php:n asennus

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Avatar
Bodom
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:12
Liittynyt:26 Maalis 2007, 19:01
php:n asennus

Viesti Kirjoittaja Bodom » 27 Maalis 2007, 16:08

Ajattelin tuossa asentaa omalle koneelleni php fully modded foorumin.
Ohjeita kun luin niin siihen tarvitaan kotisivut mitkä ovat netissä mutta itselläni ei kotisivuja ole joten voinko silti asentaa php fm foorumin ja saada sen toimimaan nettiin.
Yksi kysymys vielä: Netissä on tarjolla ilmaisfoorumeja jotka ovat varmaankin useimmiten tavallisia php foorumeja. Nyt kysyisinkin että olisiko missään mahdollista tehdä tavallisen foorumin sijaan ilmais php fully modded foorumi?

Avatar
Moppitukka
MODaaja
MODaaja
Viestit:74
Liittynyt:14 Elo 2006, 20:01

Re: php:n asennus

Viesti Kirjoittaja Moppitukka » 27 Maalis 2007, 20:44

Bodom kirjoitti:Ajattelin tuossa asentaa omalle koneelleni php fully modded foorumin.
Ohjeita kun luin niin siihen tarvitaan kotisivut mitkä ovat netissä mutta itselläni ei kotisivuja ole joten voinko silti asentaa php fm foorumin ja saada sen toimimaan nettiin.
Yksi kysymys vielä: Netissä on tarjolla ilmaisfoorumeja jotka ovat varmaankin useimmiten tavallisia php foorumeja. Nyt kysyisinkin että olisiko missään mahdollista tehdä tavallisen foorumin sijaan ilmais php fully modded foorumi?
Ensinnäkin. phpBB, ei php. Php on ohjelmointikieli, jota phpBB käyttää. :)

Omalta koneelta voit ylläpitää foorumia, mikäli käytössä on julkinen serveri. Näin ei kuitenkaan taida olla. Helpoin vaihtoehto on hakea sivutilaa, joka tarjoaa php- ja mysql-tuen, ilmaiseksi ja ilman mainoksia sen tarjoaa esim. http://luukku.org (lisää löytyy googlella).

Viimeiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta itse en ns. ilmaisfoorumia pystyttäisi... :wink:
a.k.a Antti

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Re: php:n asennus

Viesti Kirjoittaja Esashi » 09 Huhti 2007, 07:17

Bodom kirjoitti:Ajattelin tuossa asentaa omalle koneelleni php fully modded foorumin.
Ohjeita kun luin niin siihen tarvitaan kotisivut mitkä ovat netissä mutta itselläni ei kotisivuja ole joten voinko silti asentaa php fm foorumin ja saada sen toimimaan nettiin.
Yksi kysymys vielä: Netissä on tarjolla ilmaisfoorumeja jotka ovat varmaankin useimmiten tavallisia php foorumeja. Nyt kysyisinkin että olisiko missään mahdollista tehdä tavallisen foorumin sijaan ilmais php fully modded foorumi?
Kuten todettu niin kanattaa hankkia jokin palevluntarjoaja jossa on mysql + php tuki ja mielummin niin että pääset itse luomaan sen mysqltietokannan on oma mielipiteeni. Joillain palveluntarjoajilla on mm. se Cpanel tai vastaava hässäkkä jonka kautta mysqltietokannan + sille tietokannalle tunnusken luominen on helppoa. Tuolloin saattaa myös sen tietokannan varmuuskopiointi olla sujuvampaa kuin ilmaisfoorumista.

Yksi hyvä työkalu sitten varmuuskopioinnin ottamiseen on tuo HeidiSQL: http://www.heidisql.com/

Kuten Moppitukkakin sanoi niin ilmaisfoorumeihin en koskisi itse pitkällä tikullakaan :)
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot/5.0 [Bot] ja 275 vierailijaa