy se "Go to the APC" siellä alalaidassa, eli hän jää se peruskäyttäjän oikeudet.

Mistä kophtaa, mitä pitää valiat että tuo tapahtuu. olen users permissionista valinnut hänet aika monta kertaa että juu hänellä on adminin oikeudet vaan kun ei saa niitä.

Eli jotain teen väärin, joku jää asettamatta?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Syys 2006, 21:41

Esashi kirjoitti:
Lurttinen kirjoitti:Jos tarkoitat, että sen käyttäjätunnuksen väri on edelleen se normaali ja halausit saada sen näkymään ylläpitäjän värillä.

Tuo väri on Olympuksessa sidottu käyttäjäryhmään. Eli antaaksesi tietyn "värin" käyttäjälle. Sen käyttäjäryhmän on oltava hänellä oletusryhmänä. (default group)

Tässä tapauksessa se "administrators" käyttäjäryhmä on oltava oletusryhmänä.
'

En vaan kun koitin yhtä käyttäjää saada adminiksi niin eipä se vaan mene adminiksi eli MISTÄ sen saa tehtyä että hänelläkin näkyy se "Go to the APC" siellä alalaidassa, eli hän jää se peruskäyttäjän oikeudet.

Mistä kophtaa, mitä pitää valiat että tuo tapahtuu. olen users permissionista valinnut hänet aika monta kertaa että juu hänellä on adminin oikeudet vaan kun ei saa niitä.

Eli jotain teen väärin, joku jää asettamatta?
Sitten prkl en pääse edes itse enää APChne vaan näkyy se ainaostaan General minkä kokoinen tietokanta on jne. eli ei mitään niitä muita lehdyköitä... aika kumma kyllä...
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 04 Syys 2006, 21:46

heh, taisi testata käyttäjän oikeuksia. Siinä pitäis foormin puolella olla ylhäällä linkki "restore, jotain..." klikkaa sitä ja saat omat oikeudet takaisin.

ratkaisu tuohon adminiksi korottamiseen löytyy sieltä "administrators" ryhmästä. Niillä ei näköjään ollutkaan kaikki oikeudet oletuksena.
Laitoin kaikki "yes" kohtaan ja ainakin testi tunnukset pääsi paneeliin riehumaan.
Viimeksi muokannut Lurttinen, 04 Syys 2006, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Syys 2006, 21:47

Esashi kirjoitti:
Esashi kirjoitti:
Lurttinen kirjoitti:Jos tarkoitat, että sen käyttäjätunnuksen väri on edelleen se normaali ja halausit saada sen näkymään ylläpitäjän värillä.

Tuo väri on Olympuksessa sidottu käyttäjäryhmään. Eli antaaksesi tietyn "värin" käyttäjälle. Sen käyttäjäryhmän on oltava hänellä oletusryhmänä. (default group)

Tässä tapauksessa se "administrators" käyttäjäryhmä on oltava oletusryhmänä.
'

En vaan kun koitin yhtä käyttäjää saada adminiksi niin eipä se vaan mene adminiksi eli MISTÄ sen saa tehtyä että hänelläkin näkyy se "Go to the APC" siellä alalaidassa, eli hän jää se peruskäyttäjän oikeudet.

Mistä kophtaa, mitä pitää valiat että tuo tapahtuu. olen users permissionista valinnut hänet aika monta kertaa että juu hänellä on adminin oikeudet vaan kun ei saa niitä.

Eli jotain teen väärin, joku jää asettamatta?
Sitten prkl en pääse edes itse enää APChne vaan näkyy se ainaostaan General minkä kokoinen tietokanta on jne. eli ei mitään niitä muita lehdyköitä... aika kumma kyllä...
jep uudelleen asennukseksi meni..en päässyt enää ACPhen ollenkaamkäsiksi...ihme juttu
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Syys 2006, 21:51

Lurttinen kirjoitti:heh, taisi testata käyttäjän oikeuksia. Siinä pitäis foormin puolella olla ylhäällä linkki "restore, jotain..." klikkaa sitä ja saat omat oikeudet takaisin.

ratkaisu tuohon adminiksi korottamiseen löytyy sieltä "administrators" ryhmästä. Niillä ei näköjään ollutkaan kaikki oikeudet oletuksena.
Laitoin kaikki "yes" kohtaan ja ainakin testi tunnukset pääsi paneeliin riehumaan.
öööö missä kohtaa, eillä mitään restorea en kyllä nähnyt siellä... pitäsi kait ottaa silmä käteen ja kattoa? :)

no asennen sitä juuri uudedtaan kun en muuat keksinyt..

Eli se Adminksi korottaminen löytyy siis group permissions kohdatas vai mistä...?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 04 Syys 2006, 22:46

Tarkkana nyt niiden oikeuksien hallinnan kanssa. ;)
Pelkkä nimi "administrator" ei vielä tarkoita mitään, vaan sille pitää myös antaa oikeuksia.
Ylläpitäjä ei oletuksena näe edes kaikkia alueita.

Tiedän, että toi voi olla vähän hankala, kun se on vähän hankala selittääkin. :lol:
Mutta kyllä se sieltä tulee, kun jaksaa leikkiä sen kanssa. Mulla meni parisen viikkoa, ennenkuin aloin ymmärtämään mitä mikäkin asetus siellä tekee.
Tuo on paljon monimutkaisempi, kuin phpBB2 versio.

Toinen mielenkiintionen asetus on "founder"

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 04 Syys 2006, 23:20

Lurttinen kirjoitti:Tarkkana nyt niiden oikeuksien hallinnan kanssa. ;)
Pelkkä nimi "administrator" ei vielä tarkoita mitään, vaan sille pitää myös antaa oikeuksia.
Ylläpitäjä ei oletuksena näe edes kaikkia alueita.

Tiedän, että toi voi olla vähän hankala, kun se on vähän hankala selittääkin. :lol:
Mutta kyllä se sieltä tulee, kun jaksaa leikkiä sen kanssa. Mulla meni parisen viikkoa, ennenkuin aloin ymmärtämään mitä mikäkin asetus siellä tekee.
Tuo on paljon monimutkaisempi, kuin phpBB2 versio.

Toinen mielenkiintionen asetus on "founder"
Missään kunnon admin manuaalia tähän hommaan? :P
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 05 Syys 2006, 23:25


Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 06 Syys 2006, 08:49

Kiitos, laitoikin tuon bookmarkkeihin *kumartaa ja kiittää*

Yksi muuten mitä kaipaan noista dokumenteista aina (ja miten itse teen jos ohjeistuksia teen) että olisi sellainen setp by setp esimerkkiohje kuvineen että MITEN esim. joku juttu tehdään tuossa ACPssä vaikkapa just se Adminiksi...auh kissa hei elä pure varpaasta (mulla on kaksi kissaa siis joista toinen innostuu "olemaan huuurrrjana" välillä), tekeminen tehdään.

Selainen rautlalanka ohje nin että sne kun lyö kaduntallaajalle nenän eteen ja sanoo "tee tuon mukaan" ja homma toimii, olisi hyvä?

Olisiko hyvä koota sellaista pikkuhiljaa perustuen meidän käyttökokemukseemme Olympuksesta?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja Kipe » 06 Syys 2006, 08:55

Siinä on sellainen käytännön juttu, että työn määrä ja dokumentaation koko kasvavat järkyttävästi. Lisäksi dokumentaation tarkoitus ei ole olla käyttöopas vaan dokumentaatio siitä, mitä mikäkin jutska tekee.
Kipe

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 06 Syys 2006, 12:05

Tietotekniikka on tunnettu huonoista ohjeistaan.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot/5.0 [Bot] ja 149 vierailijaa