Hakkerointi?

Muu phpBB2:n liittyvä keskustelu tänne
Alueen säännöt
1.1.2009 loppuu virallinen tuki phpBB2 versiolle. http://www.phpbbsuomi.com/viewtopic.php?f=1&t=2189

Konvertoiminen phpBB3 versioon on suositeltavaa.
Kintahaz
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:1
Liittynyt:05 Maalis 2008, 21:56
Hakkerointi?

Viesti Kirjoittaja Kintahaz » 05 Maalis 2008, 22:05

Eli siis tiedän että otsikko ja aihe saa monien niska karvat nousemaan pystyyn enkä syytä teitä, sillä tietoja ja taitoja voi käyttää monella tavalla väärin. Ja ymmärrän jos ette halua tuoda minulle tätä asiaa tietoisuuteen, enkä edes ole varma osunko oikeaan keskustelu auleeseen tätä tehdessäni, mutta kiireiltäni yritän pärjätä.

Eli aluksi hivenen selvennystä asiaan. Olen suunitellut erästä Liveroolipeliä(myöhemmin teksitssä larp). Joka pelattaisiin osittain liikkuvasti kaupungissa ja erinäisistä syistä pelin eräät hahmot pitäisivät joitakin tietoja/suunitelmia erällä phpbbserverin foorumilla. Tarkoitus olisi myös että jossain vaiheessa, pelin muut hahmot onnistuisivat murtautumaan kyiseiselle foorumille. Juonellisia kuiviota on paljon ja ne tuottavat ongelmia(mutta ne ovat minun ongelmia). Mutta koska itse olen kohtalaisne käsi koneen kanssa leikkimisessä pyydänkin ihmisiltä apua asian suhteen.

Eli siis koska tulisin käyttämänä tätä http://www.phpbbserver.com/(jotain sitten aikanaan), niin onko kyseisen ilmais palevlun tarjoalla joitakin selkeää/helppoa "takaovea"? Jota voisin pelissä käyttää? Vai voinko tehdä hallintopaneelin kautta valmiiksi jonkun helpon taka oven, jotta nämä "murtautuja" pääsisivät sitten sinne "salattuihin" tietoihin käsiksi?

Jos tämä menee mielestänne sellaiseen kategoriaan, johon vain ei kuulu vastata, taikka jos tämä vain on ihan väärässä paikassa oman huolimattomuuteni taki niin joku jolla on mahdollista niin voi aivan suoraa poistaa aiheen.

Mutta ystävällisin terveisin Karri

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Hakkerointi?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 05 Maalis 2008, 22:22

Tee mieluummin joku tunnus, jolla on ylläpitäjän oikeudet ja pistä porukka vaikka yrittämään arvata sen salasanaa. :P

Kuinka murtaudutaan foorumeille on sellaista, josta ei täällä jaeta neuvoja ja en oikein usko, että phpbbserverin ylläpitäjätkään arvostaisivat sitä. Todennäköisesti tukkisivat koko reiän mahdollisimman pian. :)

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: Hakkerointi?

Viesti Kirjoittaja Anubis » 10 Maalis 2008, 20:15

hakkerointi tarkoittaa tietokoneharrastusta, ei median luomaa mielikuvaaa rikollisesta henkilöstä, joka käyttää tietokonetta rikoksentekovälineenä.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Hakkerointi?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 27 Maalis 2008, 21:24

Tämä viesti taitaa sopia tähän aiheeseen. Tanskankielinen phpBB-tukisivusto (phpbb2.dk) on joutunut jonkun hakkerin uhriksi :sad:

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Hakkerointi?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 27 Maalis 2008, 22:27

Ei ollunna eka kerta. kun heidän plussansa laitettiin polvilleen.
Tiedä sitten mistä ne varsinaisesti meni sisään, mutta ei ollut heillä eka kerta. :? Tietokantaan ovat ainakin päässeet kiinni.

EDIT: banneri MOD?

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa