phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Jari Särö
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:24
Liittynyt:06 Touko 2011, 19:59
phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Viesti Kirjoittaja Jari Särö » 14 Loka 2017, 15:25

Hei,

Minulla on Ubuntu 16.04 palvelin, ja siinä on sitten lamp asennus, nyt yritän asentaa phpbb 3.2.1, eli, se ihan uusin, minkä eilen downloadasin, phpbb3 sivuilta.

Mutta, minulla herjaa seuraavaa virheilmoitusta -

PHP XML/DOM-tuki
Jotta phpBB toimisi oikein, PHP XML/DOM-laajennos tulee olla käytettävissä.

Kuinka tuo tulisi ratkoa, minä jo googlasin ja löysin vastauksen, mutta, silti sama virheilmoitus tulee, aina vaan.

Yritin asentaa seuraavan -
sudo apt-get install php-xml

Kuinka nyt sitten edetä.

Minun foorumi on http://www.lautapelisivusto.com etusivun kautta käynnistyvä.

:)

--

Jari Särö
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:24
Liittynyt:06 Touko 2011, 19:59

Re: phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Viesti Kirjoittaja Jari Särö » 14 Loka 2017, 15:31

Hieman toimii nyt paremmin,

En tiedä mitä tapahtui, mutta, nyt sitten taas pääsin eteenpäin tuosta virheilmoituksesta.

Koetan asentaa palvelimelle nyt ihan uudestaan taas kerran kaikki, on minulla silti database tallessa backup tiedostona.

:)

--

Jari Särö
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:24
Liittynyt:06 Touko 2011, 19:59

Re: phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Viesti Kirjoittaja Jari Särö » 14 Loka 2017, 17:13

Säätelyjä,

Minulla, nyt hieman paremmin toimii tämä phpbb3.2, mutta, mysql ei jostain syystä suostu tekemään uutta databasea phpbb3 käyttöön, joudun varmaankin asentamaan kaikki mysql jutut uudelleen.

Tuo mysql ei suostu laskemaan minua käyttämään create käskyä, jolla nuo uudet databaset rakennetaan.

Yritän asentaa mysql-server ja mysql-client uudelleen, osaako joku neuvoa, kuinka ne tulee poistaa oikein, niin, että ne seuraavan asennuksen kanssa, kysyy uuden salasanan käyttöönsä ?

:)

--

Jari Särö
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:24
Liittynyt:06 Touko 2011, 19:59

Re: phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Viesti Kirjoittaja Jari Särö » 14 Loka 2017, 19:42

Asennusta phpbb3 kanssa,

Hei, en osaa asentaa oikeita php ja mysql paketteja, minulla on ubuntu 16.04.3.

Minulla ei toimi mysql oikein, jokin asennuksessa menee pieleen, en tiedä mikä.

Minulla on aptitudessa seuraavat -

aptitude -y install apache2
aptitude -y install mysql-server mysql-client
aptitude -y install php libapache2-mod-php php-mcrypt php-mysql php-xml php7.0-curl php7.0-json php7.0-cgi

Mikä puuttuu taikka mikä on liikaa ?

Minä en tiedä onko vika phpbb3 vaiko noissa asennuksissa ?

:)

--

Pettis
The Admin
The Admin
Viestit:122
Liittynyt:04 Tammi 2007, 15:04
Viesti:

Re: phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Viesti Kirjoittaja Pettis » 16 Loka 2017, 09:21

Luo oma MySQL-käyttäjätunnus phpBB3 foorumia varten ja anna kyseiselle käyttäjätunnukselle. Älä siis käytä root-tunnusta, joka on MySQL:n "pääkäyttäjätunnus" yksittäistä foorumia tms. varten.

Jos olet jo MySQL:n asentanut kertaalleen, niin täällä on ohjeet salasanan nollaamiseen Ubuntulle: https://help.ubuntu.com/community/MysqlPasswordReset

Auttaisi paremmin alkuperäisen ongelman selvittämisessä, jos laittaisit virheilmoitukset tänne mukaan.

Ja onhan kyseessä ihan uusi asennus? Vai foorumin päivitys?

Jari Särö
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:24
Liittynyt:06 Touko 2011, 19:59

Re: phpBB3.2.1, en osaa asentaa php7 kanssa phpbb3 foorumia. :)

Viesti Kirjoittaja Jari Särö » 19 Loka 2017, 20:36

Hei,

Kiitos, minä asensin debian 9 stretch ja siinä sitten googlasin helpon lamp install ohjeen.

Minä laitoin myös tuon database käyttäjän omalle tunnukselle, en käytä enää root tunnusta, olin aikaisemmat vuodet ollut root tunnuksella. :), minulla oli hyvä salasana rootilla.

Mutta, tuo debian asennus onnistui, en osannut ubuntun kanssa saada toimimaan tätä php7 ja apache2 ja phpbb 3.2.x yhdistelmää.

Mutta, nyt toimii, hienoa.

Täällä voi käydä katsomassa alkavaa foorumiani, sinne pääsee turvallisuus syistä vain sivustojeni etusivun kautta - http://www.lautapelisivusto.com

Siinä sivun reunassa on button "foorumi" siintä pääsee minun keskustelualueelle.

:)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa