Mun keskustelufoorumi

Tämä alue on tarkoitettu oman phpBB -keskustelufoorumisi esittelyyn.
Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:
Mun keskustelufoorumi

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Tammi 2007, 20:21

http://www.nexpressforum.com

Mikä hitto se tuo on?

Hän on Kodakin NexPress digitaalipainokoneeseen liittyvä keskustelufoorumi.

Alunperin perustin tuon sivuston, koska meille tuli töihin suomen ensimmäinen tuollainen kone ja ei ollut mahdollisuutta vaihtaa vinkkejä ja neuvoja toisten käyttäjien kanssa.
Löysin silloin aikoinaan Yahoo Groupsilta sähköpostiin perustuvan foorumin, mutta se oli suoraan sanottuna persiest.
Tein paremman ja porukka siirtyi sinne. Nykyään tuo elää pitkälti omaa elämäänsä ja kirjoittelen sinne harvakseltaan. Ajattelin rakentaa koko roskan uudelleen, kunhan päivitän sen sitten aikanaan Olympukseen.

Tuo portaalimainen leiska todennäköisesti pysyy, sillä se sopii jotenkin teolliseen ilmeeseen mitä tuo sivusto edustaa. Tuolla harvemmin kukaan pyörii vapaa-ajallaan, vaan yleensä porukka kirjoitelee sinne suoraan töistä.

Onpahan kuitenkin joukkoon eksynyt muutama nörttikin ja jotkut ovat kyselleet sieltä vinkkejä foorumin perustamiseksi.
Esimerkiksi eräs lähempänä viittäkymmentä oleva henkilö perusti oman fooruminsa, kun hän vaihtoi työpaikaa toiseen firmaan, jossa oli kilpailevan valmistajan laitteet käytössä.

Suurin osa sivustosta on piilossa vierailijoilta, sillä täällä käsiteltävät aiheet voivat siinämielessä olla vaarallisia, että voit saada laitteesi rikki, kun menet muuttelemaan parametrejä, etkä tiedä mitä olet tekemässä. Korjaaminen taas vaikeaa sen takia, että käyttäjä ei välttämättä osaa kertoa asentajalle mitä omia muutoksia sinne on tehty. (disabloitu sensoreita, estetty virheellisen havainnon aiheuttama koneen pysähtyminen, jne...)
En halua tuon tiedon näkyvän googlessa ja vaadin rekisteröitymisen, vaikka se saattaa rokottaa joitakin käyttäjiä.

Tuosta foorumista alkoi varsinaisesti mun phpBB ura, vaikka olin puuhastellut joskus jotain pientä sen vanhemman phpBB1 version kanssa.
Siitä on sitten tullut lisää säädettävää, mm http://www.opelclubfinland.fi ja lopulta pääsin myös phpBB Teamin jäseneksi.
Tästä foorumista puhumattakaan, kun tuo "admin" pisti privaa aikanaan tuolla phpbb.comissa.... :lol:

Avatar
Karjala
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:733
Liittynyt:01 Loka 2006, 22:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karjala » 27 Tammi 2007, 20:25

Meinasin aikaisemmin tänään kysyä, et missä pirussa on se Lurtti:sen foorumi. :roll: :lol:

http://www.opelclubfinland.fi Minulla on niin vanha -95 vuoden Astra, että en minä kehtaa rekistyeröityä tuonne.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Tammi 2007, 20:52

Arska kirjoitti: http://www.opelclubfinland.fi Minulla on niin vanha -95 vuoden Astra, että en minä kehtaa rekistyeröityä tuonne.
Taitaa Astras olla siitä uudemmasta päästä siellä. Pääpaino tuntuu olevan justiinsa noissa '80/'90 luvun tuotoksissa ja niiden roplaamisessa.
Siellä on kuitenkin melkein kaikkea aina kuuskytluvulta tähän päivään.

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Re: Mun keskustelufoorumi

Viesti Kirjoittaja Admin » 27 Tammi 2007, 21:19

Lurttinen kirjoitti: Tästä foorumista puhumattakaan, kun tuo "admin" pisti privaa aikanaan tuolla phpbb.comissa.... :lol:
:wink:

:D

Avatar
Henna-Johanna
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:14
Liittynyt:27 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta:Lieksa

!

Viesti Kirjoittaja Henna-Johanna » 27 Tammi 2007, 21:29

Hän on Kodakin NexPress digitaalipainokoneeseen liittyvä keskustelufoorumi.

Ei herrajumala, mitä kaikkea te keksittekään! :lol: Mä kun en ees tiiä, mikä on digitaalipainokone :lol:

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Re: !

