Suomenkielinen Facebook Connect?

Suamen kiälistä voorumia ettimässä.
Alueen säännöt
phpBB3 ja siihen liittyvien MODien suomentamiseen keskittyvä alue.
Risuja, ruusuja, ideoita, bugeja ja ongelmia.

Tällä alueella voit pyytää käännösapua tai julkaista kielipaketin phpBB3 MODiin.
Anteli
MODaaja
MODaaja
Viestit:66
Liittynyt:24 Syys 2010, 18:39
Suomenkielinen Facebook Connect?

Viesti Kirjoittaja Anteli » 08 Loka 2010, 14:35

Foorumini: http://yksipyoraily.fi/

Oon asentanu tonne Facebook Connect modin, eli käyttäjät voi rekisteröityä ja kirjautua tonne facebook tunnuksillaan. Tää Facebook Connect olis kiva saada suomenkieliseks? Osaisko joku auttaa?
Oon yrittäny ihan kylmästi tota englanninkielistä kääntämään, mutta sitten tuli ongelmia linnkien kanssa ja tajusin että olis varmaa helpompikin keino.

Sit lisäks oon laittanu overall_headeriin Facebookin Suosittelenapin ja sen sain suomenkieliseks kun tein sen Facebookin generaattorilla.

Ja sitten olen vielä asentanu modin joka laittaa "Like"-napin jokaiseen topicciin ja tää like-nappikin olisi kiva saada suomenkieliseksi. Kaikki apu on tervetullutta.

Kiitos jo etukäteen!

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Suomenkielinen Facebook Connect?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 08 Loka 2010, 14:54

Kieliromut löytyy yleensä foorumin language/ -hakemistosta ja kuvat löytyvät tyylin imageset/ -hakemistossa.
Noissa hakemistoissa on yleensä englannin (en/) lisäksi suomi (fi/) ja muita mahdollisia kieliä.

Katso MODin asennusohjeista mitä se käskee kopioida language/en/ -hakemistoon ja kopioi ne samat romut language/fi/ -hakemistoon.
Sen jälkeen avaat ne romut sieltä language/fi/ -hakemistosta vaikka notepad++ ohjelmalla ja käännät ne.
Huomaa, että tiedostot tulee tallentaa UTF8 muodossa ilman BOMmia, joten esimerkiksi Windowsiin soveltuu tuo notepad++ hyvin. Se on myös ilmainen.

Kuvat, jotka kopioitiin tyylin imageset/en/ -hakemistoon, tulee samoin kuin edellä, kopioida imageset/fi/ -hakemistoon.
Sen jälkeen ne tiedostot voi kääntää esimerkiksi Photoshopilla tai jollain muulla kuvankäsittelyyn tarkoitetulla ohjelmalla. :)

Muuten nuo käännökset saattavat olla vähän niin ja näin.
Yleisin ongelma on, että nuo jenkkilän (tai yleensä englannin kielen) tuotokset eivät huomioi ollenkaan muissa kielissä käytettyjä taivutuksia tai käyttävät samaa kielimuuttujaa monessa eri paikassa, missä ne pitäisi kaikki kääntää eri tavalla. :(
phpBB kärsii myös tästä ongelmasta, vaikka kuulemma .9 versioon noita pahimpia kohtia ollaan laittamassa uusiksi. :thumbup:

Anteli
MODaaja
MODaaja
Viestit:66
Liittynyt:24 Syys 2010, 18:39

Re: Suomenkielinen Facebook Connect?

Viesti Kirjoittaja Anteli » 09 Loka 2010, 22:23

Noin yritin, mutta ei toimi täydellisesti. Modin mukana ei tullut kuvia. Kuvat tulee ilmeisesti Facebookin koodin mukana. Ongelmat tulee esiin kun käyttäjä poistaa facebook connectin käytöstä, niin hän ei saa laitettua sitä takaisin käyttöön, koska linkkiä ei näy. No ehkä tällä tullaan toimeen.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa