Miten sais forumeista sellasen että...

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Avatar
drazil
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:14 Huhti 2007, 11:06
Miten sais forumeista sellasen että...

Viesti Kirjoittaja drazil » 15 Huhti 2007, 12:13

Miten sais forumeista sellasen että sinne tulis tosi paljon käyttäjiä ja viestejä? (mitja.net/forum)
voittekos auttaa :?:
sielä ei käy enää kukaan :(

Avatar
Karjala
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:733
Liittynyt:01 Loka 2006, 22:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karjala » 15 Huhti 2007, 12:55

Siinä sitä on ongelmaa kerrakseen. :? Ei se oo niin helppoa...

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 15 Huhti 2007, 13:22

Mitä sun sivuillas on, mitä muiden sivuilla ei ole?

Äkkiseltään katsottuna tuolla ei ole mitään, joka houkuttaisi tulemaan takaisin toistekin.
http://www.mitja.net osoittessa on vain kuva ja huutolaatikko. Ei mitään linkkiä foorumille, joten miten sinne sivulle tuleva vierailija edes tietää, että sellainenkin olisi tarjolla? Telepatialla?

Pelkästään joku tuntematoin "Mitja" Mitä muuta se Mitja tekee?

Tuo kuva taas on linkki, joka on suojeltu salasanalla. Se on myöskin omiaan kertomaan käyttäjälle, että ei ole tervetullut sinne.

Kotisivufoorumit on yleensä aika hiljaisia paikkoja, sillä sua ei tunne, kuin kaverit ja sukulaiset.
Heihin voi olla helppo pitää yhteyttä tuon kautta, mutta kiinnostaako ketään muuta keskustella Mitjasta?
Mitjahan se tuon sivuston ideana on vaikka aihealueet olisi mitä tahansa.

Avatar
drazil
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:14 Huhti 2007, 11:06

Viesti Kirjoittaja drazil » 15 Huhti 2007, 13:36

Lurttinen kirjoitti:Mitä sun sivuillas on, mitä muiden sivuilla ei ole?

Äkkiseltään katsottuna tuolla ei ole mitään, joka houkuttaisi tulemaan takaisin toistekin.
http://www.mitja.net osoittessa on vain kuva ja huutolaatikko. Ei mitään linkkiä foorumille, joten miten sinne sivulle tuleva vierailija edes tietää, että sellainenkin olisi tarjolla? Telepatialla?

Pelkästään joku tuntematoin "Mitja" Mitä muuta se Mitja tekee?

Tuo kuva taas on linkki, joka on suojeltu salasanalla. Se on myöskin omiaan kertomaan käyttäjälle, että ei ole tervetullut sinne.

Kotisivufoorumit on yleensä aika hiljaisia paikkoja, sillä sua ei tunne, kuin kaverit ja sukulaiset.
Heihin voi olla helppo pitää yhteyttä tuon kautta, mutta kiinnostaako ketään muuta keskustella Mitjasta?
Mitjahan se tuon sivuston ideana on vaikka aihealueet olisi mitä tahansa.
kiitti sä osasit auttaa eiköhän se hoidu ajallaan
Viimeksi muokannut drazil, 15 Huhti 2007, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
drazil
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:14 Huhti 2007, 11:06

Viesti Kirjoittaja drazil » 15 Huhti 2007, 13:54

Joku Anime foorumi vois tietty olla mutta keksittekö millainen pää aihe koko foorumeilla vois olla

Avatar
Merri
MODaaja
MODaaja
Viestit:155
Liittynyt:21 Huhti 2006, 23:32
Paikkakunta:Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Merri » 16 Huhti 2007, 01:16

1) Sivulle ja foorumille täytyy olla kysyntää. Mille aiheelle ei ole Suomessa vielä olemassa tarjontaa? Tai jos tarjontaa on, onko se tehty jotenkin huonolla tavalla? Jos löydät sopivan alueen jolle saattaisi olla kysyntää ja onnistut täyttämään tarjonnan, niin väkeäkin löytyy.

2) Foorumia ei voi lähteä rakentamaan siitä lähtökohdasta, että sinne yritetään houkutella mahdollisimman paljon ihmisiä. Sen sijaan foorumista voi tehdä mielenkiintoisen, jolloin ihmiset tulevat sinne mielellään. Rakentaminen kuitenkin täytyy aloittaa vähästä, ja täytyy saada ihmiset innostuneeksi paikasta sillä tavoin, että he mainostavat paikkaa toisille ihmisille pyytämättäkin.

3) Täytyy kuitenkin löytää hyvä tasapaino tarjonnan ja halutunlaisten ihmisten kohdentamiseen. Et voi esimerkiksi tarjota kaikenmoisia pelejä ajanvietteeksi sivuilla/foorumilla joilla pääasiana olisivat esimerkiksi vauvat (näin esimerkin vuoksi). Sinun täytyy tietää summittaisesti, millaiset ihmiset ovat tervetulleita, ja tietää myös, millaisia ihmisiä et halua foorumille (aivan kuka tahansa ei ole sopiva aivan mille tahansa foorumille). Voi kuulostaa eriarvoistavalta, mutta rajauksia on pakko tehdä.


