Botit

Tämä alue on tarkoitettu heille, jotka käyttävät jotain useista erilaisista kolmannen osapuolen tarjoamista foorumipalveluista.
Team Finland
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:40
Liittynyt:29 Heinä 2009, 13:48
Paikkakunta:Lahti
Botit

Viesti Kirjoittaja Team Finland » 13 Loka 2009, 12:36

Mitä noi botit on tässä foorumissa? Kuten Yahoo bot, Google bot ja Msn bot. Mistä niitä voi saada? Mäkin haluaisin niitä foorumilleni.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 13 Loka 2009, 13:25

Ne on hakukoneita, jotka indeksoi foorumia. Esimerkiksi googlebotti hakee roinaa Googlea varten.
Ne tulee ajallaan, joillain hakukoneilla on mahdollisuus lähettää oma sivu heille ja he sitten pistävät bottinsa tulemaan kylään.

Team Finland
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:40
Liittynyt:29 Heinä 2009, 13:48
Paikkakunta:Lahti

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja Team Finland » 13 Loka 2009, 13:37

Minun foorumilla ei ole käynyt botteja. Miksi? Mun foorumi kyllä hakukone löytää.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 13 Loka 2009, 14:27

On ne sitten käyneet. :)
Siellä on muistaakseni ylläpidossa jossain asetus, jotta näytetäänkö botit legendassa vai ei.
Hallitse ryhmiä -> Botit -> näytä selitteessä.

Team Finland
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:40
Liittynyt:29 Heinä 2009, 13:48
Paikkakunta:Lahti

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja Team Finland » 13 Loka 2009, 16:30

Mä en löydä semmoista asetusta mun foorumistani. Kyllä mä katoin ylläpidon valikonkin. Kyllä mun foorumilla on käynyt Googlebotti mutta se tulee paikalle sitten, kun joku käyttäjistä on kirjautunut sisään ja poistuu ihan koska vaan, vaikka joku on kirjautunut sisään. Mua ihmetyttää, miksi mun foorumin järjestelmä rekistöröi botin vieras nimellä, vaikka sen pitäisi rekistöröidä ne tekstin rekistöröityneet käyttäjät perään.

lafe
MODaaja
MODaaja
Viestit:201
Liittynyt:25 Elo 2009, 18:27
Paikkakunta:Lappeenranta
Viesti:

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja lafe » 13 Loka 2009, 17:01

Mahtaakohan kyseessä olla ilmaisfoorumi?

Team Finland
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:40
Liittynyt:29 Heinä 2009, 13:48
Paikkakunta:Lahti

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja Team Finland » 13 Loka 2009, 17:09

Kyllä.

lafe
MODaaja
MODaaja
Viestit:201
Liittynyt:25 Elo 2009, 18:27
Paikkakunta:Lappeenranta
Viesti:

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja lafe » 13 Loka 2009, 22:02

Eli siis ilmeisesti ei ole itse asennettu alusta alkaen. Palveluntarjoajat rajoittavat yleensä foorumin hallintapaneelia ja muitakin ominaisuuksia, joten et luultavasti voi muokata kysymääsi ominaisuutta foorumissasi.

Anthies
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:45
Liittynyt:20 Touko 2009, 23:31
Paikkakunta:Klaukkala

Re: Botit

Viesti Kirjoittaja Anthies » 14 Loka 2009, 10:57

lafe kirjoitti:Eli siis ilmeisesti ei ole itse asennettu alusta alkaen. Palveluntarjoajat rajoittavat yleensä foorumin hallintapaneelia ja muitakin ominaisuuksia, joten et luultavasti voi muokata kysymääsi ominaisuutta foorumissasi.
Jep, sun pitäs asentaa tällainen esimerkiksi: http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php
Yleensä botit indeksoi, kun niitä tarvitaan. Eli kaikki botit ei välttämättä edes vieraille foorumilla näkyvästi lainkaan. Mulla esim. neljä bottia on vaan vieraillut.

Installoinnin jälkeen: ACP - System - Spiders/Bots.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa