Mistä löytyy tämä tausta-taulukko?

phpBB foorumin tyylit. Apua, neuvoja, vinkkejä ja keskustelua...
peteliuz
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:37
Liittynyt:28 Touko 2006, 20:19
Mistä löytyy tämä tausta-taulukko?

Viesti Kirjoittaja peteliuz » 01 Kesä 2006, 15:57

Olen kalunnut kaikki tpl-filet läpi enkä millään löydä/muista mistä voisin löytää tämän vihreän tausta-taulukon:

http://www.peteliuz.net/vihreatausta.htm

Kyseessä EI OLE siis koko sivuston "päätausta", jonka värin olen asettanut mustaksi. Joten mistä tpl:ästä ton vois löytää niin voisin muokata sitä?

Kaiken lisäksi toi vihreä tausta-taulukko näyttää olevan headerinkin alla, joten ilmeisesti toi tausta-taulukko on jaettu sekä headerin että bodyjen kesken(?!)

Älkääkä nyt sanoko, että tarkista tpl:ät uudelleen läpi sillä olen ne kalunnut niin monta kertaa läpi, että enää en jaksa.
Tämä on allekirjoitus.

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja Kipe » 01 Kesä 2006, 16:18

Voip olla CSS:ssä tehty toi väri, taulun olettaisin alkavan overall_headerissä ja loppuvan overall_footerissa.
Kipe

peteliuz
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:37
Liittynyt:28 Touko 2006, 20:19

Viesti Kirjoittaja peteliuz » 01 Kesä 2006, 17:18

Unohdin mainita olennaisen seikan: oon itse luonut ton css-tyylin kokonaisuudessaan kuvineen yms.

Sehän tässä hassua onkin etten enää muista mistä vaihdoin tuon vihreän taustavärin siihen. Muistan sen vaihtaneeni muutama päivä sitten.

No, yksi keino on lisätä joko overall.tpl:ssä tai jossakin *body.tpl:ssä olevaan taulukko-ehdokkaan koodiin taustakuva niin sitten ainaki erottaa onko kyseessä oikea "kohde".
Kipe: taulun olettaisin alkavan overall_headerissä ja loppuvan overall_footerissa.
No eikös ton taulukon oo vähän pakko olla myös jossakin *body.tpl:ssä myös, koska se menee tuolta sivu-sisällön alta? Ehdotuksia, kiitos!
Tämä on allekirjoitus.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 01 Kesä 2006, 17:39

Mikä ton värin koodi on?
Ota fotosoppiin ja kato mikä väri se on. Senjälkeen etsit tiedostoista tuota koodia, kunnes löydät sen.

???

peteliuz
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:37
Liittynyt:28 Touko 2006, 20:19

Viesti Kirjoittaja peteliuz » 01 Kesä 2006, 18:12

Jee! Lisäsin koodiin taustataulukon itse ja laiton siihen sen toistuvan koristeellisen taustakuvan ja homma toimii! :)

Olipahan etsiminen! Mahtavasti oppii html:ää samalla.

Eli pelaan nyt pelkästään *bodyilla tuon taustakuvan suhteen. Harmi vaan, että jokaiseen *body.tpl:ään pitää laittaa erikseen toi taustakuva, koska ei ole olemassa mitään "overall_body.tpl:ää", joka kattais kaikki *bodyt.

Mutta olisiko sellainen mahdollista ettei tarvis muokata jokaista *body.tpl:ää erikseen vaan riittäis, että laittaa johonkin "maagiseen" paikkaan esim. tuon taustakuvan niin se näkyy sitten kaikissa *body-tpl-sivuissa.

Mikähän tämä "maaginen" paikka tuolla tpl-filujen koodi-viidakossa voisi olla?
Tämä on allekirjoitus.

Avatar
Kipe
MODaaja
MODaaja
Viestit:186
Liittynyt:13 Marras 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja Kipe » 01 Kesä 2006, 19:46

peteliuz kirjoitti:
Kipe: taulun olettaisin alkavan overall_headerissä ja loppuvan overall_footerissa.
No eikös ton taulukon oo vähän pakko olla myös jossakin *body.tpl:ssä myös, koska se menee tuolta sivu-sisällön alta? Ehdotuksia, kiitos!
Ei, koska sivut sisällytetään toisiinsa niin sen tarvitsee vain alkaa overall_headerissä ja päättyä footerissa.
Kipe

peteliuz
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:37
Liittynyt:28 Touko 2006, 20:19

Viesti Kirjoittaja peteliuz » 01 Kesä 2006, 19:52

Jep. Asia on nyt kunnossa 100 %! :)

Sain vihreän taulukon poistettua ja kaavailemani taustakuvan sen tilalle Piti värkätä niillä <tr>, </tr>, yms. -tageilla vaan eikä sen kummempaa.
Tämä on allekirjoitus.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa