Viestien siirrot

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Terondo
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:13 Joulu 2005, 00:53
Viestien siirrot

Viesti Kirjoittaja Terondo » 28 Joulu 2005, 22:56

Pystyneekö peruskäyttäjän kirjoittamaa viestiä siirtämään mitenkään uuden/toisen otsakkeen alle?

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 29 Joulu 2005, 00:05

pystyt siirtämään viestin foorumista toiseen perussetillä, eli tuossa viestin (tai ketjun) alla vasemmassa reunassa näkyy tuommoinen musta nuoli...klikkaa sitä. Pitää olla Adminina tai Moderaattorina kirjautunut, tietty.

Yksittäisen viestin siirtämiseen saman foorumin sisällä oli muistaakseni olemassa joku MODi...ulkomuistista ei kyl tuu mieleen minkä niminen ja mistä sen saa, tuskin oli phpBB.com (tai sitten oli)

...josko joku muu muistaa?

Ellei muista niin kaivellaan se jostakin jos tarvetta on eikä meinaa löytyä. :wink:

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 29 Joulu 2005, 00:40

Vai onko joku ruvenut jauhamaan sontaa ja täytyy häätää se jatkamaan omaan ketjuunsa?

Splittaaminen onnistuu myös perus setillä. se on tuo "pause" merkin näköinen nappula samassa ryhmässä.

Terondo
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:13 Joulu 2005, 00:53

Viesti Kirjoittaja Terondo » 29 Joulu 2005, 01:02

Eli tarkoitus oli siirtää yksittäinen viesti samassa foorumissa uuden aiheen alle...tein jo kyllä omat ratkaisut copy/pastella ja viesti on ns. mun nimissä mutta tulevaisuudessa...

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 29 Joulu 2005, 01:10

Terondo kirjoitti:Eli tarkoitus oli siirtää yksittäinen viesti samassa foorumissa uuden aiheen alle...tein jo kyllä omat ratkaisut copy/pastella ja viesti on ns. mun nimissä mutta tulevaisuudessa...
Kuva Nappulalla saa irrotettua yksittäisen viestin ketjusta uuden otsikon alle.

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 29 Joulu 2005, 01:15

Hmm...ok, tutkin vähän asiaa ja näyttää siltä että muistin väärin. Se MOD mitä muistelin on tämä, mutta tuo yhdistää aiheita...ainoa tietämäni MOD kumminkin edes asiaan liittyen. :oops:

Joten vastaus kuuluu: ei pysty foorumisoftalla, mutta esim phpMyAdminilla pystyt suoraan tietokannassa. Lyhyt ohje englanniksi:
open your db via browser, for example with phpMyAdmin etc., click on the table posts than its columns are displayed, change the topic_id if you want to move it only to another topic or the topic_id and the forum_id if you want to move it to a topic in another forum than it is actually in. in the second case ensure that the new topic_id is available in the new forum_id, otherwise you will get an error or you won't see your post. note, that i do not guarantee for anything and you do this on your own risk, but that is the only way
Tätä ei kumminkaan suositella, joten tuo copypaste mitä jo harrastit on turvallisempaa...kas kun ei ole MODia tätä varten?

Terondo
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:13 Joulu 2005, 00:53

Viesti Kirjoittaja Terondo » 29 Joulu 2005, 01:36

OK, edellisistä viesteistä taas valkeni lisää.

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 30 Joulu 2005, 00:47

Mulla on ollut ongelmia tuon Simply Mergen kanssa, mutta se ehkä johtuu siitä että olen tumpelo. :D

Muistaakseni siinä kävi niin, että jokin tiedosto ei vastannut kuvauksia (muiden MODien takia, tietty :roll:), joten koko homma jäi siihen. Pelimies olisi osannut senkin kiertää...;)

Mutta toi olis ihan hyvä silloin, kun joku aloittaa ketjun aiheesta, jota on jo käsitelty. Nyt mulla meinaan on MOD, joka antaa siirtää viestejä ketjusta toiseen, mutta ketjun ekaa viestiä se ei koske, koska se ei oikeastaan ole viesti, vaan se on "se ketju". Tai jotakin, ymmärtänette. Se MOD kulkee ainakin nimellä Split_post_and_merge_in_one_step tms.
Allow admin to split posts from a topic (using the regular split feature) and merge them into an existing topic in a single step
Kyllä se antaa moderaattoreidenkin sitä tehdä, ihan normaalisti.

Mutta toi Simply Merge olisi tietysti juuri sen verran parempi, että vois siirtää koko ketjun (eli yleensä viestin tai pari) jo olemassaolevaan ketjuun. Tolla mun MODilla (juu, en ole itse koodannut, olisinkin :D) se eka viesti jää sinne missä on.

Kuulisin mielelläni kokemuksia tosta Simply Mergestä. :)

jonna
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:3
Liittynyt:24 Tammi 2006, 14:09

Viesti Kirjoittaja jonna » 25 Tammi 2006, 19:31

Olen yhdellä foorumilla modena (ja pyöritän myös omaa) ja siellä on modeilla semmonen nappi jolla yhdistettyä viestejä.. Siis siellä on sellanen joka jakaa viestin, mutta myös se joka yhdistää. Onko tuo simply merge nyt se modi jolla sen saa? Tarttis aina yhdistää kakkaviestit omaan ketjuunsa modejen omaan foorumiin, siksi tarvitsisin..

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 25 Tammi 2006, 20:02

jonna kirjoitti:Siis siellä on sellanen joka jakaa viestin, mutta myös se joka yhdistää.
Jakaa viestin eli siirtää sen? Ei siis kuitenkaan jaa viestiä osiin?

Toi on ihan standarditoiminto, mutta tuosta yhdistämisestä en oikein osaa sanoa mitään, kun en ihan ymmärtänyt mistä on kyse... :?:

Jos viestejä voi siirtää yhdestä ketjusta toiseen, joku on asentanut MODin. Jos koko ketjun (eli sen ekankin viestin) voi siirtää toiseen ketjuun, sittenkin kyseessä on MOD. Juuri se jota en itse saanut toimimaan...:D

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 26 Tammi 2006, 09:19

Potku kirjoitti: Jos viestejä voi siirtää yhdestä ketjusta toiseen, joku on asentanut MODin. Jos koko ketjun (eli sen ekankin viestin) voi siirtää toiseen ketjuun, sittenkin kyseessä on MOD. Juuri se jota en itse saanut toimimaan...:D
Voitko kertoa Potku että mikä modi se oli? Olisi tarvetta mullakin siihen.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 26 Tammi 2006, 10:45

Esashi kirjoitti:
Potku kirjoitti: Jos viestejä voi siirtää yhdestä ketjusta toiseen, joku on asentanut MODin. Jos koko ketjun (eli sen ekankin viestin) voi siirtää toiseen ketjuun, sittenkin kyseessä on MOD. Juuri se jota en itse saanut toimimaan...:D
Voitko kertoa Potku että mikä modi se oli? Olisi tarvetta mullakin siihen.
Toki.

Jos et löydä tuota, voin lähettää vaikka privalla (koodiahan se vain on).

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 26 Tammi 2006, 12:43

Potku kirjoitti:
Esashi kirjoitti:
Potku kirjoitti: Jos viestejä voi siirtää yhdestä ketjusta toiseen, joku on asentanut MODin. Jos koko ketjun (eli sen ekankin viestin) voi siirtää toiseen ketjuun, sittenkin kyseessä on MOD. Juuri se jota en itse saanut toimimaan...:D
Voitko kertoa Potku että mikä modi se oli? Olisi tarvetta mullakin siihen.
Toki.

Jos et löydä tuota, voin lähettää vaikka privalla (koodiahan se vain on).
:) tarkoitin että onko sinulla tiedossa sitä linkkiä vielä mistä sen modin otit?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 26 Tammi 2006, 12:44

Lurttinen kirjoitti:
Terondo kirjoitti:Eli tarkoitus oli siirtää yksittäinen viesti samassa foorumissa uuden aiheen alle...tein jo kyllä omat ratkaisut copy/pastella ja viesti on ns. mun nimissä mutta tulevaisuudessa...
Kuva Nappulalla saa irrotettua yksittäisen viestin ketjusta uuden otsikon alle.
Tuleeko tuo nappula jokin modin mukana kenties? Jos tulee niin minkä?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 26 Tammi 2006, 12:47

Tuo nappula on mukana perussetissä.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa