Paras palveluntarjoaja?

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
nomen*
MODaaja
MODaaja
Viestit:64
Liittynyt:14 Joulu 2006, 12:39

Viesti Kirjoittaja nomen* » 05 Tammi 2007, 12:17

Lurttinen kirjoitti: Jos phpBB2 meinaat pyörittää. Niin varmista, että pääset PHP4 palvelimelle, etkä PHP5 palvelimelle. phpBB2 ei ole virallisesti tuettu PHP5 ympäristössä vaikka se siellä saattaa jotenkuten pyöriäkin.
Samaten useimmat phpBB2 MODit on suunniteltu PHP4 silmälläpitäen, joten niiden kanssa voi tulla ongelmia, jos menet PHP5 ympäristöön.

Jos taas päivität joskus lähitulevaisuudessa foorumisi phpBB3 päälle. Voit mennä sinne PHP5 palvelimelle hetkeksi aikaa ihmettelemään.
Olen ostamassa Futuronilta Starter-pakettia.
Miten voin varmistaa PHP4-palvelimelle pääsyn?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 05 Tammi 2007, 12:21

Sanot niille, että pitää päästä PHP4 palvelimelle.

nomen*
MODaaja
MODaaja
Viestit:64
Liittynyt:14 Joulu 2006, 12:39

Viesti Kirjoittaja nomen* » 05 Tammi 2007, 12:43

Ok. :)

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 05 Tammi 2007, 15:51

Futuronilla olet aina php4-palvelimella, ELLET erikseen pyydä pääsyä php5-palvelimelle.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 05 Tammi 2007, 16:45

Pitäneekö paikkaansa enään. Olikohan se nimimerkki "irma"tjsp, joka hommasi futuronilta tilan ja päätyi PHP5 palvelimelle. Sillä oli niitä ongelmia käyttäjäryhmien kanssa. tjsp. Itsekin kävin siellä palvelimella katsomassa ja oli aika yllätys, kun futuroni sanoi cPanelin kertovan nuo väärin.
Se sanoo olevansa myslin nelosella ja PHP nelosella, mutta todellisuudessa ne on myslin viitonen ja PHP viitonen. :shock:
(Ja ei enään onnistunut sitten tietokannan siirto alaspäin olevalle palvelimelle, kun eivät ole yhteensopivia enään. Omituista tämäkin, sillä dumpinhan voi käsittääkseni ottaa myös "yhteensopivana")

Että näin. Alkaa muuten mullakin pikkuhiljaa kääntymään mieli pois futuronilta. Vaikka homma toimii siellä muuten hyvin.

Tässä jokuaika sitten kävi niin, että joku palautti siellä mun koko sivustoni vuoden verran ajassa taaksepäin. Siis aivan kaikki...
Jopa hallintapaneeli näytti sitä pienempää hosting-pakettia, mitä mulla silloin oli.

Lähetin kyselyä ja eihän ne tunnustaneet tehneensä mitään. (Tämä on muuten vakio vastaus jokaiseen viestiin melkein kenellä tahansa...)
No. Jos mää en ole tuota tehnyt. (tuskin pystyisinkään vaikuttamaan mikä hostaus mulla siellä on) Ja he eivät ole tehneet mitään.
Joku on sitten vissiin murtautunut sisään palvelintasolla ja tehnyt kiusaa. En koskaan saanut vastausta, että miksi noin oli käynyt. Ihme, etteivät syyttäneet siitä phpBB:tä ja asiakasta...
Palauttivat vain varmuuskopion ja siinä meni onneksi vain viikon verran dataa. (hiljainen foorumi kuitenkin. Ehkä joitakin viestejä, mutta ei paljoa...)

Heiltä tuli sitten tiedote. Että heidän puolelta suoritettava varmuuskopiointi on sitten maksullista. Ottivat peilaukset käyttöön, joten datan pitäisi periaatteessa olla turvassa vaikka kovalevy hajoaisikin. Mutta entä jos se koko paska hajoaa ja kovot siinä sivussa?
Ei paljo peilaukset enään siinävaiheessa lohduta ja tiedän järjestemien tuhoutuneen täysin, kun yhdelle tutulle ulkomaalaiselle hosting palveluntarjoajalle noin kävi. (Ei hostaa enään...)

Täytyy ny kattoa vielä mitä tuon futuronin kanssa tekee. Saishan sinne cronjobilla varmaan varmuuskopioinnin päivittäin ja levytilaakin on riittävästi.
Mutta, se on nämä ongelmien jälkihoidot, jotka tuntuvat takkuavan heillä.

sw2000
MODaaja
MODaaja
Viestit:70
Liittynyt:24 Heinä 2006, 22:15
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sw2000 » 05 Tammi 2007, 19:18

Joo itseäkin aina välillä mietityttää jotkut pienet "häikät" mitä tapahtuu. Ja viimeisin RAID"varmennus" oli kyllä mielestäni huippujuttu. heh heh. Toisaalta on kokemuksia INT2000-yrityksestä, joten siihen verrattuna mikätahansa lafka näyttää jotenkin paljon aurinkoisemmalta. 8)

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 05 Tammi 2007, 20:01

Joo-o,

Joskus asensin niiden hallintapaneelin kautta tuon phpBB foorumin. Olikohan se silloin versiossa 10 tai 11
Meni muutama päivitys siinä välissä ja huppista mun foorumi palautti headerin alkuperäiseksi ja jotkut MODit lakkas toimimasta.
Kehtasivat sitten väittää että joku oli hakkeroinut mun foorumin JA PÄIVITTÄNYT SEN MUN PUOLESTA, koska se oli versiota 10/11. (= väittivät sen olevan sitä mitä cpanel sen sanoi olevan)

:lol: Vittu mitä paskaa... Olivat itse käyneet päivittämässä, koska se cpaneelin ohjelma sanoi sen olevan vielä versiota 10/11
Eivät sitten viitsineet tarkistaa foorumin tietokannasta ja tehdä diffejä foorumin tiedostosta, että mikähän se versio oikeasti olikaan. Luottavat sokeasti siihen, mitä cpanel sanoo sen olevan.
Tuollainen botti oli olemassa santyn rinnalla (never ever no sanity) Mutta sekään ei pure ajantasalla oleviin foorumeihin. :lol:

Ei siinä mitään, mutta mun piti jälkeenpäin heidän foorumeillansa korjata heidän ohjeita phpBB:n päivittämiseksi. Heidän mukaan oli täsin soveliasta päivittää MODattu foorumi käyttämällä muuttuneita tiedostoja.
Eivät tykänneet silloin muuten ollenkaan tuosta MOD päivityksestä, jonka Acyd Burn teki aina noiden muiden rinnalle.
Se ei ollut virallinen. :roll: Ei vielä silloin, mutta sen päivityksen teki yksi niistä jampoista, joka oli mukana ohjelmoimassa tätä ohjelmistoa... :roll:

Ovat muuten ottaneet sen SMF fooruminsa taas pois käytöstä. Oliskohan taas porukat vittuilleet siellä liikaa palvelun toimivuudesta?

Hauskinta oli yksikin tapaus, että ottivat joitain PHP:n funktioita yhtäkkiä pois käytöstä ja jollain hajosi sivu käsiin samantien.
Ei ollut heidän vika sekään. :lol: Ei heidän mielestä kuluttajansuojakaan päde, kun yhtäkkiä palvelusta häviää toimivuus ja tilattaessa olleet ominaisuudet. :lol:

EDIT: Pieniä häikkiähän nuo mun häikät on olleet.

Mutta taidan ruveta katselemaan palveluntarjoajaa, joka tietää mitä tekee.
Tiedän kyllä vielä muutaman tuolta ulkomailta ja parista on mulla jampat messengerissäkin.
Ei haittaa, koska sivusto on suunnattu myös ulkomaille...

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 05 Tammi 2007, 20:11

Lurttinen kirjoitti:Ottivat peilaukset käyttöön, joten datan pitäisi periaatteessa olla turvassa vaikka kovalevy hajoaisikin. Mutta entä jos se koko paska hajoaa ja kovot siinä sivussa?
Eräs puolituttu sanoi kerran (henkilöllä on ylläpidettävänä isossa firmassa satoja servereitä), että hänellä jos raid-levyistä toinen hajoaa, niin joka ikinen kerta se toinenkin levy on hajonnut viikon sisään ja usein se toinen levy hajoaa parin tunnin päästä siitä ensimäisestä.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 05 Tammi 2007, 20:22

Autonlamppu-efekti. Vaihda kaksi uutta samaan aikaan.
Palavat yhtä kauan. Loppuvat samaan aikaan...

PhazonBlaxor
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:1
Liittynyt:06 Tammi 2007, 02:19

Viesti Kirjoittaja PhazonBlaxor » 06 Tammi 2007, 02:31

Itse käytän 110mb.comia. On osoittautunut hyväksi. Ilmainen palvelu sisältää 2 gigaa tallennustilaa, 100 gigaa bandwidthia, sivustossa ei ole bannereja tai muita mainoksia, jne. Sitten maksullinen versio maksaa huikeat sentin kuussa, ja sisältää 100 gigaa tallennustilaa, sekä 1000 gigaa bandwidthia. Sivu on myös suhteellisen nopea verrattuna useimpiin kokeilemiini ilmaispalveluihin. Sitten käytän tuon kanssa ilmaista domain palvelua, jolla saa .tk -päätteisen ilmaisdomainin, ilman bannereja tai mainoksia, suoraa omalle sivulleen. Maksullisista ei ole kokemusta, mutta tulee vielä olemaan. Kyllä se vain menee niin, että maksulliset toimivat heti paremmin kuin maksuttomat. Maksuttomilla on tapana kaatuilla ikävästi.

Avatar
Admin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:721
Liittynyt:13 Marras 2005, 15:45

Viesti Kirjoittaja Admin » 06 Tammi 2007, 07:18

Ihan kuriositeettina, tässä tän phpbbsuomi.comin tietoja:

MySQL-versio 4.1.21-standard
PHP-versio 5.1.6

:lol:

Samalla PHP:llä pyörii muutama muukin phpbb-foorumi mulla, eikä ihmeitä ole ikuna ilmennyt... :wink:

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 06 Tammi 2007, 17:43

PhazonBlaxor kirjoitti:Itse käytän 110mb.comia. On osoittautunut hyväksi. Ilmainen palvelu sisältää 2 gigaa tallennustilaa, 100 gigaa bandwidthia, sivustossa ei ole bannereja tai muita mainoksia, jne. Sitten maksullinen versio maksaa huikeat sentin kuussa, ja sisältää 100 gigaa tallennustilaa, sekä 1000 gigaa bandwidthia. Sivu on myös suhteellisen nopea verrattuna useimpiin kokeilemiini ilmaispalveluihin. Sitten käytän tuon kanssa ilmaista domain palvelua, jolla saa .tk -päätteisen ilmaisdomainin, ilman bannereja tai mainoksia, suoraa omalle sivulleen. Maksullisista ei ole kokemusta, mutta tulee vielä olemaan. Kyllä se vain menee niin, että maksulliset toimivat heti paremmin kuin maksuttomat. Maksuttomilla on tapana kaatuilla ikävästi.
Kuinka monta kappaletta tietokantoja on kyseisessä palvelussa ja kuinka isoja ne voivat olla? Kuinka hyvin FTP toimii? Onko palvelussa mitään passiivisuusaikarajaa, jonka jälkeen sivut poistetaan?

Avatar
Karjala
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:733
Liittynyt:01 Loka 2006, 22:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karjala » 09 Tammi 2007, 20:14

Taas tuli Futuronilta varsin mielenkiintoinen tarjous.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 09 Tammi 2007, 21:58

Kahden kuukauden käytön jälkeen Webolin palvelusta ei löydy mitään moitittavaa.

Avatar
Karjala
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:733
Liittynyt:01 Loka 2006, 22:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karjala » 09 Tammi 2007, 23:07

Webolin palvelimella, minulla on sellainen cutenews uutiset foorumi ja jotain aivan ihmeellistä herjaa se pukkaa. :?

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 156 vierailijaa