Paras palveluntarjoaja?

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 12 Helmi 2007, 09:14

Tarkoittaisikohan Neobitti sitä, että ne eivät rajoita FTP/SSH liikennettä, kuten useinmat cPanel hostaajat tekee.

Eagle-no1
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:32
Liittynyt:12 Heinä 2006, 19:38
Paikkakunta:Alahärmä

Viesti Kirjoittaja Eagle-no1 » 12 Helmi 2007, 10:46

Potku kirjoitti:Mä en ihan ymmärtänyt, mikä tuote on kyseessä tai miten tuo punertavalla kirjoitettu lainaus liittyy johonkin pakettiin, mutta jos kaistarajaa ei ole, sehän on hyvä juttu! Mutta onko se niin?

Noiden speksien perusteella löysin tällaisen paketin, jota siis kommentoin:
Sisältää verkkotunnuksen
Rajaton sähköpostimäärä
Sivutila 1000 Mt
Siirto 15000 Mt/kk
Rajaton Ftp käyttäjämäärä
MySQL tietokannat 25
Rajaton aliosoitemäärä
Eli toi siirto. 15 Gt on ihan OK pienemmälle foorumille, mutta koon kasvaessa toi on aivan liian vähän. Ihan siksi vain sanoin, että osaa ottaa tuon huomioon joko nyt tai sitten myöhemmin.
Sä oot nyt sekottanu niiden paketit tuo josta kirjoitat on niiden paketti nimeltään Domaintili D ja mulla on se mikä linkissä suoraan mainitaan 1G tarjous joka jää pysyväksi tuotteeksi heille.
Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma ja ymmärtääkseni samaan tietokantaan voidaan ajaa muidenkin ohjelmien tietoja, onhan siinä tietysti omat riskinsä mut niinhän ne on kaikessa.
On varmaankin parempiakin palveluiden tarjoajia sitä en epäile lainkaan.
Aikani vaan vertailin juuri tuota 1G pakettia muihin kotimaisiin tarjouksiin ja totesin tuon olevan minulle sopivan.
Hinnallahan ei ole suurtakaan merkitystä minulle koska foorumi on pelkästään kerhomme rekisteröidyille jäsenille tarkoitettu ja he maksavat jäsenmaksun muodossa kyseisen palvelun

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 12 Helmi 2007, 11:00

Eagle-no1 kirjoitti:Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma...
Ei jokaista ohjelmaa varten tarvita omaa tietokantaa, sillä kaikki ohjelmat voidaan asentaa samaan tietokantaan, kunhan taulujen etuliite on eri joka ohjelmalla.

Avatar
Uffe
MODaaja
MODaaja
Viestit:77
Liittynyt:17 Tammi 2007, 23:15
Paikkakunta:Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uffe » 12 Helmi 2007, 11:15

Parempi käyttää eri tietokantoja syistä, nopeus, varmuus kopiointi helpompaa ja myös helpompi pitää järjestyksessä.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 12 Helmi 2007, 11:35

Uffe kirjoitti:Parempi käyttää eri tietokantoja syistä, nopeus, varmuus kopiointi helpompaa ja myös helpompi pitää järjestyksessä.
Voisitko perustella, miksi varmuukopiointi on helpompaa erillisillä tietokannoilla.

Eagle-no1
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:32
Liittynyt:12 Heinä 2006, 19:38
Paikkakunta:Alahärmä

Viesti Kirjoittaja Eagle-no1 » 12 Helmi 2007, 11:39

mrl586 kirjoitti:
Eagle-no1 kirjoitti:Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma...
Ei jokaista ohjelmaa varten tarvita omaa tietokantaa, sillä kaikki ohjelmat voidaan asentaa samaan tietokantaan, kunhan taulujen etuliite on eri joka ohjelmalla.
Käsittääkseni olen kirjoittanut näin, alle viivattuna jo mainitsemasi kohta.
Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma ja ymmärtääkseni samaan tietokantaan voidaan ajaa muidenkin ohjelmien tietoja, onhan siinä tietysti omat riskinsä mut niinhän ne on kaikessa.
Harvemmassa taitaa olla ohjelmat jotka käyttävät samaa etuliitettä jonkin toisen kanssa, en tosin ole kovin montaa aikaa paininut näiden tietokantojen kanssa joten voin olla kyllä väärässäkin.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 12 Helmi 2007, 11:43

Eagle-no1 kirjoitti:
mrl586 kirjoitti:
Eagle-no1 kirjoitti:Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma...
Ei jokaista ohjelmaa varten tarvita omaa tietokantaa, sillä kaikki ohjelmat voidaan asentaa samaan tietokantaan, kunhan taulujen etuliite on eri joka ohjelmalla.
Käsittääkseni olen kirjoittanut näin, alle viivattuna jo mainitsemasi kohta.
Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma ja ymmärtääkseni samaan tietokantaan voidaan ajaa muidenkin ohjelmien tietoja, onhan siinä tietysti omat riskinsä mut niinhän ne on kaikessa.
Harvemmassa taitaa olla ohjelmat jotka käyttävät samaa etuliitettä jonkin toisen kanssa, en tosin ole kovin montaa aikaa paininut näiden tietokantojen kanssa joten voin olla kyllä väärässäkin.
Mutta hieman aiemmin mainitsit, että:
Siinähän ei kyllä ole kuin 10 tietokantaa mut olenkohan ihan tollo sit mutta käsittääkseni foorumi ja minun käyttämä CMS ohjelmahan ei tarvitse kuin yhden per ohjelma

Avatar
Uffe
MODaaja
MODaaja
Viestit:77
Liittynyt:17 Tammi 2007, 23:15
Paikkakunta:Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uffe » 12 Helmi 2007, 11:47

mrl586 kirjoitti:
Uffe kirjoitti:Parempi käyttää eri tietokantoja syistä, nopeus, varmuus kopiointi helpompaa ja myös helpompi pitää järjestyksessä.
Voisitko perustella, miksi varmuukopiointi on helpompaa erillisillä tietokannoilla.
Näin tiedostosta ei tule yli suuri, ehkä ei väliä jos on oma serveri. Myöskin yli suuri sql tiedosto voi olla aikamoinen vaiva jos joskus joudut sen avamaan notepadissa.

Itselläni oli vähän päälle 400 taulua omassa tietokannassa, varmuuskopion lataamiseen meni useita tunteja.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 12 Helmi 2007, 14:19

Uffe kirjoitti:Näin tiedostosta ei tule yli suuri, ehkä ei väliä jos on oma serveri.
Miten määritellään yli suuri tiedosto?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 12 Helmi 2007, 14:25

Yli 2048, mikä on rajoituksena monessa webbihotellissa.
Esimerkiksi phpmyadminilla tuollaisen ylisuuren tiedoston palautus voi olla tuskaa.

Nimim: ~20 megan tiedosto palautettu 10K riviä kerrallaan copypasteamalla.... :P
Voisi olla murhaa palauttaa OCF:n kahden gigan dumppi tuolla tavalla. :lol:

Avatar
Uffe
MODaaja
MODaaja
Viestit:77
Liittynyt:17 Tammi 2007, 23:15
Paikkakunta:Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uffe » 12 Helmi 2007, 14:31

mrl586 kirjoitti:Miten määritellään yli suuri tiedosto?
No yli-suureksi on mennyt kun alkaa tuottaa mainittuja ongelmia ;)

Minun tapauksessa koko oli jotain 200megaa ja pieni tehtävä muuttui painajaiseksi.

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 12 Helmi 2007, 14:59

Uffe kirjoitti:Parempi käyttää eri tietokantoja syistä, nopeus, varmuus kopiointi helpompaa ja myös helpompi pitää järjestyksessä.
Yksikään noista syystä ei ole pätevä argumentti pitää eri tietokantaa. Se ei ole nopeampi, varmuuskopiointi on itse asiassa hankalampaa ja järjestyksenpitokin on hankalampaa.

Varmuuskopioinninkni voi säätää siten, että se jakaa sen yhden kannan eri tiedostoihin. Vielä kun PostgreSQL.stä tuttu schema ajattelimalli tulisi mysliin, nini mysliä voisi edes ajatella käytettävän; toisaalta kun ajattelee kuin perseelleen mysql on koodattu, ei sitä siltikään haluaisi käyttää. :P

Ainoa kunnon syy pitää eri tietokannoisa on se, että haluaa pitää niitä eri tietokannoissa. Olen palautellut gigatavujen kantoja ilman ongelmia PostgreSQL.ään, eikä mitään ongelmaa. En tiedä myslistä, tosin en uskaltaisi edes noin laajoja kantoja mysliin edes tunkea.

Avatar
Uffe
MODaaja
MODaaja
Viestit:77
Liittynyt:17 Tammi 2007, 23:15
Paikkakunta:Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uffe » 12 Helmi 2007, 16:01

Anubis kirjoitti: Yksikään noista syystä ei ole pätevä argumentti pitää eri tietokantaa. Se ei ole nopeampi, varmuuskopiointi on itse asiassa hankalampaa ja järjestyksenpitokin on hankalampaa.
Ainakin minulla vaikutti nopeuteen, kun pidin kaikki taulut samassa tietokannassa alkoi tulla serveri timeoutteja ja eri tietokannat oli ainoa toimiva ratkaisu.

En sitten tiedä olisiko vain ollut yhteensattuma.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 12 Helmi 2007, 16:44

Uffe kirjoitti:Ainakin minulla vaikutti nopeuteen, kun pidin kaikki taulut samassa tietokannassa alkoi tulla serveri timeoutteja...
Kerrotko tarkemmin noista timeouteista.

Avatar
Uffe
MODaaja
MODaaja
Viestit:77
Liittynyt:17 Tammi 2007, 23:15
Paikkakunta:Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uffe » 12 Helmi 2007, 17:39

mrl586 kirjoitti:Kerrotko tarkemmin noista timeouteista.
Piti oikein ruveta vanhoja palvelutarjoajan maileja etsiä. Tästä löytyy enemmän tietoja mysql creating many tables

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa