Anubis kirjoitti:Sivusi ei ole INT2000:lla, mutta intillähän on sellanen asetus, että tietokannan varmuuskopiointi onnistuu vain int2000:n oman phpmyadminin kautta. Ei edes onnistu, jos asennat sivutillalesi oman phpmyadminin.
Mielenkiintoinen vastaus joka selvitti minulle sivustaseuranneena monta backup'iin liittyvää ongelmaani INT2000:n suhteen. Olisi lisäkysymys tietokannan palauttamiseen...
Olen muutaman vuoden ottanut säännöllisesti kopion tietokannastani ensin MySQL-Front -ohjelmalla ja nykyään HeidiSQL'lla tiedostomuodossa dbxxxxx.sql
Latasin jo asennusta vaille olevan phpMyAdmin 2.9.1.1'in, mutta tässä kohtaa peräännyin luettuani valaisevan tekstisi.
Tietokantani siis vaurioitui ensimmäisen kerran jostakin syystä osittain ja yritin tietenkin palautella sitä olettaen loogisesti, että se onnistuisi samalla softalla millä oli kopioitukin. Prkl. SQL-aloittelija kun olen en tajua näitä systeemejä riittävästi joten hakkasin päätäni seinään.
Anubiksen asiantuntevan tekstin jälkeen kirjauduin pokkana INT2000'n tietokantojen hallintaohjelmaan, jossa olen joskus käynytkin optimoimassa taulut ym. pientä. En löytänyt muuta palautukseen viittaavaa paikka kun tämän (liitekuva). Tällä lomakkeella pääsen selaamaan omalle koneelleni talletettuja backuppeja, mutta uskallanko painaa napista
[Suorita]?
Aloittelijana haluan varmistaa asian suurempien vaurioiden välttämiseksi.
---
Mainittakoon, että tietokannassani tällä hetkellä on phpBB(2.0.21)-foorumi ja laaja Coppermine(1.4.9) -albumi sekä aikaisemmin lisänä myös WordPress-blogi, jotka kaikki toimivat sulassa sovussa ilman ongelmia vuosikausia.
INT2000'n ohjeet tietokantoihin ovat olemattomat.
* * *
edit: kuvalinkki poistettu tarpeettomana.