Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Tämä alue on tarkoitettu heille, jotka käyttävät jotain useista erilaisista kolmannen osapuolen tarjoamista foorumipalveluista.
pulupulu
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:18 Touko 2010, 18:49
Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja pulupulu » 20 Touko 2010, 12:47

Heips!

Olen pahoillani jos tämä on nyt väärällä palstalla tai muuten väärin kirjoitettu, mutta tarvitsisin pikaisesti apua foorumilleni osoitteeseen http://mauhau.foorumini.net/ Foorumi on perustettu ilmaispalvelimelle nimeltä palstani.com joka löytyy siis osoitteesta http://www.palstani.com/ Löysin pitkän etsinnän jälkeen tämän fooruminne, josta erityiset kiitokset, sillä tuo palstani.com:n oma apufoorumi on englanninkielinen ja muutenkin todella ruuhkautunut paikka, joten en usko, että olisin sieltä saanut apua.

Nyt on siis ilmennyt, että kaikki tai ainakin osa foorumimme käyttäjistä saavat sähköpostiinsa aivan mielettömät määrät ylimääräisiä ilmoituksia uusista viesteistä foorumillamme. Ensinnäkään he eivät ole itse klikanneet haluavansa seurata mitään aihetta tai edes laittaneet asetuksista, että haluavat sähköpostiinsa ilmoituksia, vaan foorumi on itsestään laittanut tämän asetuksen päälle ja laittanut heidät seuraamaan aiheita. Voi kuulostaa hassulta, mutta näin on nyt käynyt.

Itse en siis ylläpitäjänä saa sähköpostiini minkäänlaisia ilmoituksia, mutta sekä moderaattorimme että tavalliset käyttäjät saavat näitä viestejä sähköpostiinsa jopa kymmeniä päivässä aiheista, joihin he eivät edes ole koskaan vastanneet! Olen aivan pulassa, koska en löydä foorumimme hallintapaneelista mitään kohtaa, mikä viittaisi tällaiseen asetukseen, joten en tiedä mitä tehdä. Käyttäjien sähköpostit siis täyttyvät näillä täysin turhilla viesteillä, joka haittaa tietenkin kaikinpuolin heidän normaalia sähköpostin käyttöä, kun muut tärkeät viestit hukkuvat näiden turhien viestien joukkoon ja jopa tukkivat koko sähköpostin, kun levytila loppuu kesken.

Apuja pikaisesti ja kiitokset jo etukäteen!

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 20 Touko 2010, 14:45

Saattaisi olla kyseessä tuo "Alueen seuraaminen" linkki.
ts, asettaa sen tietyn alueen kokonaisuudessaan seurantaan.

Omat asetukset -> Seuratut ja katsoo mitä se ilmoittaa.
Siinä lukee: "Et seuraa yhtäkään keskustelualuetta." tai "Et seuraa yhtäkään viestiketjua."
Jos mitään ei ole seurannassa. :)

pulupulu
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:18 Touko 2010, 18:49

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja pulupulu » 20 Touko 2010, 14:54

Kiitos vastauksesta!

Ongelma on juuri siinä, että kukaan ei ole painanut sitä linkkiä, että haluaisi seurata yksittäistä aihetta tai kokonaista palstaa, vaan sinne "Seuraamasi aiheet" kohtaan kuulemma on vain ilmestynyt niitä aiheita.

Meillä on käyttäjätiedoissa kohta "Lähetä aina ilmoitus vastauksista" joka tarkoittaa siis sitä, että kaikki viestiketjut joihin vastaa ja kaikki aiheet, jotka on itse aloittanut, niin niiden uusista viesteistä tulee ilmoitus sähköpostiin. Tässä asetuksessa pitäisi olla aina automaattisesti valittuna vaihtoehto "Ei", mutta joillakin se on itsestään siirtynyt kohtaan "Kyllä", vaikka he eivät itse sitä ole vaihtaneet.

Tästä aiheesta voi lukea lisää ongelmistamme:
http://mauhau.foorumini.net/ilmoitukset ... -t1023.htm

Niin ja vielä sitten, että en tiedä onko auttanut, jos on vain vaihtanut asetuksista sen "Ei" vaihtoehdon, olen kehottanut muita kokeilemaan, koska itselläni ei siis tätä ongelmaa ole ollenkaan. En myöskään tiedä auttaako, jos poistaa vain kaikki aiheet sieltä listasta, joita mukamas seuraa, koska en sitäkään ole voinut itse kokeilla. Pitäisikö sen näillä sitten toimia? Mutta mitä jos se laittaa uudestaan taas niitä aiheita sitten seurattuihin vaikka käyttäjä itse ei tekisi mitään..?

Eihän tämä nyt sinänsä niin iso ongelma ole: jos se tosiaan tuolla tavalla lopettaa sen turhien viestien lähetyksen, niin sehän on sitten vain niin yksinkertaista, että jos käyttäjä haluaa päästä eroon näistä turhista viesteistä, tekee sen tarvittavan eli muuttaa asetuksia ja poistaa seuratut aiheet ja asia on sillä selvä.. ainakin näin itse ajattelisin :mrgreen:

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 20 Touko 2010, 15:05

Sen seurannan saa automaattisesti päälle omista asetuksistaan. Rasti on aina valmiiksi valittuna. :) Poista valinta ja homma futaa. Sen saa muistaakseni myös ylläpidosta laitettua ainakin uusille käyttäjille vakioksi.
Tarkistakaa vaan se lista ja poistakaa mitä ei halua seurata. Eiköhän se viestien tulva lopu siihen. :)

pulupulu
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:18 Touko 2010, 18:49

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja pulupulu » 20 Touko 2010, 15:13

Mutta kun nimenomaan olen mielestäni laittanut ylläpidon hallintapaneelista tuon ei vaihtoehdon oletukseksi, tosin en sitä kohtaa enää löytänyt kun yritin etsiä.. no jos koitan etsiä uudestaan ja laitan sitten siihen varmasti sen ei vaihtoehdon niin ei tarvis kaikkien käyttäjien erikseen muutella asetuksia :D kiitos vielä!

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 20 Touko 2010, 17:12

Eikun, kaikkien nimenomaan täytyy mennä muuttamaan se asetus omista asetuksistaan ja tarkistamaan ne seuratut aiheet.
Ylläpidosta sen saa vaan heille, jotka rekisteröityvät sen asetuksen laiton jälkeen. He, joilla se asetus nyt on päällä, myös pysyy päällä. :)

= Kaikki tarkistavat omat asetuksensa ja myös sen "seuratut" kohdan, että mitä on seurannassa.

Jos mitään ei näy siellä "seuratut" kohdassa ja silti tulee ilmoituksia uusista viesteistä. Se tarkoittaa foorumipalvelun olevan rikki.

Mutta ensimmäisenä kaikki joilla tuo haitta on, tarkistavat nuo kaksi omista asetuksistaan ja muuttavat mieleisekseen. :)

pulupulu
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:18 Touko 2010, 18:49

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja pulupulu » 21 Touko 2010, 13:10

niin niin mutta kun olen laittanut sen joskus ihan foorumin alkuajoilla oletukseksi ja tämähän tarkottaa sitä että suurimmalla osalla käyttäjistä, ainakin niillä vanhemmilla se pitäisi olla päällä..

mutta yritin taas etsiä eilen hallintapaneelista sellasta kohtaa, mutta sitä ei löytyny, joten en tiedä muistelenko omiani :roll:

Avatar
Uti
MODaaja
MODaaja
Viestit:60
Liittynyt:05 Kesä 2006, 13:57

Re: Uusien vastausten sähköposti-ilmoitukset (palstani.com)

Viesti Kirjoittaja Uti » 13 Maalis 2013, 08:18

Hei!

Kertokaapas, olenko jäljillä vai hukassa?

Oletan, että järjestelmä lähettää kirjautumisteni välillä (siis ollessani ei-kirjautuneena) yhdeltä foorumilta vain yhden ilmoituksen sähköpostiini, tuleepa viesti sitten yv:stä tai jostain viestiketjusta, johon olen osallistunut? Jotenkin tuntuu, että ilmoitukset ovat harventuneet jossain välissä eli onko tapahtunut joku muutos tässä asiassa jossain versiopäivityksessä?

Foorumillamme on ihmetelty asiaa tässä viime aikoina, kun monista "tuntuu", että sähköpostiin ei tulisi ilmoituksia uusista viesteistä, vaikka ruksit on ok... Versiomme on 3.0.10

t. Uti

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 104 vierailijaa