Kysymys tyyleistä

phpBB foorumin tyylit. Apua, neuvoja, vinkkejä ja keskustelua...
HMInteria
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:02 Tammi 2006, 16:56
Paikkakunta:Espoo
Kysymys tyyleistä

Viesti Kirjoittaja HMInteria » 03 Tammi 2006, 12:11

Kun yritin ladata omalta koneelta tyylia omaan foorumiini, jota olin vähän muokannut, en saanut sitä millään foorumille. En väitä, että ohjeenne olisivat epäselviä. Vika on täällä omien korvien välissä. Voisitteko kumminkin vähän selventää?

Avatar
Rudolf
MODaaja
MODaaja
Viestit:62
Liittynyt:28 Marras 2005, 18:34
Paikkakunta:Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rudolf » 03 Tammi 2006, 12:41

Kertoisitko että tuliko esim mitään virhe ilmoituksia tai muuta vastaavaa. Ja millä tavalla olit muokannut tyyliä.

HMInteria
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:02 Tammi 2006, 16:56
Paikkakunta:Espoo

Viesti Kirjoittaja HMInteria » 03 Tammi 2006, 17:42

Mä laitoin siihen oman logon ja vähän olin muokannut buttoneita. En vaan osaa siirtää koneelta foorumiin sitä tyyliä.

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 03 Tammi 2006, 17:46

Siirrä se ftp:llä. googlentietoa ftp:stä. Tutustu noihin ja kysy lisää ;)

Matso
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:01 Tammi 2006, 16:57

Viesti Kirjoittaja Matso » 03 Tammi 2006, 17:47

Sulla mahtanee olla generaattorifoorumi. Jos et tyyliä osaa siirtää, tuskin olet osannut foorumiakaan asentaa(?). Eli generaattori foorumeihin ei saa uusia tyylejä, muutakun jos sielä on valmiina jotain.

Jos sulla taas on ihan oikesti asennettu foorumi. Niin laitat sen tyylin sinne samaan kansioon missä on subsilver, sitten vain valitset sieltä jotstain konfiguraatioista tai käyttäjätiedosita sen tyylin.

HMInteria
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:02 Tammi 2006, 16:56
Paikkakunta:Espoo

Viesti Kirjoittaja HMInteria » 03 Tammi 2006, 17:56

Jaa? Mulla taitaa olla semmonen generaattorifoorumi. Mistä niitä asennusfoorumeita sitten löytää?

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 03 Tammi 2006, 18:18

En itse tiedä näistä "generaattorifoorumeista" juuri mitään, mutta toivottavasti joku muu tietää paremmin. (näkyy tietävän ;))

Asennusfoorumin löydät phpBB.comista. Tarvitset sivutilan missä on MySQL - ja PHP -tuki. Nämä maksavat...

Oppaista löydät foorumin asennusoppaan...joillakin palveluntarjoajilla on esiasennettuna erilaisia skriptejä, mm. juuri phpBB-foorumi jolloin sen asentaminen on todella helppoa. Esim. http://www.rackglobal.fi

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 03 Tammi 2006, 18:36

öö...

Mikä on "generaattorifoorumi"

? ? ?

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 03 Tammi 2006, 18:39

Hehe, on siinä meillä adminit!! :oops: :lol: 8)

Matso
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:01 Tammi 2006, 16:57

Viesti Kirjoittaja Matso » 03 Tammi 2006, 19:42

Generaattori foorumilla tarkoitetaan sellasta foorumia, minkä voi vaan muutamaa nappia painamalla "asentaa". Tai jotkin voi myös muokata haluamansa laiseksi. Generaattori foorumeita saa mm. osoitteista:

http://www.createphpbb.com
http://www.cjb.net
Admin kirjoitti:Tarvitset sivutilan missä on MySQL - ja PHP -tuki. Nämä maksavat...
Laadukasta sivutilaa ilman mainoksia saa täysin ilmaiseksi php ja mysql tuellakin. Mm http://www.arkku.net tarjoaa tällaista. Näitä suomalaisia "harrastelija palvelimia" on nykyisin aika paljon, jotka kuitenkin ovat täysin toimivia mainos vapaita ja tarjaovat yleensä hyvät tuet. Itse olen todennut tuon Arkku.netin palvelun aivan toimivaksi.

HMInteria
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:02 Tammi 2006, 16:56
Paikkakunta:Espoo

Viesti Kirjoittaja HMInteria » 03 Tammi 2006, 20:14

cjb.netissä mulla onkin mun oma foorumi

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 03 Tammi 2006, 20:30

Matso kirjoitti:Laadukasta sivutilaa ilman mainoksia saa täysin ilmaiseksi php ja mysql tuellakin. Mm http://www.arkku.net tarjoaa tällaista.
No joo...on laadukasta ja sitten on laadukasta. Eipä aleta tuosta sanailemaan sen enempää. Arkussa näkyi olevan levytilaa 50 mb ja kaistaa 0,5 gt...

Oma domain ja oma hotelli = laadukasta. Halvimmillaan tämä maksaa suunnilleen 3e kuukaudessa joten ei siinä konkurssiin mene...

Ja HMinterialle, tuskin pystyt muokkaamaan foorumiasi FTP:n avulla. Jos siellä on joitain valmiita vaihtoehtoja, valitse niistä tai ota yhteyttä cjb:n ylläpitoon jos he viitsisivät muokata foorumiasi.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 03 Tammi 2006, 21:08

Yleensä tuo menee niin, että sitä saa, mistä maksaa.

Ilmaista ja hyvää ei ole olemassakaan. Ilmaisissa on myös olemassa se vaara, että palveluntarjoajalta loppuu paukut ja foorumi palveluntarjoajineen vain häviää eikä siitä kuulla enään sen enempää.

Mistäs nämä palvelimet ottavat rahoituksensa, jos eivät näytä mainoksia tarjoamassaan sivustossa?
Tuo arkun 50 megaa riittää hyvin foorumin käynnistämiseen, mutta 500 megan kaista on :lol:

Ja ovatpa muuten ottaneet phpBB copyrightit pois foorumiltaan...

Matso
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:10
Liittynyt:01 Tammi 2006, 16:57

Viesti Kirjoittaja Matso » 03 Tammi 2006, 23:05

Lurttinen kirjoitti:Yleensä tuo menee niin, että sitä saa, mistä maksaa.

Ilmaista ja hyvää ei ole olemassakaan. Ilmaisissa on myös olemassa se vaara, että palveluntarjoajalta loppuu paukut ja foorumi palveluntarjoajineen vain häviää eikä siitä kuulla enään sen enempää.

Mistäs nämä palvelimet ottavat rahoituksensa, jos eivät näytä mainoksia tarjoamassaan sivustossa?
Tuo arkun 50 megaa riittää hyvin foorumin käynnistämiseen, mutta 500 megan kaista on :lol:

Ja ovatpa muuten ottaneet phpBB copyrightit pois foorumiltaan...
Näinhän se vähän on. Mutta tuo palvelu on tietääkseni ollut jo monta vuotta pystyssä ja kehuttu on. Hyvät laitteetkin hankittu, tuskimpa tuo tuosta vaan loppuu. Jos rahan puute iskee voivat siirtyä aina maksullisiin palveluihin :roll: . Eihän se maksullinenkaan usein paljon maksa (kuten itselläni ServelimaailmastaA1 paketti suunnilleen pelkän domainin hinnalla päälle vielä sivutila). Mutta en nyt menis sanomaan että maksullinen on aina parempi. Kaverini tilannut ammuu.comista webhotellin ja sai odottaa sen avaamista muistaakseni paljon pitempään mitä luvattiin. Ja palvelu muutenkin oli hidasta. En nyt mene tuota arkku.comia mitenkään kehumaan. En ole sitä paljon edes käyttänyt, mutta muut ovat kyllä myös kehuneet.

tirppa
Hyvässä vauhdissa
Hyvässä vauhdissa
Viestit:11
Liittynyt:19 Joulu 2005, 00:00

Viesti Kirjoittaja tirppa » 06 Tammi 2006, 17:30

Dodiih...
Taas uusi kysymys:
Miten saa foorumin "kapeammaksi" eli niinkuin esim. tämä foorumi?
SuvSilver on mun koneessa ainakin laidasta laitaan eli leveyttä on koko näytön verran.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa