Palvelunestohyökkäykset ja palveluntarjoaja

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 29 Marras 2006, 12:24

E.K.Virtanen kirjoitti:
Hyvä myyjä vastaa viestiin ja kertoo mikä heidän tuotteistaan olisi sopivin. Saattaa kertoa että palveluun kuuluu CPanel/Fantastico jonka kautta saa näppärästi luotua sekä gallerian että phpBB foorumin paria nappia painamalla jne.
Kannattaa olla varovaisia noiden fantastico asennusten tai muiden "yhden kilikkausten" asennusten kanssa, joita fantastico tarjoaa.

Ensinnäkin. Monella tajoajalla on käytössään edelleen vanhentunet versiot fantasticon tarjoamista ohjelmista. TAI niiden ohjelmien tietokanta skeemat eivät ole yhteensopivia itse tarjotun ohjelman kanssa.
(Hyvin yleinen ongelma myös phpBB:n kanssa)

Eräs ongelma on myös se, että fantasticon versiot ohjelmista monasti poikkeavat siitä virallisesta versiosta, jonka kehittäjät on julkaisseet.
Näin ollen siellä voi olla pahojakin virheitä. <-- Tyypillinen yhden klikkauksen virhe, joka ratkesi hakemalla puhtaat tiedostot phpbb.comista...

EDIT:
Näiden asennusten virheet ovat jopa niin yleisiä, että phpbb.comissa on sääntö, jonka nojalla niille ei annettaisi yhtään tukea...'
Hankalahan noita olisikin tukea ja hakea niihin virheitä phpBB:stä, koska ne ovat muokattuja versioita ja siten me ei voida niihin vaikuttaa miten ne toimii.
Viimeksi muokannut Lurttinen, 29 Marras 2006, 12:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 29 Marras 2006, 12:28

cPanel on myös aina tietoturvariski. Koska cPanel kikkailee .htaccess tiedostojen kanssa, niin sillä täytyy olla kirjoitusoikeudet jokaisen asiakkaan hakemistoon.

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 29 Marras 2006, 19:32

Kaikkihan on tietoturvariskiä, myös phpBB.
Itse olen kyllä kymmeniä kertoja asentanut fantasticon/script libraryn kautta foorumeja, gallerioita yms. eikä ongelmia ole ollut koskaan vaikka olen sitten päivittämisen hoitanut perinteisellä tyylillä. Omalla palvelimella oleva script library kertoi uudesta phpBB päivityksestä vuorokauden kuluessa siitä kun se julkaistiin phpbb.com:ssa

Se että palveluntarjoajalla on vanhentunut versio jommasta kummasta ohjelmasta on sitten taas kiinni palvelun laadusta. En sano että cpanel + vaikkapa fantastico tekisi palveluntarjoajasta mitenkään laadukkaan pelkällä siellä olemisellaan.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 151 vierailijaa