Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
Ruoska88
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:26
Liittynyt:08 Tammi 2010, 12:40
Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Ruoska88 » 09 Tammi 2010, 21:16

mrl586 kirjoitti:
Ruoska88 kirjoitti:Kertokaas joku mitkä toimminnot on valmiina phpBB3 foorumissa jos sellasen tuolta imasee.
Onko esim. liitetiedostojen mahdollisuus heti?
Tämän sivun mukaan on.
Hyvää tietoa tullut sulta.Kiitos.

Siellähän on phpBB3 versiossa vaikka mitä valmiina. Olin siinä uskossa, että kaikki on tyhjänä.
Mulla on tosiaan kokemusta pelkästään valmiista foorumista, missä on ominaisuudet karsittu.

Tyylien raaka css- teemaeditorin hallitsen kyllä nykyään ihan hyvin. Sitä toista puolta en sitten hallitsekkaan.

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Peetra » 09 Tammi 2010, 21:26

mrl586 kirjoitti: Tämä rajoitus voi muodostua ongelmaksi phpBB:n kanssa.
Enpä usko, se on mielestäni vakioasetus monissa paikoissa. Ei tuu ainaskaan heti mieleen mitä voisi mennä pieleen sen aikarajan takia. :think:
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Ruoska88
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:26
Liittynyt:08 Tammi 2010, 12:40

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Ruoska88 » 09 Tammi 2010, 21:46

Peetra kirjoitti:
mrl586 kirjoitti: Tämä rajoitus voi muodostua ongelmaksi phpBB:n kanssa.
Enpä usko, se on mielestäni vakioasetus monissa paikoissa. Ei tuu ainaskaan heti mieleen mitä voisi mennä pieleen sen aikarajan takia. :think:
Ok.

Eli tää koko soppa menee nyt siis tässä järjestyksessä. Joku tuolla aikasemmassa jo kertoikin.

1. Webbihotelli ja oma domain (nyt siis vaikka tuo Alter)
2. Sinne webbihoteliin lataa tuon uusimman phpbb3 3.0.6 version.
3. Asentaa halutut kielipaketit
4. Ottaa varmuuskopion foorumiltaan ja siirtää käyttäjät ja viestit sinne.
5. Asentaa niitä haluamiiaan MODeja


Herää yksi kysymys?

Tuollahan näyttää olevan Subsilver2 ja Prosilver sitten kielipaketeissa. Jos tyyliksi haluaa foorumilleen Arrowsin niin missä vaiheessa se tyyli asennetaan? ja kummanko kielipaketit otetaan Subsilverin vai Prosilverin?

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Peetra » 09 Tammi 2010, 22:11

Prosilver ja subsilver2 ovat nappuloita tyyleille. Molemmat tyylit tulevat vakioasennuksessa mukaan, niin miksipä ei molemmat? :)

[edit] sekä tietysti tavallinen kielipaketti.
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 09 Tammi 2010, 22:31

Peetra kirjoitti:
mrl586 kirjoitti: Tämä rajoitus voi muodostua ongelmaksi phpBB:n kanssa.
Enpä usko, se on mielestäni vakioasetus monissa paikoissa. Ei tuu ainaskaan heti mieleen mitä voisi mennä pieleen sen aikarajan takia. :think:
Peetra, oletko bongannut valkoisia/tyhjiä php-sivuja tai 500-sarjan virheitä? Jos olet, olet jo tutustunut tämän rajoituksen seurauksiin.

Ruoska88
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:26
Liittynyt:08 Tammi 2010, 12:40

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Ruoska88 » 09 Tammi 2010, 22:48

Peetra kirjoitti:Prosilver ja subsilver2 ovat nappuloita tyyleille. Molemmat tyylit tulevat vakioasennuksessa mukaan, niin miksipä ei molemmat? :)

[edit] sekä tietysti tavallinen kielipaketti.
Ok. Eli siis nuo kaikki on valmiina siinä, sen kun vaan lataa sen uusimman version. Ei ois ikinä alunperinkään pitäny perustaa foorumia ilmaisfoorumille. Ihan pihalla koko ukko noista hommista kun on tullu valmiiseen pöytään. Valmiiseen, mutta rajoitettuun pöytään :think:

Ruoska88
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:26
Liittynyt:08 Tammi 2010, 12:40

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Ruoska88 » 09 Tammi 2010, 22:59

Nyt tulee taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta pakkohan se on kysyä :D

5 gigatavua levytilaa palvelimelta

Kuinka paljon tuo siis käytännössä tarkoittaa viestejä foorumilla? (joku karkea arvio kehiin vaan).

Siis jos foorumille tulee normi viestejä, kuvaliitteitä, Youtubevideoita yms.


Kannattasko alusta lähtien säätää säädöt pieniksi levytilan säästämiseksi.

Tuossa nyt lähinnä haeskelen vastausta siihen, että kuinka kauan/montako vuotta foorumi pyörisi moisella satsaukselle.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 09 Tammi 2010, 23:11

Ruoska88, katso tätä. Tuo voisi olla viisampi valinta kuin Webol.

Ruoska88
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:26
Liittynyt:08 Tammi 2010, 12:40

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Ruoska88 » 09 Tammi 2010, 23:17

mrl586 kirjoitti:Ruoska88, katso tätä. Tuo voisi olla viisampi valinta kuin Webol.
Tilavia on. Lähinnä tuossa projektissa ylivoimaiseksi saattaa käydä niiden hallintapaneelit.
Webolissa on kuitenkin Suomenkielinen paneeli.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 09 Tammi 2010, 23:34

Ruoska88 kirjoitti:
mrl586 kirjoitti:Ruoska88, katso tätä. Tuo voisi olla viisampi valinta kuin Webol.
Tilavia on. Lähinnä tuossa projektissa ylivoimaiseksi saattaa käydä niiden hallintapaneelit.
Webolissa on kuitenkin Suomenkielinen paneeli.
Tuolta näyttää löytyvän 15 eri kieltä (mahdollisesti myös suomi).

Kekkonen
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:22
Liittynyt:10 Loka 2007, 01:04

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Kekkonen » 10 Tammi 2010, 04:49

mrl586 kirjoitti:
Peetra kirjoitti:
mrl586 kirjoitti: Tämä rajoitus voi muodostua ongelmaksi phpBB:n kanssa.
Enpä usko, se on mielestäni vakioasetus monissa paikoissa. Ei tuu ainaskaan heti mieleen mitä voisi mennä pieleen sen aikarajan takia. :think:
Peetra, oletko bongannut valkoisia/tyhjiä php-sivuja tai 500-sarjan virheitä? Jos olet, olet jo tutustunut tämän rajoituksen seurauksiin.
30 sekuntia on todella pitkä aika. Ei tavallisessa käytössä voi tulla vastaan, kuin jos palvelin on teholtaan alimitoitettu. Itse olen omassa palvelimessani käyttänyt tuota oletusta aina, eikä koskaan ole koitunut ongelmaksi. Ei edes isohkojen php-softien päivitys-scripteissä.

Ehdin tuossa ajassa kasaamaan 80-90 megan MySQL-kopionkin,miksen pystyisi sitten käyttelemään normaalikäytössä jotain foorumia?

Tietysti jos yhteydet paukkuu tai palvelin huutaa hoosiannaa ylikuormitettuna, niin sitten toki ajot venyy. Mutta silloin kyllä kärsii jo moni muukin asia.

Toki jos otan foorumini kannasta kopion, niin väliaikaisesti nostan noita asetuksia.

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Peetra » 10 Tammi 2010, 07:25

mrl586 kirjoitti:Peetra, oletko bongannut valkoisia/tyhjiä php-sivuja tai 500-sarjan virheitä? Jos olet, olet jo tutustunut tämän rajoituksen seurauksiin.
Mun valkoiset sivut ovat poikkeuksetta olleet syntax erroreita, eikä serverin aiheuttamia. 500-virheisiin en ole törmännyt phpBB3:n yhteydessä.

Käytän mysqldumperia backupien tekoon, eli siinäkään ei tule rajoitus vastaan. :clap:
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 10 Tammi 2010, 10:27

Kekkonen kirjoitti:30 sekuntia on todella pitkä aika. Ei tavallisessa käytössä voi tulla vastaan, kuin jos palvelin on teholtaan alimitoitettu. Itse olen omassa palvelimessani käyttänyt tuota oletusta aina, eikä koskaan ole koitunut ongelmaksi. Ei edes isohkojen php-softien päivitys-scripteissä.
Eikö? Oletko koskaan yrittänyt ladata isoa kuvaa (yli 10 megaa) palvelimelle? Olen varma, että normaali jaettu palvelin kuluttaa tuon kuvan käsittelyyn yli 30 sekuntia.

Kekkonen
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:22
Liittynyt:10 Loka 2007, 01:04

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Kekkonen » 10 Tammi 2010, 12:20

mrl586 kirjoitti:
Kekkonen kirjoitti:30 sekuntia on todella pitkä aika. Ei tavallisessa käytössä voi tulla vastaan, kuin jos palvelin on teholtaan alimitoitettu. Itse olen omassa palvelimessani käyttänyt tuota oletusta aina, eikä koskaan ole koitunut ongelmaksi. Ei edes isohkojen php-softien päivitys-scripteissä.
Eikö? Oletko koskaan yrittänyt ladata isoa kuvaa (yli 10 megaa) palvelimelle? Olen varma, että normaali jaettu palvelin kuluttaa tuon kuvan käsittelyyn yli 30 sekuntia.
En ole niin hullu, että lähden uppimaan johku palvelimellani olevaan galleriaan ym. mitään 10 megan kuvia. Enkä näin ollen puhuisi normaalista käytöstä, mutta joo. Kyllä tuollaisessa käytössä tulee vastaan 30 sekuntia helpostikkin, eri asia kuinka moni lähtee uppimaan tuon kokoisia kuvia. Kuitenkaan ei ole mitään järkeä lähteä julkaisemaan verkkosivuilla noin isoja kuvia.

Jos ihan oikeasti haluan esim. väliaikaisesti jakaa "raakakuvani", lähetän sen FTP:llä.

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Kuka haluaa pienen iltaduunin?

Viesti Kirjoittaja Peetra » 10 Tammi 2010, 16:16

mrl586 kirjoitti: Oletko koskaan yrittänyt ladata isoa kuvaa (yli 10 megaa) palvelimelle? Olen varma, että normaali jaettu palvelin kuluttaa tuon kuvan käsittelyyn yli 30 sekuntia.
okej. Ajattelin että kaippa sitä voi kokeilla, mutta, mutta... Ei mulla ton kokoisia yksittäisiä tiedostoja ole omalla koneella. :think: Kaikki, mitä on tarkoitettu nettiin päin on minulla näemmä laskettavissa ihan Kt:ssa. Ja boyfrendi ainaski on valittanut että otan liian suuria kuvia, kun käytän kamerani isointa mahdollista resoluutiota. :think:

Mun väsäämä ja käyttämä "premod" phpBB3 on tällä hetkellä toki 12,3 Mt unzipattuna, siis koko foorumi lisä- kielineen ja -tyylineen, sellaisen uppaamisen menee jo omaa aikaansa jopa ftp:llä keskipohjanmaan mahtavilla normihintaisilla yhteyksillä! Ainaskin sen verran että käytän mielummin pienempiä zippiosia ja avaan palvelimella. :ugeek:
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 451 vierailijaa