phpbb ja div

phpBB foorumin tyylit. Apua, neuvoja, vinkkejä ja keskustelua...
Aeth
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:17 Huhti 2006, 18:22
Viesti:
phpbb ja div

Viesti Kirjoittaja Aeth » 17 Huhti 2006, 20:07

Olen tässä tämän päivän muokkaillut aivan ensimmäistä omaa templateani, subsilveristä aloittaen.
Muutamaan kertaan on tullut lähestulkoon hiukset revittyä, kun ei ole oikein luonnistunut. :p Jokin sai nimittäin aikaan sellaisen, että vastaus-painikkeet yms. katosivat ja muutamat muut ( merkkaa luetuiksi, foorumin etusivu >> alaosasto, sivunumerot, sen sellaista ) vaihtoivat ihan tyystin paikkaa.

Nyt kun tein muutaman kokeilun, niin juuri divit tuntuisivat olevan ongelmien alkulähde. Ei tarvitse lisätä kuin yksi div-pätkä css-tiedostoon, ja koko systeemi sekoaa. Olen muokannut pelkästään css-tiedostoa ja overall_headeria.
Tarkoituksenani olisi tehdä foorumin ulkonäöstä tismalleen samanlainen kuin varsinaisen sivustonkin. Tableilla suurin osa hommasta onnistui luontevasti, kaikki muu on kunnossa värejä lukuunottamatta, mutta navigointi. En ole keksinyt vielä yhtään keinoa, jolla saisin navigoinnin oikealle paikalle. Alkuperäinen sivusto on siis kokonaan diveillä toteutettu, ja se on poissa laskuista.

http://www.aikakirja.net
Tuosta näkee sivuston rakenteen, foorumia ei vielä pääse selaamaan tuollaisessa asussa. Tuossa vasemmalla olevat vaaleanpunaiset linkit siis puuttuvat foorumista. Muuten ulkoasu sama, valkoisella alueella näkyy sitten kaikki foorumin tekstit yms.
Jos jonkulla on jotain vinkkiä tarjota, niin sellaisia otetaan innolla vastaan. Ihan pakolliset nuo linkit eivät tietenkään ole, mutta foorumin ulkoasu ei kyllä ole täydellinen ilman niitä. (;

Toivottavasti meni oikeaan osastoon, kun ei tämä varsinaisesti mikään tulenpalava ongelma ole, vaan lähinnä tyylin toteutusseikkoja mietitään.
Täytyy vielä loppuun mainita, että erinomainen foorumi-idea, paljon mukavampi jutustella suomeksi tällaisesta. Lisäksi löysin yhteen ongelmaani ( kaksoiskirjautuminen ) ratkaisun täältä, yrittänen sitäkin laittaa kuntoon kunhan ulkoasu valmistuu.

Avatar
Merri
MODaaja
MODaaja
Viestit:155
Liittynyt:21 Huhti 2006, 23:32
Paikkakunta:Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Merri » 22 Huhti 2006, 00:00

Millä tavalla yritit leikkiä divien kanssa? Yrititkö vain suoraan napata kaiken foorumin sisällön divin sisään? Ainakin itselläni tämä tempaus on ollut onnistunut, kuten tuosta Käärmeestä näkee. Olen tosin luopunut kokonaan phpBB:n omasta tyylitiedostosta ja olen kirjoittanut myös head-osion uusiksi. Sen jälkeen olen lisännyt muun sivuston tyylit ja sitten tehnyt vielä foorumille oman CSS-tiedoston, joka ladataan vain foorumilla ollessa. Foorumin sisällön olen siivonnut #fora-nimisen divin sisään. Se on oikeastaan helpoin tapa lähteä muokkaamaan ulkoasua omien halujen mukaisesti.

Toisaalta minulla tuo ulkoasusysteemi on viety aika pitkälle, olen tehnyt niin että tyyliä voi vaihtaa lennossa lataamatta sivua uudelleen jne. - periaate on kuitenkin aika yksinkertainen.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 163 vierailijaa