Minä en tiennyt oikeastaan näitä asioita kun tein onnistuneimman foorumini. Toimin enemmän vaiston varassa, mutta tiesin millaisen foorumin haluan. Alkuvaiheessa kaikki porukka ei ollut haluamanilaista, mutta vähitellen tekemällä sopivia linjauksia ne jotka eivät välittäneet lähtivät pois, ja ne jotka pitivät linjauksista hankkivat lisää samanhenkistä porukkaa. Lisäksi olin iskenyt rakoon, jota ei oltu vielä täytetty. Muut samaan aiherakoon yrittäneet myöhemmin aloittaneet foorumit ovat aina kuolleet nopeasti tai hitaasti pois.

Avatar
Markus K
MODaaja
MODaaja
Viestit:95
Liittynyt:01 Marras 2006, 20:14

Viesti Kirjoittaja Markus K » 16 Huhti 2007, 07:40

Tässä varmaan pätee sääntö, että nopeat syövät hitaat. Uskoakseni vanhimmilla foorumeilla kussakin aihepiirissä on eniten käyttäjiä.

Toinen seikka voi olla kesän tulo. Oma foorumini on ollut pystyssä joulukuusta, mistä asti olen pitänyt hyvin laajaa kirjoa tilastoja, millä seuraan foorumini tilaa. Käyrät osoittavat hiljaisempaa jaksoa, kun yleensäkin kesäisin tai sulilla keleillä muutakin puuhaa itse kullakin on riittämiin. Foorumeita on nykyisellään niin paljon, että käyttäjämäärät siroittuvat eri foorumeihin. Aktiivisimmat käyttäjät koostuvat sitten enimmäkseen entuudestaan tutuista henkilöistä...

Hiz
MODaaja
MODaaja
Viestit:261
Liittynyt:31 Joulu 2006, 14:57
Paikkakunta:Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiz » 16 Huhti 2007, 15:24

Kuten tuo Markus tossa jo sanoi, niin keksi jotain uutta, ennenkuin joku muu keksii ennen sua.
Animefoorumeita on varmaan miljoonia jo. :lol:
Itellä tuo mielikuvitus on niin perseestä, etten keksi mitään, mutta kyllä se siitä! :D

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja Kipe » 16 Huhti 2007, 15:36

Tuskin löytyy mitään, mitä ei jo olisi. Itse lähtisin siitä, että tekisin itseäni kiinnostavan foorumin, koska silloin ei lopu myöskään mielenkiinto ylläpitoa ja valvomista kohtaan. Usein jos ylläpitäjää ei (enää) kiinnosta foorumin aihe p***an vertaa, foorumi kuolee ylläpitäjän piittaamattomuuteen. Lisäksi jos tekee foorumin, joka kestää elossa pitkään, on todennäköistä muiden vastaavien tippuminen pelistä, jolloin niiden aikaisemmat käyttäjät voivat löytää sinun foorumistasi uuden kotisijan jnejne.
Kipe

Avatar
Markus K
MODaaja
MODaaja
Viestit:95
Liittynyt:01 Marras 2006, 20:14

Viesti Kirjoittaja Markus K » 16 Huhti 2007, 18:52

Näin olen paljolti itse menetellyt, harrastuksen pohjalta se enimmäkseen lähtee. Itse asiassa foorumikin on harrastus ja siinä riittääkin jatkuvasti säätämistä. Ja tietenkin itsellä täytyy myös osallistua foorumin keskusteluun, tai koittaa keksiä aina jotakin uutta. Suurin osahan ideoista on toteuttamatta ja hyvä niin, sillä pitäähän sitä jotakin värkättävää olla. En osaa arvioida, mitä se tekisi omallekin kiinnostukselle, jos foorumi joskus olisi "valmis"... :D

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 19 Huhti 2007, 09:12

Markus K kirjoitti:Näin olen paljolti itse menetellyt, harrastuksen pohjalta se enimmäkseen lähtee. Itse asiassa foorumikin on harrastus ja siinä riittääkin jatkuvasti säätämistä. Ja tietenkin itsellä täytyy myös osallistua foorumin keskusteluun, tai koittaa keksiä aina jotakin uutta. Suurin osahan ideoista on toteuttamatta ja hyvä niin, sillä pitäähän sitä jotakin värkättävää olla. En osaa arvioida, mitä se tekisi omallekin kiinnostukselle, jos foorumi joskus olisi "valmis"... :D
Jos foorumilla pitäis olla kävijöitä niin siinä pitäisi olla jokin kaikkia kiinnostava ja yhdistävä teema kutens eim. on noita eläinten rescue-foorumeita (omalla pystyttämälläni n. 400 rekaantunutta ja abouit kirjoittavaa n. kahdessa viikossa), tai esim. metästykseen jousella tai ihan mihin vain yhteiseen kiinostuksen kohtaan liittyvä foorumi.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 273 vierailijaa