Taustavärit

phpBB 3 foorumin tyylit. Apua, neuvoja, vinkkejä ja keskustelua...
Avatar
ADdoctor
MODaaja
MODaaja
Viestit:182
Liittynyt:23 Marras 2007, 17:40
Paikkakunta:Espoo
Viesti:
Taustavärit

Viesti Kirjoittaja ADdoctor » 12 Marras 2009, 13:54

Olen muuttanut foorumin taustavärin kohdasta /styles/prosilver/theme/color.css. Kun siitä sen muuttaa, niin muuttuu myös itse foorumisivun pohjaväri eli "tyhjissä" aikasemmin valkoisissa paikoissa on sama uusi taustaväri. Mistä saa muutettua foorumialueen taustaväriä, ainakin pois kokosivun taustaväristä, vai onko taustaväri nyt muutettu väärästä paikasta? Täällä on esim sivun pohjaväri valkoinen, josta tekstit näkyvät hyvin. :roll:

Avatar
ADdoctor
MODaaja
MODaaja
Viestit:182
Liittynyt:23 Marras 2007, 17:40
Paikkakunta:Espoo
Viesti:

Re: Taustavärit

Viesti Kirjoittaja ADdoctor » 19 Marras 2009, 23:58

Tulikohan tämä nyt vähän väärään boxiin kun kukaan ei vastaa. :o Kysymyshän ei ole oikeastaan mistään tietystä tyylistä, vaan itse phpBB foorumin taustaväristä. Siis foorumi ihan perusasennettuna. Miten taustavärin saa valkoiseksi - kuten tässä - kun tausta sivulla on erivärinen - kuten tässä? Epäilys oli, että säädin väärästä paikasta kun taustaväri tunkeutui sivukohdan tyhjiin paikkoihin.

Onks toi nyt ymmärrettävästi selostettu? :?:

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Taustavärit

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 20 Marras 2009, 18:12

Onkohan tossa asetettu eri raamia "taustalle" ?
Varmaan joutunee värittämään erikseen laatikoiden ja muiden taustat valkoisiksi ja foorumin tausta tulee kokonaisuudessaan sillä toisella värillä.

Avatar
ADdoctor
MODaaja
MODaaja
Viestit:182
Liittynyt:23 Marras 2007, 17:40
Paikkakunta:Espoo
Viesti:

Re: Taustavärit

Viesti Kirjoittaja ADdoctor » 20 Marras 2009, 22:43

Itse en ole asettanut mitään laatikkoa ja kohde on aivan perusasennettu foorumi. Siihen ei ole vielä oikestaan muuta tehty kuin leveys muutettu sekä sitten asetettu oletusvalkoisen tilalle uusi pohjaväri kohdasta /styles/prosilver/theme/color.css Softassa on muitakin kohtia, joista voi pohjavärin ehkä asettaa, siksi tuumailin, että onko em. oikea.

Missähän on/pitäisi olla pyöreäkulmainen raami, joka erottaa varsinaisen sisältöosuuden pohjaväristä? Miksi taustaväri tunkeutuu nyt joillekin sisältökohdan alueille, kaikille aikaisemmin valkoisille, jolloin sisältö näyttää muodostuvan etusivun aihelaation lisäksi aikaisemmin valkoisella pohjalla olevista teksteistä pohjavärin päällä (ellei tekstillä ole sinistä pohjaa)? Aivan kuin se sisällön rajaava pyöreäkulmainen raami puuttuisi?

Mutkikas selostaa, saitkohan selvää? :eh: :)

Avatar
ADdoctor
MODaaja
MODaaja
Viestit:182
Liittynyt:23 Marras 2007, 17:40
Paikkakunta:Espoo
Viesti:

Re: Taustavärit

Viesti Kirjoittaja ADdoctor » 24 Marras 2009, 16:30

Jos nyt kokeilee laatikoiden värittämistä niin siitäkö /colour.css? Kohdassa /common.css on myös värejä mm. body, joka muistaakseni on nyt merkitty valkoiseksi (oletus).

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa