brown3 - suuri ongelma

phpBB 3 foorumin tyylit. Apua, neuvoja, vinkkejä ja keskustelua...
Peijakas
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:5
Liittynyt:26 Elo 2008, 16:59
brown3 - suuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Peijakas » 26 Elo 2008, 17:11

Olen hyvin kokenut SMF-forumien parissa ja phpBB:täkin takana puolisentoista vuotta. Asentelin äskettäin omaa forumiani mutta todella ikävä ongelma tuli vastaan.

Onko kellään kokemusta ohessa näkyvästä linkistä löytyviin phpBB3-väriteemoihin?
http://www.sarkis-webdesign.com/phpbb3_styles.html

Ne näyttävät oikein hienoilta, mutta ensimmäinen ongelma tuli heti kättelyssä. Asensin softan ihan prosilver teemalla testauksen vuoksi ja sain sen solmuun melko tehokkaasti. Sitten tein vakavissani homman uudestaan ja latasin teeman. Kaikki näytti onnistuvan ja "unelmani" omasta onnistuneesta forumista näytti onnistuvan. Mutta ei! Kaikki toimi siis muuten hyvin ja pääsin ylläpitoon, mutta yhden uloskirjautumisen jälkeen sinne ei enää pääse. Eli kun olen asentanut, pääsen etusivulle ja ylläpitopaneeliin, sitten kirjaudun ulos. Tullessani uudelleen sisään ja yrittäessäni päästä taas ylläpitopaneeliin, kysyy se salasanaa normaalilla tavalla. Kun annan sen, tulee sama lomake uudelleen ja päälle teksti "You need to enter your password to access the Administration Control Panel." Ja kyse ei todellakaan voi olla väärästä salasanasta, sillä olen testannut sitä useita kertoja.

Mitään ei ollut tehtävissä kun en ylläpitopaneeliin päässyt, joten poistin forumin ja asensin uudelleen asentamatta tätä brown3 teemaa. Kirjautuessani ulos ja takaisin sisään prosilver teemalla pääsin ylläpitoon hyvin! Mitään ongelmaa ei ollut enää eli se johtuu teemasta, mutta syytä en tiedä.

Voisiko joku testata brown3 teemaa eli tuolta sivulta ruskean värisen phpBB:n ja mahdollisesti kertoa mistä kiikastaa. (Huom: Uloskirjautumisen jälkeen pari muutakin asiaa eivät enää toimi: Avatarin päivitys, signaturen päivitys ja monet muut profiiliin liittyvät toiminnot. Saan vain vastauksen "The submitted form was invalid. Try submitting again.".)

Toivottavasti joku luki loppuun tämän ja auttaa minua! Toimiva phpbb ruskeana olisi ihan loistavuutta! Kiitos etukäteen.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: brown3 - suuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Elo 2008, 18:55

Todennäköisesti asensit phpBB3.0.2 version, mutta tyyli on jotain väliltä phpBBRC1 - 3.0.1
Päivitä tyyli ja sitten toimii. phpbb.comissa on tyylien aluella listattu tarvittavat muutokset yhteen ketjuun.

Peijakas
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:5
Liittynyt:26 Elo 2008, 16:59

Re: brown3 - suuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Peijakas » 26 Elo 2008, 19:03

Tiedä häntä, mutta sivustolla näytti lukevan näin:
"Free phpBB 3.0.2 Styles Templates Skins"

Ja forumini versio on tietty 3.0.2 kun olen juuri asentanut.

Mutta en muista kuinka kauan toi 3.0.2 tuolla sivulla on ollu eli ei tiedä oisko tänään tullut. Koitan nyt uudelleen ja tulen myöhemmin valittamaan lisää jos ei toimi silloinkaan. (:

Peijakas
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:5
Liittynyt:26 Elo 2008, 16:59

Re: brown3 - suuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Peijakas » 26 Elo 2008, 19:10

Ongelma ratkaistu. Googlella löysin nimittäin kaikkiin versioihin (3.0.1, 3 jne) omat tyylinsä.

Mietin vain, että entä sitten, kun päivitän version. Tyyli ei enää toimi enkä pääse ohjauspaneeliin tekemään muutoksia teemaan? Sitten forum on käyttökelvoton? ;/

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: brown3 - suuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Elo 2008, 20:51

Kopioi päivitetyt tiedostot vanhojen päälle ja tyhjennä /cache hakemisto.
Jätä sinne kuitenkin index.html ja .htaccess tiedostot.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa