Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Kaikki phpBB:hen liittymätön jorina tänne.
Google olkoon ystäväsi...
Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:
Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja Peetra » 16 Kesä 2012, 14:27

Yksityishenkilön ylläpitämä henkilörekisteri joka on tarkoitettu yksityiseen käyttöön ei tarvitse rekisteriselostetta.

Jos on rekisteriseloste ja joku henkilö haluaa omat tiedot sieltä sun on todellakin pakko niitä lähettää ihan fyysisesti. Tossa on kans aika jännä juttu ettei henkilörekisterin ylläpitäjä Suomessa tarvitse ottaa huomioon sähköisessä muodossa tulleet pyynnöt, se on henkilökohtaisesti käytävä pyytämässä ja allekirjoituksella varustetulla kortilla postin kautta pyytää.

Näin ne asiat ainaskin jäi mieleen viime vuoden kurssista, jota aiheesta kävin.
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 17 Kesä 2012, 21:58

Peetra kirjoitti:Yksityishenkilön ylläpitämä henkilörekisteri joka on tarkoitettu yksityiseen käyttöön ei tarvitse rekisteriselostetta.
Määrittele yksityinen käyttö. Aivan, ei se näin yksinkertaista ole.
Peetra kirjoitti:Tossa on kans aika jännä juttu ettei henkilörekisterin ylläpitäjä Suomessa tarvitse ottaa huomioon sähköisessä muodossa tulleet pyynnöt, se on henkilökohtaisesti käytävä pyytämässä ja allekirjoituksella varustetulla kortilla postin kautta pyytää.
Jos pyytäjä on luotettavasti tunnistettavissa, myös sähköinen pyyntö rinnastetaan kirjalliseen.

mestis
MODaaja
MODaaja
Viestit:69
Liittynyt:20 Helmi 2013, 17:51

Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja mestis » 29 Huhti 2013, 10:35

Mielestäni jos käyttäjä haluaa poistaa profiilinsa niin adminin pitää tehdä se tai toinen vaihtoehto on se ,että asentaa tämän modin jolla voi käyttäjä itse poistaa profiilinsa.
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... my_account

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja Anubis » 01 Helmi 2014, 22:21

mrl586 kirjoitti:Jos pyytäjä on luotettavasti tunnistettavissa, myös sähköinen pyyntö rinnastetaan kirjalliseen.
Missäs lakitekstissä tuollainen määritelmä on? Tai edes jonkun virallisen tahon tulkinnassa? Onneksi netissä ei pysty mitenkään luotettavasti tunnistamaan ketään, joten sinänsä yksi hailee.

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja Potku » 10 Helmi 2014, 19:22

mestis kirjoitti:Mielestäni jos käyttäjä haluaa poistaa profiilinsa niin adminin pitää tehdä se tai toinen vaihtoehto on se ,että asentaa tämän modin jolla voi käyttäjä itse poistaa profiilinsa.
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... my_account
Tietosuojavaltuutettu ei onneksi ole ihan samaa mieltä.

http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 33#p421933

Tete9
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:6
Liittynyt:01 Marras 2013, 22:09

Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja Tete9 » 15 Helmi 2014, 18:54

AriK kirjoitti:
tiron kirjoitti:Onko siis kaikkia käyttäjän kirjoittamia viestejä pakko poistaa? Itse olen pyrkinyt säästämään käyttäjän kirjoittamat viestit vaikka tunnus poistuisikin, jos ei mikään laki ole tätä viestien säästämistä vastaan?
Kun käyttäjä poistetaan mutta sallitaan viestien jäädä, niin käyttäjän käyttämä nimimerkki jää vierastunnuksena näkyviin. Ja siten ne viestit saattaa edelleenkin aiheuttaa haittaa poistetulle käyttäjälle varsinkin, jos poiston syynä on anonymiteetin paljastuminen jotenkin. Mun mielestä, jos käyttäjä pyytää viestiensä poistoa, pitää sitä kunnioittaa ja niin tehdä.
(En malta olla sekaantumatta hiukan keskusteluun) Itse olen tästä niin samaa mieltä!
Ite oon joskus pyytäny joidenkin viestieni poistoo, mut ylläpito ei oo suostunu siihen. Se on tietty heidän päätöksensä. Ite oon tehny omilla foorumeilla niin, että oon poistanu viestejä, jos käyttäjä on sitä pyytänyt.

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Käyttäjän poistaminen hänen pyynnöstään

Viesti Kirjoittaja Potku » 16 Helmi 2014, 11:13

Miettikääpä oikeasti, mitä se aiheuttaisi pitkissä keskusteluketjuissa jollakin vähän vilkkaammalla keskustelulaudalla, kun aina aika ajoin joku jonne saisi päähänsä, että hän haluaa viestinsä poistettavan. Siitä ei tulisi sitten niin mitään. Yhteisön etu on tärkeämpi kuin yhden jonnen etu.

Kerran Internetissä, aina Internetissä... SE on se sääntö, joka kannattaa muistaa, kun virtuaalimaailmassa jotakin kirjoittelee.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 114 vierailijaa