Varmuukopion palautus

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
malmi
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:21 Kesä 2006, 05:40
Varmuukopion palautus

Viesti Kirjoittaja malmi » 13 Syys 2006, 20:52

Olen ottanut melko tiuhaan varmuuskopioita.

Täysi varmuuskopio (ei pakattuna)

Foorumille tehtiin pientä ilkivaltaa. Kokeilin palauttaa tietokannan koko n. 20 Mb.

Palautuksen tulee virheilmoitus:

Yleinen virhe
Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '135', 'a28fa015f4', '', viestiä'); INSERT I' at line 1

Foorumilla näkyy viestejä, mutta kun painaa aihetta. Tulee viesti Otsikolla ei viestejä.
Olisko teillä vinkkejä?

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 13 Syys 2006, 22:02

Jos teit sen foorumin tai phpmyadmin tms. selaimella käytettävän jutun läpi, niin liian iso tiedosto.

Joudut siirtämään tiedoston palvelimelle, kirjautumaan mysql:n ja \i <tiedoston_nimi.sql>

malmi
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:21 Kesä 2006, 05:40

Viesti Kirjoittaja malmi » 13 Syys 2006, 22:25

Anubis kirjoitti:Jos teit sen foorumin tai phpmyadmin tms. selaimella käytettävän jutun läpi, niin liian iso tiedosto.

Joudut siirtämään tiedoston palvelimelle, kirjautumaan mysql:n ja \i <tiedoston_nimi.sql>
Juu tuli juuri kokeiltua tuota phpmyadmin.. NYT KAIKKI TOIMII.. Kiitos.. :D

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 14 Syys 2006, 14:35

malmi, tätä kysellään paljon, joten viitsitkö kertoa step-by-step mitä teit... ;)

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 17 Syys 2006, 09:46

Anubis kirjoitti:Jos teit sen foorumin tai phpmyadmin tms. selaimella käytettävän jutun läpi, niin liian iso tiedosto.

Joudut siirtämään tiedoston palvelimelle, kirjautumaan mysql:n ja \i <tiedoston_nimi.sql>
Vaikka phpadminnia hekueteenaankin niin siinä on juuri se "pikku ongelma" että se ei suostu hankamaan sen mielstä liian isoja DBtä esim. minun 175M db ei sillä siirry ollenkaan. Siitähän muistaakseni musiteta mainita sitä phmmyadmina hypetettäessä :P.

Olenkin käyttänyt sitä MysqlFont nimistä ohjelmaa jolla onnistuu isojenkin dbn siirto ilman mitään konsolikikkailuja tai mysqliin kirjautumisia, painaa vaan backupatessa Export-nappulaa ja palauttessa Import-nappulaa ja that's it :).
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 17 Syys 2006, 09:48

Admin kirjoitti:malmi, tätä kysellään paljon, joten viitsitkö kertoa step-by-step mitä teit... ;)
Mieluiten kuvaruutukaapuksineen eri vaiheista kiitos? :)
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Petsku
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:15
Liittynyt:10 Kesä 2006, 00:24

Viesti Kirjoittaja Petsku » 17 Syys 2006, 18:57

Olen myös käyttänyt MysqlFronttia. Isot db:t (yli 200m ) ovat siirtyneet ja onnistuneet kerralla ilman kikkailuja.
Ohjeen kirjoittaminen ei ole oikein minun heiniä, mutta koitetaanpas.
Ohjelman MySQL-Front_2.5 saat täältä .
Asenna ohjelma ja etusivun yhteysasetukset.
Avaa ohjelma ja klikkaa ylärivin neljättä kohtaa "Im-/Export" ja valikoi valikosta neljäs kohta "Export Tables"
Lisää "Options" kohtaan haluamasi ruksit. (Siihen voi valita vaikka kaikki)
Valikoi "Files" kohdassa mihin tallennetaan koneellesi.
Klikkaa alareunan "Export" painiketta.

Varmuuskopiota palautettaessa valikoidaan "Import Textfile"
Haetaan "Filename" kohdassa omalla konella oleva kopio ja klikataan alareunassa "Import" painiketta.
Viimeksi muokannut Petsku, 17 Syys 2006, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 17 Syys 2006, 19:56

Petsku kirjoitti:Olen myös käyttänyt MysqlFonttia...
...kuten myös. Päivittäin backupit hoituu nopeasti.

OffTopic: Tätä ei kysytty, mutta lisään MySQL-Front'in kätevistä ominaisuuksista tietokannan perusdiagnostiikat eli Tools-valikosta löytyvät tietty: Optimize, Check, Analyze ja Repair tarvittaessa myös Quick-optiolla.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 18 Syys 2006, 07:48

mr Metsä kirjoitti:
Petsku kirjoitti:Olen myös käyttänyt MysqlFonttia...
...kuten myös. Päivittäin backupit hoituu nopeasti.

OffTopic: Tätä ei kysytty, mutta lisään MySQL-Front'in kätevistä ominaisuuksista tietokannan perusdiagnostiikat eli Tools-valikosta löytyvät tietty: Optimize, Check, Analyze ja Repair tarvittaessa myös Quick-optiolla.
Mukava kuulla että muitakin Frontin käyttäjiä on :).

Ai niin muuten, MysqlFont käytää sitten porttia 3306 liikennöimiseen joten kanattaa varmistaa palveluntarjoalta että se portti on heidän palomuurisssaan auki :). Itse ihmettelin aluksi että miksi ei pelittänyt homma uudella palvelimella niin tuohan se syy oli.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 18 Syys 2006, 07:57

MysqlFront projeti on muuten laitettu jäihin jostain kumman syystä :shock:

Mutta sitten löysin tämän paikan: http://www.heidisql.com/ joka näytää ihan samalle kuin MysqlFront, joten tuotakin kannattanee kokeilla?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 18 Syys 2006, 08:08

Esashi kirjoitti:MysqlFront projeti on muuten laitettu jäihin jostain kumman syystä :shock:

Mutta sitten löysin tämän paikan: http://www.heidisql.com/ joka näytää ihan samalle kuin MysqlFront, joten tuotakin kannattanee kokeilla?
Asensin sen ja testastin sitä ja vaikutti ihan OK softalta. *Tumbs up*
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 18 Syys 2006, 08:38

Esashi kirjoitti:MysqlFront projeti on muuten laitettu jäihin jostain kumman syystä :shock:

Mutta sitten löysin tämän paikan: http://www.heidisql.com/ joka näytää ihan samalle kuin MysqlFront, joten tuotakin kannattanee kokeilla?
Kappas vaan, enpä huomannutkaan.

Kiitos linkistä! HeidiSQL näyttää pikaisesti vilkaistuna tutulta softalta uusissa kuorissa. Taustalla taitaa hääriä sama kööri? Täytyykin pistää linkki talteen ja tarkkailla silloin tällöin päivityksiä.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 18 Syys 2006, 09:53

mr Metsä kirjoitti:
Esashi kirjoitti:MysqlFront projeti on muuten laitettu jäihin jostain kumman syystä :shock:

Mutta sitten löysin tämän paikan: http://www.heidisql.com/ joka näytää ihan samalle kuin MysqlFront, joten tuotakin kannattanee kokeilla?
Kappas vaan, enpä huomannutkaan.

Kiitos linkistä! HeidiSQL näyttää pikaisesti vilkaistuna tutulta softalta uusissa kuorissa. Taustalla taitaa hääriä sama kööri? Täytyykin pistää linkki talteen ja tarkkailla silloin tällöin päivityksiä.
Juu ei mitään. Se Imort/Export kohta vain näyttää oelvan eri paikassa mutta muuten näyttää olevan ok. Isolla dbllä en sitä vielä kokeillutkaan.

Jos joku muukin saa kokemuskia tästä niin kertokaapa?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 21 Syys 2006, 10:21

Esashi kirjoitti:Vaikka phpadminnia hekueteenaankin niin siinä on juuri se "pikku ongelma" että se ei suostu hankamaan sen mielstä liian isoja DBtä esim. minun 175M db ei sillä siirry ollenkaan. Siitähän muistaakseni musiteta mainita sitä phmmyadmina hypetettäessä :P.

Olenkin käyttänyt sitä MysqlFont nimistä ohjelmaa jolla onnistuu isojenkin dbn siirto ilman mitään konsolikikkailuja tai mysqliin kirjautumisia, painaa vaan backupatessa Export-nappulaa ja palauttessa Import-nappulaa ja that's it :).
Ongelma ei liene phpmyadminin vaan Apachen asetuksien, jossa on säädetty tiedoston koko? Ja eihän selain olekkaan tiedostonsiirtoväline.

Itse teen yleensä kaiken komentokehotteesta.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 22 Syys 2006, 12:35

Anubis kirjoitti:
Esashi kirjoitti:Vaikka phpadminnia hekueteenaankin niin siinä on juuri se "pikku ongelma" että se ei suostu hankamaan sen mielstä liian isoja DBtä esim. minun 175M db ei sillä siirry ollenkaan. Siitähän muistaakseni musiteta mainita sitä phmmyadmina hypetettäessä :P.

Olenkin käyttänyt sitä MysqlFont nimistä ohjelmaa jolla onnistuu isojenkin dbn siirto ilman mitään konsolikikkailuja tai mysqliin kirjautumisia, painaa vaan backupatessa Export-nappulaa ja palauttessa Import-nappulaa ja that's it :).
Ongelma ei liene phpmyadminin vaan Apachen asetuksien, jossa on säädetty tiedoston koko? Ja eihän selain olekkaan tiedostonsiirtoväline.

Itse teen yleensä kaiken komentokehotteesta.
Yleensä noilta palvelujentarjoajilla siinä phpmyadminissa on jokin koko minkä yli ei saa mennä (ja jotkt ei edes kerro sitä missään vaan se tulee sitten ongelmien saatuessa esille).

Oli niin tai näin, MysqlFront on hoitanut homman ja koko selainhässäkään/komentokehoitteeseen ei tarvitse edes koskea.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa