Olen kalunnut kaikki tpl-filet läpi enkä millään löydä/muista mistä voisin löytää tämän vihreän tausta-taulukon:
http://www.peteliuz.net/vihreatausta.htm
Kyseessä EI OLE siis koko sivuston "päätausta", jonka värin olen asettanut mustaksi. Joten mistä tpl:ästä ton vois löytää niin voisin muokata sitä?
Kaiken lisäksi toi vihreä tausta-taulukko näyttää olevan headerinkin alla, joten ilmeisesti toi tausta-taulukko on jaettu sekä headerin että bodyjen kesken(?!)
Älkääkä nyt sanoko, että tarkista tpl:ät uudelleen läpi sillä olen ne kalunnut niin monta kertaa läpi, että enää en jaksa.
Mistä löytyy tämä tausta-taulukko?
Tämä on allekirjoitus.
Unohdin mainita olennaisen seikan: oon itse luonut ton css-tyylin kokonaisuudessaan kuvineen yms.
Sehän tässä hassua onkin etten enää muista mistä vaihdoin tuon vihreän taustavärin siihen. Muistan sen vaihtaneeni muutama päivä sitten.
No, yksi keino on lisätä joko overall.tpl:ssä tai jossakin *body.tpl:ssä olevaan taulukko-ehdokkaan koodiin taustakuva niin sitten ainaki erottaa onko kyseessä oikea "kohde".
Sehän tässä hassua onkin etten enää muista mistä vaihdoin tuon vihreän taustavärin siihen. Muistan sen vaihtaneeni muutama päivä sitten.
No, yksi keino on lisätä joko overall.tpl:ssä tai jossakin *body.tpl:ssä olevaan taulukko-ehdokkaan koodiin taustakuva niin sitten ainaki erottaa onko kyseessä oikea "kohde".
No eikös ton taulukon oo vähän pakko olla myös jossakin *body.tpl:ssä myös, koska se menee tuolta sivu-sisällön alta? Ehdotuksia, kiitos!Kipe: taulun olettaisin alkavan overall_headerissä ja loppuvan overall_footerissa.
Tämä on allekirjoitus.
Jee! Lisäsin koodiin taustataulukon itse ja laiton siihen sen toistuvan koristeellisen taustakuvan ja homma toimii! :)
Olipahan etsiminen! Mahtavasti oppii html:ää samalla.
Eli pelaan nyt pelkästään *bodyilla tuon taustakuvan suhteen. Harmi vaan, että jokaiseen *body.tpl:ään pitää laittaa erikseen toi taustakuva, koska ei ole olemassa mitään "overall_body.tpl:ää", joka kattais kaikki *bodyt.
Mutta olisiko sellainen mahdollista ettei tarvis muokata jokaista *body.tpl:ää erikseen vaan riittäis, että laittaa johonkin "maagiseen" paikkaan esim. tuon taustakuvan niin se näkyy sitten kaikissa *body-tpl-sivuissa.
Mikähän tämä "maaginen" paikka tuolla tpl-filujen koodi-viidakossa voisi olla?
Olipahan etsiminen! Mahtavasti oppii html:ää samalla.
Eli pelaan nyt pelkästään *bodyilla tuon taustakuvan suhteen. Harmi vaan, että jokaiseen *body.tpl:ään pitää laittaa erikseen toi taustakuva, koska ei ole olemassa mitään "overall_body.tpl:ää", joka kattais kaikki *bodyt.
Mutta olisiko sellainen mahdollista ettei tarvis muokata jokaista *body.tpl:ää erikseen vaan riittäis, että laittaa johonkin "maagiseen" paikkaan esim. tuon taustakuvan niin se näkyy sitten kaikissa *body-tpl-sivuissa.
Mikähän tämä "maaginen" paikka tuolla tpl-filujen koodi-viidakossa voisi olla?
Tämä on allekirjoitus.
Ei, koska sivut sisällytetään toisiinsa niin sen tarvitsee vain alkaa overall_headerissä ja päättyä footerissa.peteliuz kirjoitti:No eikös ton taulukon oo vähän pakko olla myös jossakin *body.tpl:ssä myös, koska se menee tuolta sivu-sisällön alta? Ehdotuksia, kiitos!Kipe: taulun olettaisin alkavan overall_headerissä ja loppuvan overall_footerissa.
Kipe