phpbb2 lukossa..?

phpBB keskustelu.
Tämä alue ei ole tukipyynnöille, vaan ainoastaan keskustelulle phpBB:stä ja sen eri versioista.
Avatar
drw
MODaaja
MODaaja
Viestit:86
Liittynyt:07 Loka 2006, 12:32
phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja drw » 09 Helmi 2009, 17:30

Eikö olisi kannattanut pitää tuo phpbb2 osio auki ja antaa jatkaa keskustelua sillä puolella vaikka virallinentuki on päättynyt? Monella se on kuitenkin vielä käytössä ja tulee olemaan hamaaseen tulevaisuuteen. Kolmosversio kun meni rankasti huonompaan suuntaan.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 09 Helmi 2009, 18:27

drw kirjoitti:Eikö olisi kannattanut pitää tuo phpbb2 osio auki ja antaa jatkaa keskustelua sillä puolella vaikka virallinentuki on päättynyt? Monella se on kuitenkin vielä käytössä ja tulee olemaan hamaaseen tulevaisuuteen. Kolmosversio kun meni rankasti huonompaan suuntaan.
Samalla perusteella täällä pitäisi olla myös phpBB1-osio, sillä ykkössarjakin on vielä monella sivustolla käytössä ;)

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja Anubis » 09 Helmi 2009, 18:39

drw kirjoitti:Eikö olisi kannattanut pitää tuo phpbb2 osio auki ja antaa jatkaa keskustelua sillä puolella vaikka virallinentuki on päättynyt? Monella se on kuitenkin vielä käytössä ja tulee olemaan hamaaseen tulevaisuuteen. Kolmosversio kun meni rankasti huonompaan suuntaan.
Nämä "huonompaan suuntaan" jne. ovat vain mielipiteitä ja mitä oon seurannut aika marginaalisia sellaisia.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 09 Helmi 2009, 22:22

Kakkosesta löytyy haavoittuvuus, ennemmin tai myöhemmin.
-> phpbb.com ei anna siihen päivitystä.
-> mahdollinen päivitys tulee kolmannelta taholta, jolloin samalla myös phpBB2 vaihtaa nimensä ja lakkaa olemasta phpBB2.
-> Tämä sivuston on phpBB tuelle, ei forkatuille versioille.

Idea on päivittää kolmoseen ja hukata se kakkonen.
Jos tuki olisi pidetty auki vaikka vuoden vielä, mitä siinä ajassa olis kerennyt tekemään mitä ei olis ollut mahdollisuus tehdä viimeisen ~vuoden aikana? :eh:

Muutosvastarintaa löytyy aina, kaikkia on mahdoton miellyttää. :)
www.phpbb2refugees.com

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja Potku » 10 Helmi 2009, 07:31

Se mitä olen sivusta seurannut phpBB3-kriittisiä keskusteluja tuolla maailmalla, niin aika monen kriitikon kohdalla on käynyt selväksi se, että kolmosen hallintapaneeli vaikuttaa heille liian työläältä. Tämä on tietysti ymmärrettävää, mutta toisaalta paneelin monipuolistuminen on aivan yhtä ymmärrettävää - enemmänkin, sillä parilla napilla ei vain voi hallita kymmeniä tai satoja toimintoja.

En nyt väitä että drw:n kohdalla olisi kyse tästä.

Tuo Lurttisen mainitsema mahdollinen haavoittuvaisuus on kyllä ajatus joka kannattaa muistaa. Pelkästään se hashaus on erilainen kakkosessa ja kolmosessa, mikä jo yksistään tekee kakkosesta - niin, kakkosen.

Avatar
drw
MODaaja
MODaaja
Viestit:86
Liittynyt:07 Loka 2006, 12:32

Re: phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja drw » 13 Maalis 2009, 13:27

Lurttinen kirjoitti:Kakkosesta löytyy haavoittuvuus, ennemmin tai myöhemmin.
-> phpbb.com ei anna siihen päivitystä.
-> mahdollinen päivitys tulee kolmannelta taholta, jolloin samalla myös phpBB2 vaihtaa nimensä ja lakkaa olemasta phpBB2.
-> Tämä sivuston on phpBB tuelle, ei forkatuille versioille.
No joka tapauksessa mun mielestä ei ollut hyvä ratkaisu sulkea noita phpbb2 keskusteluja. Moni varmasti tulee ajamaan vielä vuosia noilla versiolla ja varmasti olisi ollut keskusteltavaa/ ongelmia selvittävänä. No mutta eipä taida olla minun päätettävissä.

-drw-

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: phpbb2 lukossa..?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 13 Maalis 2009, 14:29

Kakkonen on kuollut ja oman kantani sen tuelle olen sanonut niin täällä, kuin phpbb.comissakin.
Jos jollain on phpBB2 foorumi, se on omalla vastuulla. Teitä on varoitettu ja syyt päivittämiseen on annettu useassa yhteydessä.
Loppukäyttäjä saa itse päättää kuunteleeko neuvoa vai ei.

En viitsi väitellä turhaan tästä aiheesta, joten lukitsen tämän ketjun. :)

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa