Läppäriä etsimässä

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01
Läppäriä etsimässä

Viesti Kirjoittaja Anubis » 24 Maalis 2008, 14:29

Olen etsimässä läppäriä. Vaatimustaso on mulla aika matala. :P

Vaadittavat ominaisuudet:
-Bluetooth
-Wlan (vakio melkein nykyään joka mallissa)
-Korttipaikanlukija
->15" näyttö
-Muistia giga tai yli (toisaalta tämä on helppo laajentaa, joten ei niin kriittinen).

Itse suosin tappihiirtä, mutta melkein kaikki mallit jossa tappihiiri on (Melkein Toshiba / Lenovo ovat ainoat merkit joilta sitä saa), hinta on jo sen verta suolainen että pitää miettiä kahteen kertaan jaksaako niin korkeaa hintaa maksaa pelkästä tappihiirestä.

Merkkinä Toshiba ja Lenovo ovat kyl ylitse muiden. Asuskin menee samaan kategoriaan, mut kyl mä HP:llakin pärjään. Fujitsu-Siemenssistä mulla on huonoja kokemuksia muttei tarkoita sitä että en sitä ostaisi. Acerista olen kuullut huonoa, etteivät laitteet kestä muttei omaa kokemusta. Onko foorumin lukijoilla kellään?

Mitä enemmän USB-muistipaikkoja sen parempi, mut toisaalta matkallahan se on melkein ainoastaan hiirtä varten, joten kahdellakin pelaa; varsinkin jos käyttää USB-hubia. Kovalevytilaa en tarvitse kovinkaan paljoa. 80 gigaa riittää muttei lisäkään pahitteeksi ole.

Nämä tarjouksessa olevat 399€ kannettavat olisivat erinomaisia, mutta jokaisesta puuttuu bluetooth ja korttipaikanlukija.
http://www7.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?T ... 478&LANG=0&
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=28790

Tietysti saa irrallisen Bluetooth-USB palikan samaten korttipaikanlukijan, mutta niillä on aina taipumus unohtua kotiin tai muuten vain hävitä. Eli jos kalliimpaa läppäriä olen ostamassa kuin nuo 399€, niin niissä on oltava sitten integroitu bluetooth. (korttipaikanlukija ei ihan niin kriittinen ole). Syy miksi tarvitse sinihammasta on se, että Linux ei osaa keskustella kaapelin kanssa Nokian puhelimen kanssa, tai voi olla et joku ohjelma osaa, mut on sininhampaasta muutakin hyötyä.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Läppäriä etsimässä

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 25 Maalis 2008, 00:46

Miten olisi tälläinen MSI?

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: Läppäriä etsimässä

Viesti Kirjoittaja Anubis » 19 Huhti 2008, 00:26

Päädyin sitten seuraavaan koneeseen:

Linkki

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa