phpbb:n tietokannan varmuuskopiointi ei onnistu ?

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
vanhemmat.com
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:4
Liittynyt:14 Marras 2006, 13:26
Paikkakunta:Espoo
phpbb:n tietokannan varmuuskopiointi ei onnistu ?

Viesti Kirjoittaja vanhemmat.com » 25 Marras 2006, 11:55

Kuva



phpbb keskustelujen varmuuskopiointi ei onnistu? ongelma ilmeni kuin tyhjästä. Vielä paripäivää sitten tietokannan varmuuskopiointi onnistui, nyt ei! aikansa mietittyä, ikkunaan ilmestyy valkoinen sivu täynnä textiä.


On lääkettä?

T:Ari http://www.vanhemmat.com

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 25 Marras 2006, 12:34

Yritätkö ottaa varmuuskopiota phpmyadminilla, vaiko phpBB:n omalla varmuuskopiohässäkällä admin paneelista?

vanhemmat.com
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:4
Liittynyt:14 Marras 2006, 13:26
Paikkakunta:Espoo

Viesti Kirjoittaja vanhemmat.com » 25 Marras 2006, 12:40

Kuva


phpBB:n omalla työkalulla, muita työkaluja en ole koskaan käyttänyt. Jos mahdollista niin oppisin mielelläni.



T:Ari http://www.vanhemmat.com

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 25 Marras 2006, 15:04

Sivusi ei ole INT2000:lla, mutta intillähän on sellanen asetus, että tietokannan varmuuskopiointi onnistuu vain int2000:n oman phpmyadminin kautta. Ei edes onnistu, jos asennat sivutillalesi oman phpmyadminin.

Jos ongelma on tullut yht äkkiä, olisiko planeetta ollut yhtä tyhmä ja tehnyt tuollaisen asetuksen? Kysy asiakaspalvelusta.

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 25 Marras 2006, 15:09


E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 25 Marras 2006, 16:23

Ihan off topiikkina tähän väliin
Milles selaimelle olet Ari tuon sivustosi suunnitellut (IE?)? Ainakin minun firefox ja epiphany näyttävät viivoja siellä sun täällä, tekstin päälläkin samoin kuin kuvien kanssa.

[edit]
Kas, löytyi sieltä se IE merkintä sitten sivun loppupuolelta. En sano enempää.

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 26 Marras 2006, 13:56

Anubis kirjoitti:Sivusi ei ole INT2000:lla, mutta intillähän on sellanen asetus, että tietokannan varmuuskopiointi onnistuu vain int2000:n oman phpmyadminin kautta. Ei edes onnistu, jos asennat sivutillalesi oman phpmyadminin.
Mielenkiintoinen vastaus joka selvitti minulle sivustaseuranneena monta backup'iin liittyvää ongelmaani INT2000:n suhteen. Olisi lisäkysymys tietokannan palauttamiseen...

Olen muutaman vuoden ottanut säännöllisesti kopion tietokannastani ensin MySQL-Front -ohjelmalla ja nykyään HeidiSQL'lla tiedostomuodossa dbxxxxx.sql

Latasin jo asennusta vaille olevan phpMyAdmin 2.9.1.1'in, mutta tässä kohtaa peräännyin luettuani valaisevan tekstisi.

Tietokantani siis vaurioitui ensimmäisen kerran jostakin syystä osittain ja yritin tietenkin palautella sitä olettaen loogisesti, että se onnistuisi samalla softalla millä oli kopioitukin. Prkl. SQL-aloittelija kun olen en tajua näitä systeemejä riittävästi joten hakkasin päätäni seinään.

Anubiksen asiantuntevan tekstin jälkeen kirjauduin pokkana INT2000'n tietokantojen hallintaohjelmaan, jossa olen joskus käynytkin optimoimassa taulut ym. pientä. En löytänyt muuta palautukseen viittaavaa paikka kun tämän (liitekuva). Tällä lomakkeella pääsen selaamaan omalle koneelleni talletettuja backuppeja, mutta uskallanko painaa napista [Suorita]? Aloittelijana haluan varmistaa asian suurempien vaurioiden välttämiseksi.

---

Mainittakoon, että tietokannassani tällä hetkellä on phpBB(2.0.21)-foorumi ja laaja Coppermine(1.4.9) -albumi sekä aikaisemmin lisänä myös WordPress-blogi, jotka kaikki toimivat sulassa sovussa ilman ongelmia vuosikausia.

INT2000'n ohjeet tietokantoihin ovat olemattomat.

* * *
edit: kuvalinkki poistettu tarpeettomana.
Viimeksi muokannut mr Metsä, 13 Huhti 2007, 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 26 Marras 2006, 15:20

int2000:n ollessa kyseessä, mitä tahansa voi tapahtua, mutta tuosta todennäköisesti se palautus tapahtuu. (vaikea sanoa, kun ei nää koko ruutua, en ole enään initin asiakas, joten en voi edes tarkistaa).

Toisaalta sulla on jo tauluja olemassa, joten sekin voi antaa virheilmoituksia.

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 26 Marras 2006, 16:22

O.K Kiitos. Luulen myös palautuksen tapahtuvan tuosta. Virheilmoitukset sain säädeltyä jo aikaisemmin pois, mutta tulevaisuutta ennakoiden kyselen kriisipalautusta (kop-kop). Int2K:istä olen kuullut moneltakin suunnalta murska-arvioita, mutta toistaiseksi kaikki on kohdallani toiminut tyydyttävästi, joten katsellaan...

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 26 Marras 2006, 17:17

Muistaakseni varmuuskopion saat ladattua kun otat sen SQL:sta seuraavan otsikon (oliko se nyt tuo/vie). Sieltä pitäisi tulla sitten sivu, josta voit listasta valita taulukot mitä haluat backupata ja muut asetukset.

Myöskin ssh-yhteydellä olen onnistunut ottamaan backupin kannasta, mutta silloin ääkköset meni päin peetä ja lopulta käytin heidiSQL:ää.

Avatar
uralrane
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:35
Liittynyt:03 Touko 2006, 17:04
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uralrane » 27 Marras 2006, 21:26

Varmuuskopiointi ja palautus Intissä ja muuallakin:

Hanki SSH yhteysohjelma, esim. Putty toimii.

Varmuuskopion komento:
mysqldump -h db.host.net -u xxxxx -p dbxxxxx > dbxxxxx.sql

Jossa host.net korvataan asianmukaisella osoitteella ja xxxxx on käyttäjätunnuksesi. Huomaa että palvelinosoite voi olla vaikkapa db3.host.net. Varmuuskopiosi löytyy www-domainisi juurihakemistosta josta sen voi hakea vaikkapa FTP:llä.

Palautuskomento:
mysqldump -h db.host.net -u xxxxx -p dbxxxxx < dbxxxxx.sql

Palautettavan tiedoston viet ennen komentoa hakemistosi juureen vaikkapa FTP:llä.

Tuolla olen toiminut ja hyvin kulkee. Tietty asiaa helpottaisi jos käytössä olisi vaikka cPanel josta käsin kaikki voisi hoitaa suoraan. Mutta tuo toimii kyllä ja ei ole ylivoimaisen hankala. Sieltä Intistä voi kysyä neuvoakin, sieltä minäkin olen tuohon ohjeet saanut.
Täysillä sisään ja paareilla ulos.

mr Metsä
MODaaja
MODaaja
Viestit:123
Liittynyt:05 Syys 2006, 10:29

Viesti Kirjoittaja mr Metsä » 27 Marras 2006, 22:39

uralrane kirjoitti:Varmuuskopiointi ja palautus Intissä ja muuallakin:

Hanki SSH yhteysohjelma, esim. Putty toimii...
Kiitos perusteellisesta ohjeesta. Täytyypä tutkia tuota Puttya.

Avatar
uralrane
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:35
Liittynyt:03 Touko 2006, 17:04
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uralrane » 28 Marras 2006, 00:46

Jos ottaa varmuuskopion phpBB:n omilla työkaluilla, pitää varmistua että talteen tulee koko tietokanta kaikkine tauluineen. Rakenne myös pitää tallentua.

Itse huomasin eron kun avasin phpBB:n backupin ja phpMyAdmin-version samaan aikaan Wordpadiin. Jostain syystä paljon puuttui. Minullakin on sotkemassa samassa Myslissä phpBB ja Coppermine.
Täysillä sisään ja paareilla ulos.

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 28 Marras 2006, 01:27

phpBB ei varmaan kommentoi sitä niin paljoa ku phpmyadmin

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 28 Marras 2006, 08:57

mr Metsä kirjoitti: Olen muutaman vuoden ottanut säännöllisesti kopion tietokannastani ensin MySQL-Front -ohjelmalla ja nykyään HeidiSQL'lla tiedostomuodossa dbxxxxx.sql
Juu itse nojaan myös vahvasti MysqlFrontiin ja Heidiin..hei se Heidi EI ole sitten mikään mukiin menevä neitonen 8)

Itselläni on jo sen verran iso titeokanta että mikään myphpAdmin tms. ei suostu ottamaan sitä.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 345 vierailijaa