Kuinka kysyä osoitetiedot rekisteröityjiltä

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
mitro
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:06 Heinä 2006, 23:14
Kuinka kysyä osoitetiedot rekisteröityjiltä

Viesti Kirjoittaja mitro » 09 Heinä 2006, 19:47

Muutama kysymys liittyen rekisteröinnin muokkaamiseen:

1) kuinka rekisteröitymislomakeeseen lisätään kenttiä? Pitäisi saada sinne mm. lähiosoite, postinumero ja puhelinnumero?

2) kuinka ne määrätään pakolliseksi?

3) voiko jo rekisteröityneet käyttäjät vaatia (automaattisesti) täydentämään omaa rekisteröitymistään / tietojaan em. lisäysten jälkeen esim. seuraavan loggautumisen yhteydessä?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kuinka kysyä osoitetiedot rekisteröityjiltä

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 10 Heinä 2006, 01:03

mitro kirjoitti:1) kuinka rekisteröitymislomakeeseen lisätään kenttiä? Pitäisi saada sinne mm. lähiosoite, postinumero ja puhelinnumero?
Jonkin MODin avulla. PhpBB 3.0:ssa kenttien lisäys taitaa onnistua ilman MODiakin.

Avatar
Merri
MODaaja
MODaaja
Viestit:155
Liittynyt:21 Huhti 2006, 23:32
Paikkakunta:Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Merri » 10 Heinä 2006, 05:03

Uusien kenttien lisääminen on hieman tuskaista puuhaa, koska siinä saa muokata monesta tiedostosta monia eri kohtia, ettei foorumi mene rikki. IRC-Galleria MODistani taitaa löytyä suhteellisen näppärästi kaikki kohdat, joita tarvitsee muuttaa (tosin myös pari sellaista kohtaa, joita tässä tapauksessa ei tarvitse, mm. viewprofile ja viewtopic).

Muutokset tarvitsee ainakin tehdä:
1) adminpaneelin käyttäjänmuokkaussivulle
2) sen templaattiin
3) rekisteröitymiseen
4) avatargalleriaan (sinne menee funktiokutsun mukana kaikki profiilitiedot)
5) rekisteröitymis- ja profiilinmuokkaustemplaattiin (yksi ja sama)

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Re: Kuinka kysyä osoitetiedot rekisteröityjiltä

Viesti Kirjoittaja Esashi » 10 Heinä 2006, 08:54

mitro kirjoitti:Muutama kysymys liittyen rekisteröinnin muokkaamiseen:

1) kuinka rekisteröitymislomakeeseen lisätään kenttiä? Pitäisi saada sinne mm. lähiosoite, postinumero ja puhelinnumero?

2) kuinka ne määrätään pakolliseksi?

3) voiko jo rekisteröityneet käyttäjät vaatia (automaattisesti) täydentämään omaa rekisteröitymistään / tietojaan em. lisäysten jälkeen esim. seuraavan loggautumisen yhteydessä?
Ei siihen vaan teet ihan erillisen lomakeen. jonka täytetään ENNEN foorumille rekisteröitiä. Ylläpito lukee lomakeet, tsekkaa käyttäjät ja aktivoi tunnukset sen perustella... tai no se on vain yksi tapa. :)

Tässä esimerkki: http://www.esashiryu.org/pk/kysely.htm

Sen kun on täytännyt niin se uudelleen ohjautuu sitten itse foorumin rekisteröitymiseen.

Lomake sitten käytää tätä scriptiä ja siihen voi helposti säätää pakolliset kentät: http://www.scriptarchive.com/formmail.html.

Eri juttu sitten on että omaavatko lomakeen täyttäjät sen siäänlukutaidon ja kertovat sen mitä lomakeella kysytään :). Itse olen mutulla arvoinut foorumin yli 600 käyttäjästä että vain 10 on täyttänyt sen lomanneen oikein ja muilta on joitunut uudelleen kysymään niitä lomakkeessa kysyttyjä asoita.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

mitro
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:06 Heinä 2006, 23:14

Re: Kuinka kysyä osoitetiedot rekisteröityjiltä

Viesti Kirjoittaja mitro » 11 Heinä 2006, 10:21

Esashi kirjoitti:Ei siihen vaan teet ihan erillisen lomakeen. jonka täytetään ENNEN foorumille rekisteröitiä. Ylläpito lukee lomakeet, tsekkaa käyttäjät ja aktivoi tunnukset sen perustella... tai no se on vain yksi tapa. :)
Eli siis ensin overall_header.tpl ja muut paikat, joissa linkki rekisteröintiin ohjataan omaan rekisteröintilomakkeeseen, jossa halutut tiedot pakolliseksi ja täältä re-direct varsinaiselle rekisteröintisivulle:

Koodi: Valitse kaikki

http://mun.omadom.net/phpBB/profile.php?mode=register
Kokeilee...

Toimii kuin Junan kissa. Lomakkeella on syytä kertoa aluksi, mitkä kentät pakollisia ja jokaisen kentän kohdalla kertoa, mitä siihen kenttään pitää kirjoittaa. Mielummin liikaa, kuin liian vähän...

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Re: Kuinka kysyä osoitetiedot rekisteröityjiltä

Viesti Kirjoittaja Esashi » 12 Heinä 2006, 08:12

mitro kirjoitti:
Esashi kirjoitti:Ei siihen vaan teet ihan erillisen lomakeen. jonka täytetään ENNEN foorumille rekisteröitiä. Ylläpito lukee lomakeet, tsekkaa käyttäjät ja aktivoi tunnukset sen perustella... tai no se on vain yksi tapa. :)
Eli siis ensin overall_header.tpl ja muut paikat, joissa linkki rekisteröintiin ohjataan omaan rekisteröintilomakkeeseen, jossa halutut tiedot pakolliseksi ja täältä re-direct varsinaiselle rekisteröintisivulle:

Koodi: Valitse kaikki

http://mun.omadom.net/phpBB/profile.php?mode=register
Muuten, voisin itsekkin laitaa sen tuolla tavalla...
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

dummie
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:1
Liittynyt:06 Joulu 2006, 13:27

Viesti Kirjoittaja dummie » 06 Joulu 2006, 13:37

Merri kirjoitti:Uusien kenttien lisääminen on hieman tuskaista puuhaa, koska siinä saa muokata monesta tiedostosta monia eri kohtia, ettei foorumi mene rikki. IRC-Galleria MODistani taitaa löytyä suhteellisen näppärästi kaikki kohdat, joita tarvitsee muuttaa (tosin myös pari sellaista kohtaa, joita tässä tapauksessa ei tarvitse, mm. viewprofile ja viewtopic).

Muutokset tarvitsee ainakin tehdä:
1) adminpaneelin käyttäjänmuokkaussivulle
2) sen templaattiin
3) rekisteröitymiseen
4) avatargalleriaan (sinne menee funktiokutsun mukana kaikki profiilitiedot)
5) rekisteröitymis- ja profiilinmuokkaustemplaattiin (yksi ja sama)
Voiko joku vahvistaa tuon, että muutokset tulee vain noihin tiedostoihin? Voisko noista saada vielä listan tiedostoniminä, niin helpottaa etsimistä? Jos jollain on ylimääräistä aikaa, niin for dummies ohje niistä koodin kohdista joihin nuo lisäykset ovat oleellisia, olis myös tervetullut.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 07 Joulu 2006, 09:12

dummie kirjoitti:
Merri kirjoitti:Uusien kenttien lisääminen on hieman tuskaista puuhaa, koska siinä saa muokata monesta tiedostosta monia eri kohtia, ettei foorumi mene rikki. IRC-Galleria MODistani taitaa löytyä suhteellisen näppärästi kaikki kohdat, joita tarvitsee muuttaa (tosin myös pari sellaista kohtaa, joita tässä tapauksessa ei tarvitse, mm. viewprofile ja viewtopic).

Muutokset tarvitsee ainakin tehdä:
1) adminpaneelin käyttäjänmuokkaussivulle
2) sen templaattiin
3) rekisteröitymiseen
4) avatargalleriaan (sinne menee funktiokutsun mukana kaikki profiilitiedot)
5) rekisteröitymis- ja profiilinmuokkaustemplaattiin (yksi ja sama)
Voiko joku vahvistaa tuon, että muutokset tulee vain noihin tiedostoihin? Voisko noista saada vielä listan tiedostoniminä, niin helpottaa etsimistä? Jos jollain on ylimääräistä aikaa, niin for dummies ohje niistä koodin kohdista joihin nuo lisäykset ovat oleellisia, olis myös tervetullut.
Juu jos on vähäkään aloittelija näissä homissa tai ei oikein varmasti tiedä mitä tehdä tuon kanssa niin paree antaa olla sellaisenaan kuin mennä koittamaan ilman kunnollisia rautalankaohjeita.

Jos jollain olisi aikaa ja jaksamista vääntää kunnon ohjeet tuohon mitä räplätä ja mistä kohtaa sillein tarkasti niin se voisi auttaa aika montaakin täällä.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 142 vierailijaa