Tietokannat

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
aarnis
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:27 Marras 2006, 18:48

Viesti Kirjoittaja aarnis » 27 Tammi 2007, 13:21

En tarkoittanut tätä koodia

Koodi: Valitse kaikki

<form action="phpbb/login.php" method="post" target="_top">
Tunnus:<br>
<input name="username" size="18" maxlength="40" value="" type="text"><br>
Salasana:<br>
<input name="password" size="18" maxlength="32" type="password"><br>
<input name="login" class="mainoption" value="Kirjaudu sisään" type="submit">
</form>
vaan sellaista että sivuille ja foorumille ei tarvis rekisteröityy erikseen ymmärrätkö? riitäis kun rekisteröityis foorumiin ja samoilla jutuilla pääsisi kirjautumaan sivuille.

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 13:38

Miksi pitää rekisteröityä sivulle erikseen jos siitä ei ole mitään hyötyä? Jos ei pysty kirjoittamaan itse sivulle esim. kirjoittamaan artikkeleita, muokkaamaan niitä tms. niin miksi sinne sitten pitäisi rekisteröityä ja kirjautua? Ymmärrän mitä haet takaa vaan en ymmärrä miksi jonnekin pitää rekisteröityä jos siitä ei ole yhtään mitään hyötyä.

Eli miksi kävijä voisi kirjautua sivuille? Jonkinlainenhan skripti siellä on pakko olla olemassa joka mahdollistaa sen että kun kävijä on kirjautunut niin siitä kirjautumisesta johtuen tapahtuu jotain? Vai kirjautuuko se kävijä sivuille vain näön vuoksi?

Noh, turha sitä on samaa parrua enempää sahata. Jos sinulla ei ole mitään tietokantaa jota myös käytät nyt itse sivuilla niin vaikea sinne mitään kirjautumisia on viritellä joten suosittelen hieman opiskelemaan lisää niin voit itse alkaa vaikka moista kehittelemään.

aarnis
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:27 Marras 2006, 18:48

Viesti Kirjoittaja aarnis » 27 Tammi 2007, 13:40

Minä perustan palvelimen siihen tarvitsen sitä skriptiä että ne saisivat sivutilaa sieltä joko riitti selittely?

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 13:49

Anteeksi nyt jos tulee hieman loukkaavasti mutta jos et osaa tuollaista hoitaa itse ja olet vielä palvelinta perustamassa niin kovat tulee olemaan oppirahat.

Ja toisekseen ei riitä. Kerrot kyllä mitä olet tekemässä mutta et kerro käytätkö mitä softaa esim. palvelin tilojen muokkauksiin jne. Onko käyttäjällä mitkä oikeudet sivuston kautta jne. Olet nyt kyllä kiipeämässä perse edellä vuorelle jonka luulet olevan vain pieni kukkula.

Suosittelen nyt opiskelemaan asiaa ehkä vuoden tai parikin, toisaalta ei kuule minulle enempää.

aarnis
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:27 Marras 2006, 18:48

Viesti Kirjoittaja aarnis » 27 Tammi 2007, 13:53

Ok jätän sen kirjautumis homman vähän muyhemmäksi palvelimwen kuitenkin teen kun osaan niin hyvin tehdä sen.
EDIT:noiten pohjalta alan siis koodaamaan?

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 14:02

Anna nyt alkuunsa vaikka ftp oikeudet palvelimelle niille henkilöille joilla siellä on sivutilaa myönnettynä. Siis sille osalle jossa heidän sivustotilansakin on, ei koko palvelimelle. Tämän nyt ainakaan ei pitäisi tuottaa ongelmia jos palvelinta olet jo perustamassa.
Alkuunsa käytä systeemiä jossa tilaa haetaan ihan sähköpostitse, unohda kaikenmaailman automaattiset scriptit jotka luovat tunnuksen mukaan palvelintilat.

Ihan suosittelen että et käytä phpbb foorumia pohjana minkäänlaisille kirjautimisille itse palvelimelle, tähän on lukuisia syitä.

Jos sinulla on jokin admin paneeli palvelimellasin niin sieltä pystyt helpolla luomaan alitunnuksia niille henkilöille joilla on sivutilaa annettu.

aarnis
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:27 Marras 2006, 18:48

Viesti Kirjoittaja aarnis » 27 Tammi 2007, 14:05

Joo tiedätkö jonkun hyvän hallintapaneelin? Minä tiedän vain VHCS eli virtual hosting Control System. Ja vielä yksi asia tietädtlö miten osoiteen saisi muotoon
tunnus.domain.net nyt se on domain.net~tunnus

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 14:49

Ainoastaan cpanelista voin sanoa sen olevan erittäin tuttu minulle. Hyvyys kun riippuu niin paljon käyttäjästä itsestään.

http://www.tunnus.palvelin.pääte onnistuu vain antamalla alidomain (subdomain). Jatkahan opiskelua ;)

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Viesti Kirjoittaja Anubis » 27 Tammi 2007, 15:02

webmin on kanssa hyvä, se ei pilaa conffitiedostoja, kuten useimmat ja siihen usermin laajennos

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 15:19

aarnis kirjoitti:Ok jätän sen kirjautumis homman vähän muyhemmäksi palvelimwen kuitenkin teen kun osaan niin hyvin tehdä sen.
EDIT:noiten pohjalta alan siis koodaamaan?
Niin siis osaat asentaa ja konfiguroida apachen ja nyt haluat perustaa palvelimen jossa olisi myös muilla ihmisillä tilejä? Anteeksi mutta 13v pikkusiskonikin osaa asentaa apcahen netistä löytyvien ohjeiden avulla, ja vieläpä teki sen linuxilla josta ei ollut ennen kuullutkaan.

Tuo että jo alidomainien tietämys on sinulla hukassa, ja että kirjautumisen tekeminen tuotaa vaikeuksia ei nyt anna kovin kaksisia lähtökohtia palvelimen pystyttämiselle. Suosittelen lämpimästi opiskelemaan reilusti lisää alaa ennen kuin alat oikeasti internettiin palvelimia pykäämään. Tämä kun on hieman turhankin riskialtis paikka harjoitella.

Ainakin palvelimen perusturvallisuuteen liittyvät asiat nyt ensin haltuun, niitä roskaajia auttavia palvelimia on jo netti tulvillaan ennestäänkin.

aarnis
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:27 Marras 2006, 18:48

Viesti Kirjoittaja aarnis » 27 Tammi 2007, 15:34

Hei kuule mä osasin 11 v asentaa palvelimen linuxiin ja tein sillä tavalla maailman ennätyksen "Maailman nuorin palvelimen tekijä" Että älä sää kuule yritä väittää et oisity parempi olen lukenut 500 sivusia kirjoja sun muita.
EDIT: Olen ollut 2 kursillakin.
Viimeksi muokannut aarnis, 27 Tammi 2007, 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 27 Tammi 2007, 15:51

aarnis kirjoitti:Hei kuule mä osasin 11 v asentaa palvelimen linuxiin ja tein sillä tavalla maailman ennätyksen "Maailman nuorin palvelimen tekijä"
Löytyykö tuosta ennätyksestä jostain mustaa valkoisella?

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 15:52

aarnis kirjoitti:Hei kuule mä osasin 11 v asentaa palvelimen linuxiin ja tein sillä tavalla maailman ennätyksen "Maailman nuorin palvelimen tekijä" Että älä sää kuule yritä väittää et oisity parempi olen lukenut 500 sivusia kirjoja sun muita.
EDIT: Olen ollut 2 kursillakin.
EDIT3: tein nopsasti tälläsen
Kyllä nyt parempi lopettaa tuo isottelu.
a.) ennätyksesi oli hyvä vitsi, harmi vaan kun se on puhdasta itseään. Palvelimen pystyttäminen linuxilla vaatii kaikki 4 riviä terminaalikomentoja joten *heh heh* Mutta kivahan se on noita lukea kun tajuaa toisen vetelevän täysin omiaan.
b.) minä olen lukenut yli 2000 sivuisia kirjoja, mutta ei se tee minusta yhtään sen fiksumpaa palvelimen pitäjää.
c.) puhut nyt muutenkin täyttä skeidaa jos kerran edes subdomainia et tunnista niin palvelimen pykäykseen liittyvät tietosi ovat luokkaa Aku Ankka.
d.) Tämä taasen todistaa sen että ei kannata pölliä netistä muiden scriptejä ja väittää niitä omakseen.
Tuo koodinpätkäsi on kopio jaS:n jo reilu vuosi sitten tekemästä koodista, joka löytyy mm. täältä

Eiköhän olisi parempi laittaa tämäkin viestiketju lukkoon ettei kakarat rupea enempää isottelemaan?

Ja kas, vielä pukkasit privaviestin jossa kehut osaamisellasi.
Keneltä: aarnis
Kenelle: E.K.Virtanen
Lähetetty: 27 Tam 2007 15:44
Aihe: Tietokannat Lainaa viestiä
Lue tietokannat aihe sitten kun sinulla on aikaa saat siitä tietää vähän mitä minä osaan
Noniin, menehän takaisin leikkikehään siitä.

E.K.Virtanen
MODaaja
MODaaja
Viestit:202
Liittynyt:18 Syys 2006, 12:21
Paikkakunta:Manse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.K.Virtanen » 27 Tammi 2007, 15:53

mrl586 kirjoitti:
aarnis kirjoitti:Hei kuule mä osasin 11 v asentaa palvelimen linuxiin ja tein sillä tavalla maailman ennätyksen "Maailman nuorin palvelimen tekijä"
Löytyykö tuosta ennätyksestä jostain mustaa valkoisella?
No ei löydy kun se on puhdasta p@sk@@ ja kaveri nyt vaan suuttui kun kuuli totuuden: Opettele nyt hemmetti soikoon edes alkeet ennen kuin alat sössimään palvelimia tai muille uhoamaan.

aarnis
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:21
Liittynyt:27 Marras 2006, 18:48

Viesti Kirjoittaja aarnis » 27 Tammi 2007, 15:57

oke ton koodin mä olin kopsannu kun en jaksanu koodata mutta se on totta että tein 11 vuotiaana palvelimen mul on siitä kuvakin haluukste nähä? äläkää uskoko sitten. haluukse nähä mi9ten tehään palvelinmen näytäisin pienen taidon näytteen?

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 107 vierailijaa