Mikähän meni päivityksessä pieleen?

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
antos
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:17
Liittynyt:19 Helmi 2006, 16:27
Mikähän meni päivityksessä pieleen?

Viesti Kirjoittaja antos » 14 Huhti 2006, 14:57

Päivitin (tai ainakin yritin päivittää) .19 version viimeisimpään. Päivitys ei jostain syystä oikein onnistunut, kuin tietokannan osalta. Otin tietokannasta varmuuskopion, asensin .20 version puhtaana asennuksena ja palautin varmuuskopioidun tietokannan.

Nyt en pääse sisään, eikä pääse moni muukaan. Osa pääsee. Viestit kuitenkin on maaliskuulta, vaikka keskustelua on käyty tänäänkin. Missä vika?

Voiko olla mahdollista, että tietokannan päivitys on tuhonnut osan? Näyttää siltä, että mun foorumi on muutenkin palannut ajassa noin kuukauden taaksepäin. Otin varmuuskopion siis tuon päivityksen jälkeen.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 14 Huhti 2006, 15:37

En usko että hävittäisi mitään.
Poista piparit ja temppitiedostot selaimesta.

Tuota uudelleenasennusta ja tietokannan palautusta ei välttämättä olisi tarvinnut tehdä.
Olisi riittänyt, jos olisit kopioinut pelkästään alkuperäiset tiedostot ilman install/ ja contrib/hakemistoja, sekä config.php tiedostoa.

Oliko foorumilla asennettuna mitän MODeja ennen päivitystä?
Linkki?
Testitunnukset? (Ei admin eikä moderaattorin oikeuksilla olevia.)

antos
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:17
Liittynyt:19 Helmi 2006, 16:27

Viesti Kirjoittaja antos » 14 Huhti 2006, 15:49

MODeja oli asennettu kyllä.

Tietokanta näyttäisi olevan osittain kunnossa, kun sitä läpi selailin. Mutta käyttäjätiedoista löytyy sellaisia tunnuksia, jotka on poistettu pari viikkoa sitten.

Osoite on http://area60.net/foorumi

Tunnus on kukkuu ja salasana apinalauma. Taisit vissiin tuon itse luoda, kun edellisen kerran oli ongelmia. Ne ongelmat sain korjattua, nyt tuli sitten vähän isompi tilalle.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 14 Huhti 2006, 16:14

antos kirjoitti: Tunnus on kukkuu ja salasana apinalauma. Taisit vissiin tuon itse luoda, kun edellisen kerran oli ongelmia. Ne ongelmat sain korjattua, nyt tuli sitten vähän isompi tilalle.
Eihän noita voi muistaa, :lol:
Samat ongelmat siellä näky olevan, mitä löysin jo edellisellä kerralla sinne katsoessa.
päivämäärät sekoaa heti, kun kirjautuu sisään.

20 Maaliskuutä näytti olevan viimeisimmät viestit useimmille alueille, paitsi sinne jossa huudeltiin niiden nimien vaihtoon ja forumin lukitukseen.

Mun mielestä toi foorumi ei toiminut silloin aikasemminkaan oikein, että en pitäis mahdottomana, että varmuuskopiosta puuttuu tietoja tai sitten foorumi on solmussa ja ei nyt osaa näyttää niitä.

Varmuuskopiohan palauttaa viestit vain siihen päivämäärään, milloin se kopio on otettu. Sen jälkeen tulevat viestit eivät ole tallessa, ellei tietokantaa kopioida uudelleen.

Jokatapauksessa toi foorumi ei toimi oikein, että paha sanoa missä se vika on.

Tietysti, jos sulla on nyt tavallaan kaksi tietokantaa ja toisessa on vanha varmuuskopio, sun täytyy vaihtaa config.php tiedostoon foorumi käyttämään sitä alkuperäistä tietokantaa.
uudelleen asenuksen kun teit, niin tietokanta vaihtui toiseen.

Jos oot palauttanut kopion alkuperäiseen kantaan. Kaikki uudet viestit on menetetty tuolta aikaväliltä.

antos
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:17
Liittynyt:19 Helmi 2006, 16:27

Viesti Kirjoittaja antos » 14 Huhti 2006, 17:00

Otin tänään viimeisimmän kopion tietokannasta.

Otin nyt joka tapauksessa yhteyttä Rackglobalin tukeen, jos vaikka saisivat palautettua sen tietokannan. Saattaa olla viikon vanha, mutta sekin on parempi kuin 20. maaliskuuta... :P

Ja jos saavat sen tietokannan omista varmuuskopioistaan kaivettua esille, otan tästä episodista onkeeni ja käyn täältä katsomassaa neuvot päivitykseen.

Kai tää tästä, kunhan oon käynyt kaikki nää alottelijan mokat läpi. :lol:

Onko muuten ylipäätään mitään syytä päivittää, kun versio on nyt se .19? Onko mitään niin suuria muutoksia?

Voisin tässä samalla kysyä uudemman kerran niistä sisäänkirjautumisongelmista. Skripti on ajettu, käyttäjät on tyhjentänyt välimuistinsa ja poistaneet evästeet. Ja silti osalla on vielä ongelmia. Joutuvat useamman kerran yrittämään. Osa niistä joilla ei ole ongelmia, saavat niitä kun yrittävät kirjautua toisesta IP-osoitteesta kuin mistä ovat rekisteröityneet. Muistan joskus lukeneeni phpBB:n omalta tukifoorumilta, että kyseessä voisi olla joku koodivirhe. Vai liekö koskenut jotain vanhempaa versiota?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 14 Huhti 2006, 17:16

Lienee jotain vanhempaa...

Uusin versio on tällähetkellä 2.0.20 ja tiedote muutoksineen löytyy etusivulta.

markus
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:14
Liittynyt:08 Maalis 2006, 19:21

Viesti Kirjoittaja markus » 14 Huhti 2006, 23:14

Uskaltaakohan tässä alkaa päivittämään, menee solmuun koko paketti :shock: . Tuossa ei ole mitään tietoturvapäivitystä vai onko?

Tällä hetkellä minulla on phpBB 2.0.19.

Mitä tarkoittaa MOD:ttu? Olen muuttanut boardin leveyttä, vaihtanut kuvan, muuttanut tai poistanut näiden rekistereröidy yms. paikkaa, vaihtanut Suomen kieliseksi. Ja lisännyt yhden bannerin.

Siis onko minulla MOD:ttu versio? Ja vaikeuttaako tämä päivitystä?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 14 Huhti 2006, 23:35

markus kirjoitti:
Siis onko minulla MOD:ttu versio? Ja vaikeuttaako tämä päivitystä?
ota se "code changes" paketti ja päivitä foorumi samalla tavalla, kuin asentaisit MODin.
EDIT:Uskaltaa päivittää;)
Pidä vaan mielessä, mihin tiedostoon oot tehnyt mitäkin muokkauksia.
Jos joku ei toimi. kato mitkä tiedostot on muuttuneet päivityksessä ja kato mitä tiedostoja MOD on muokannut.

markus
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:14
Liittynyt:08 Maalis 2006, 19:21

Viesti Kirjoittaja markus » 17 Huhti 2006, 13:21

Siis minulla ei ole mitään erikseen asennettuja MOD:eja.

Vaan olen itse viilannut forumia. Esim. leveys 870px, värit vaihdettu, Ylhäällä on yksi iso kuva, nappien (rekisteröidy jne) paikkaa on vaihdettu ja alhaalla footerissa on banneri.

Siis minun pitäisi käyttää tuota "code changes" pakettia?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 17 Huhti 2006, 13:25

Voithan sää ne muuttuneet tiedostotkin heittä päivityksenä, jos niissä ei ole mitään sellaista tiedostoa, jota oot ite muokannut,

markus
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:14
Liittynyt:08 Maalis 2006, 19:21

Viesti Kirjoittaja markus » 17 Huhti 2006, 13:49

uppasin vain phpBB-2.0.20-files -paketin, ajois install hakemistosta php-tiedoston ja hommaa skulaa.

tai no pitää testata vielä... 8)

Kun ei siinä ollut templates silver hakemistossa semmoisia tiedostoja joita oon muuttanut.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 275 vierailijaa