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 21:47

Henna-Johanna kirjoitti:Ei herrajumala, mitä kaikkea te keksittekään! :lol:

http://www.tonsti.ereht/ant on muurahaisten seksuaaliseen elämään keskittynyt foorumi :D

Kuka hiffaa ekana? :D

Avatar
Henna-Johanna
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:14
Liittynyt:27 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta:Lieksa

Viesti Kirjoittaja Henna-Johanna » 27 Tammi 2007, 21:53

^Ei helvetti!! :lol: Eihän tuo edes toimi-onneksi.

Käykö ihan tungosta? :lol:

Avatar
Karjala
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:733
Liittynyt:01 Loka 2006, 22:34
Viesti:

Re: !

Viesti Kirjoittaja Karjala » 27 Tammi 2007, 22:10

E.K.Virtanen kirjoitti:Kuka hiffaa ekana? :D
En se minä ollut! Minä olin vain paikalla! :o

En "hiffaa"

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 22:16

Lukekaas nyt rakkaat lapset tuo url ihan ajatuksen kanssa ;)

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: !

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Tammi 2007, 23:46

Henna-Johanna kirjoitti:Mä kun en ees tiiä, mikä on digitaalipainokone :lol:
:lol: Ok,

Katsele ympärillesi. Näkyykö misään lehtiä, kirjoja, mainoksia, kortteja, jne.... Jotain, missä olisi joku kuva tai tekstiä.
Näitä näkyy ympärillämme kaikkialla, mutta harva tietää mistä ne on loppujen lopuksi tulleet.

Kyse on painotuotteista ja tuo kone (muunmuassa tuo kone) niitä värkkää. Painomenetelemiähän on useita ja tuo on yksi vempain jolla niitä voi tehdä.:)

Kirjapainossa siis ollaan töissä. Ennen offset puolella ja nykyään digillä. ;)

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: !

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 28 Tammi 2007, 02:37

Lurttinen kirjoitti:Ennen offset puolella ja nykyään digillä. ;)
Offset?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: !

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 28 Tammi 2007, 09:04

mrl586 kirjoitti:
Lurttinen kirjoitti:Ennen offset puolella ja nykyään digillä. ;)
Offset?
Offset <- linkki wikipediaan
Kustomoitua roskapostia postiluukusta asiakkaille? <- Näitä on hauska tehdä. Esimerkiksi kauppa voi lähettää kohdennetun mainoskirjeen asiakkaallensa.

Avatar
Markus K
MODaaja
MODaaja
Viestit:95
Liittynyt:01 Marras 2006, 20:14

Viesti Kirjoittaja Markus K » 22 Helmi 2007, 15:57

Karjala kirjoitti:
http://www.opelclubfinland.fi Minulla on niin vanha -95 vuoden Astra, että en minä kehtaa rekistyeröityä tuonne.
Meikäläisestä tuo kuulostaa jo melko tuoreelta kamppeelta. Talosta löytyy ooppeleita oikein kaksin kappalein, ja molemmat vielä samanlaisia; nimittäin Opel Rekord 1900 C, toinen vuosimallia -70 (isäni ajopeli) ja toinen vuosimallia -71 (isäni veljen ajopeli, millä ajettu alle 90000 km). :) Lisäksi itselläni on -88 Sierra, mistä tuoreempaa autoa ei huushollissa ole, eikä varmaankaan edes tule...

Avatar
Karjala
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:733
Liittynyt:01 Loka 2006, 22:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karjala » 22 Helmi 2007, 16:06

:lol: Itseasiassa voisin rekisteröityä tuonne Ooppeliin. Toissa aamuna, töihin ajellessa, autolla oli vauhtia jotain 120 km/h ja kaasupoljin jäätyi siihen. Loppu työmatkasat ajettiin sitten jarruilla. :lol:

Vakava ongelma, jos siihen löytyis tuolta apua. :roll:

Avatar
Uffe
MODaaja
MODaaja
Viestit:77
Liittynyt:17 Tammi 2007, 23:15
Paikkakunta:Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uffe » 22 Helmi 2007, 16:12

Karjala kirjoitti::lol: Itseasiassa voisin rekisteröityä tuonne Ooppeliin. Toissa aamuna, töihin ajellessa, autolla oli vauhtia jotain 120 km/h ja kaasupoljin jäätyi siihen. Loppu työmatkasat ajettiin sitten jarruilla. :lol:

Vakava ongelma, jos siihen löytyis tuolta apua. :roll:
Menee vähän ot. Mutta minullakin -95 astra ja samaa on tapahtunut vähän aikaa sitten, melkein johti kolariin.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 116 vierailijaa