Tietokanta ei tahdo palautua

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Feeniks
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:26 Touko 2007, 18:32
Tietokanta ei tahdo palautua

Viesti Kirjoittaja Feeniks » 27 Elo 2007, 23:36

Mites tämän nyt aloittaisi. Vaikkapa niin, että foorumini ikään kuin räjähti ilmaan, se on pitkä ja epäolennainen tarina miksi. (= n00b yritti haukata liian ison palan ja asentaa murhaavan kokoisen modin, ilmeisesti sähläsi ja loppua ei ole vaikea arvata.) Vaan eipä hätiä, ajattelin, otinhan ennen säätelyn aloittamista foorumin tietokannasta varmuuskopion. Pykäsin domainilleni uuden phpBB:n foorumin ja yritin sulloa varmuuskopiota siihen hallintapaneelin kautta. Yrittäessäni tehdä sitä foorumi hidasteli aikansa, kunnes ruutuun rävähti:
Powered by phpBB 2.0.22 © 2001 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen http://www.phpbbsuomi.com
En tuota sentään ihan virheilmoitukseksi mieltäisi, mutta ei kaikki tainnut silti mennä oikeinkaan. Olin käyttänyt vanhassa foorumissa suomenkielistä käännöstä ja asensin sen "vaistomaisesti" uuteenkin heti alkajaisiksi, siksi kai tuo. Sama juttu ulkoasun kanssa, subBlack Gold oli ollut vanhassa ja niin olin laittanut sen uuteenkin, mutta tuo ruutuun ilmestynyt teksti oli ihan mustaa valkoisella pohjalla, vieläpä mielestäni helkutin rumalla Times New Roman-fontilla.

Ja lopputuloskin siis oli kuitenkin tasan ei mitään: uusi foorumi näytti sen jälkeen siltä kuin vastaluodut foorumit yleensä näyttävät, eli yksi Test Category, siinä yksi Test Forum, ja siinä tervetuloviesti. Ei jälkeäkään vanhan foorumin sisällöstä.

Jotain perustietoja vielä jos on tarpeen:
- Sekä vanha että uusi foorumi olivat versiota 2.0.22
- Foorumi oli ollut varsinaisesti käytössä vasta pari kuukautta, jäseniä oli 20 ja viestejä alle 500
- Tietokantatiedoston kooksi kone ilmoittaa 11,4 Mt (ei ole varsinaisesti uutinen, että en ymmärrä biteistä ja tavuista mitään, mutta silti tuo kuulostaa mielestäni jotenkin... isolta?)

Eli mitäs tässä nyt tekisi? Lupailin kävijöille, että he saavat lähettää sala-ampujat perääni jos paukautan foorumin säpäleiksi. Ja vaikkeivät he sitä tekisikään, silti olisi minun ja kaikkien kannalta helkutin kiva, jos kaiken saisi vielä takaisin. Onko toivoa? :|:

Jos palautus onnistuu, lupaan olla ikuisesti hyvä ihminen. Ja lupaan myös, etten enää ikinä yritä tehdä foorumille mitään vastaavaa.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Tietokanta ei tahdo palautua

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Elo 2007, 23:45

Tarkista eka, että tämä uusi foorumi käyttää samaa tietokantaa vanhan kanssa, ja että se käyttää myös samaa taulun etuliitettä, kuin vanha.
Alkuperäisen etuliitteen löydät sen alkuperäisen foorumin tiedostoista config.php tiedostosta.

Tietokantojen palautus ja uudelleen asentamiset on vasta se viimeinen keino, että palautetaan tää foorumi eka käyttämään sitä vanhaa kantaa ja katsellaan siitä eteenpäin mitä virheitä tulee.

Feeniks
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:26 Touko 2007, 18:32

Re: Tietokanta ei tahdo palautua

Viesti Kirjoittaja Feeniks » 28 Elo 2007, 15:35

Täytyy todeta, että jos lauseessa esiintyy sana "tietokanta", se on minulle auromaattisesti hepreaa. Tutkin kuitenkin asiaa: tietokanta on sama, ja ilmeisesti "table_prefix" meinaa tuota taulun etuliitettä? Siihen olin asentaessa heittänyt jotakin kahdesti suunnittelematonta roskaa. Koska minulla ei ollut paljoakaan mitä menettää, kokeilin kuitenkin muokata uuden foorumin config.php-tiedostoon saman tekstin kuin vanhassa oli (saakohan niin edes tehdä. hmm.), ja... *tättärätää* ...SE TOIMII! SE ON PALANNUT! KAIKKI ON TALLELLA!

Joo anteeksi kun meuhkaan. Olen vain niin riemuissani! :P Vaati vielä pikkuista säätelyä, mutta sitten sain homman pelittämään entiseen malliin.

Tämä on todellakin loistava foorumi! Upeaa, kuinka täältä saa apua oli sitten kämminyt miten kurjasti tahansa! Suutelen maata jalkojenne alla! KIITOS HURJASTI!!!

(okei nyt rauhoittuu. mutta kiitos vielä kerran!)

// Ai joo, vielä haluan varmistaa. Voinko hävittää turvallisesti entisen destruktoituneen foorumin veriset jäänteet?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Tietokanta ei tahdo palautua

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 28 Elo 2007, 17:58

Veriset jäänteet voi poistaa.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 99 vierailijaa