Foorumin käynnistyksestä
Se pelkkä mysql.
Re: Foorumin käynnistyksestä
Kokeile vaihtoehtoa MySQL with MySQLi Extension.JPa kirjoitti:Se pelkkä mysql.
Just ehdin koittaa sitäkin.
http://i56.photobucket.com/albums/g169/ ... tables.jpg
Tossa on kaappaus.
Punasella taustalla. Meinaako toi että olen tehny ne taulut väärin? Laitoin id, email ja web kohdat vaan.Tietokannassa tapahtui kriittinen ja peruuttamaton virhe. Tämä voi johtua siitä, että määritellyllä käyttäjällä ei ole tarpeeksi oikeuksia, kuten CREATE TABLES tai INSERT komentoa, jne. Lisätietoa voi olla alapuolella. Ota ensitilassa yhteyttä palveluntarjoajaasi ja sen jälkeen (jos on tarvetta) käytä phpBB tukifoorumin palveluita.
install_install.php [ 1204 ]
SQL : INSERT INTO olympus_extensions (group_id, extension) VALUES (2, 'torrent')
Query was empty
http://i56.photobucket.com/albums/g169/ ... tables.jpg
Tossa on kaappaus.
Voi olla että tämä kaikki on jo turhaa, mutta kerrataanpas:
- Tarvitset tietokannan
- Tarvitset käyttäjän tähän em tietokantaan
- Käyttäjä tarvitsee oikeudet sen tietokannan käyttöön
- Kaikki em tiedot pitää laittaa asennusvaiheessa sinne foorumiin oikeisiin kohtiin
- Tarvitset tietokannan
- Tarvitset käyttäjän tähän em tietokantaan
- Käyttäjä tarvitsee oikeudet sen tietokannan käyttöön
- Kaikki em tiedot pitää laittaa asennusvaiheessa sinne foorumiin oikeisiin kohtiin
Tietokanta on luotu ja sille ne tables.
Käyttäjä tietokantaan? Mistä se määritetään? Ja ne oikeudet? Noi varmaan pitää siellä cPanelissa laittaa?
Asennusvaiheessa laitoin kaikki tiedot oikeisiin kohtiin.
http://i56.photobucket.com/albums/g169/ ... ables2.jpg
Tuolla lukee vasemmalla "ei tietokantoja". Vaikka loin jo kannan. Ehkä sitten väärin.
Käyttäjä tietokantaan? Mistä se määritetään? Ja ne oikeudet? Noi varmaan pitää siellä cPanelissa laittaa?
Asennusvaiheessa laitoin kaikki tiedot oikeisiin kohtiin.
http://i56.photobucket.com/albums/g169/ ... ables2.jpg
Tuolla lukee vasemmalla "ei tietokantoja". Vaikka loin jo kannan. Ehkä sitten väärin.
Viimeksi muokannut JPa, 07 Tammi 2008, 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nämä on luotu jo valmiiksi iFastNetin toimesta.JPa kirjoitti:Käyttäjä tietokantaan? Mistä se määritetään? Ja ne oikeudet? Noi varmaan pitää siellä cPanelissa laittaa?
Eli kaikki pitäisi olla kohdallaan, paitsi tuossa ylemmäsä olevassa kaappauksessa on toi yksi kohta joka hämää.mrl586 kirjoitti:Nämä on luotu jo valmiiksi iFastNetin toimesta.JPa kirjoitti:Käyttäjä tietokantaan? Mistä se määritetään? Ja ne oikeudet? Noi varmaan pitää siellä cPanelissa laittaa?
Kokeile, mitä tapahtuu, jos toimit tämän ohjeen mukaan...
Avaa root/install/schemas/schema_data.sql
Etsi INSERT INTO phpbb_extensions (group_id, extension) VALUES (2, 'torrent');
Poista INSERT INTO phpbb_extensions (group_id, extension) VALUES (2, 'torrent');
Tallenna muokattu tiedosto ja sulje se.
Poista INSERT INTO phpbb_extensions (group_id, extension) VALUES (2, 'torrent');
Mikäs hel**tti tuo olimrl586 kirjoitti:Kokeile, mitä tapahtuu, jos toimit tämän ohjeen mukaan...

Mä en vielä konvertoinut mun vanhan createphpBB:n tietoja tonne, voiko ne tehdä jälkeenpäin?
Pitääkö mun hyväksyä jokainen viesti joka foorumille kirjoitetaan? Vai voiko sitä jossain muuttaa? Esim ekat 10 viestiä pitää hyväksyä jonka jälkeen ei tarvita hyväksyntää.
Ja onko se galleria joku modi vai miksi en löydä sen asetuksia hallinnasta? phpBB.net versiossa se oli jo valmiina.
Ja onko se galleria joku modi vai miksi en löydä sen asetuksia hallinnasta? phpBB.net versiossa se oli jo valmiina.
Tässä nyt tulee aika paljon kysymyksiä mutta koittakaa jaksaa vastata noihin.
Pystynkö siirtämään tolta ifastnet hostilta koko foorumin muuttumattomana toiselle(maksulliselle) hostille? Pitääkö koko foorumi uudestaan asentaa ja sinne viedä asetukset vai pääseekö helpommalla? Ei muuten vikaa mutta noi vilkkuvat mainokset haittaa. Kohta alan itse tärisemään kun tota vilkkumista kattelee. Tosin kotikoneella ei näy mitään(täällä töissä toi haitta on aikas **ttumainen), mutta noilla käyttäjillä ei välttämättä ole samoja virusohjelmia kun mulla.
Pystynkö siirtämään tolta ifastnet hostilta koko foorumin muuttumattomana toiselle(maksulliselle) hostille? Pitääkö koko foorumi uudestaan asentaa ja sinne viedä asetukset vai pääseekö helpommalla? Ei muuten vikaa mutta noi vilkkuvat mainokset haittaa. Kohta alan itse tärisemään kun tota vilkkumista kattelee. Tosin kotikoneella ei näy mitään(täällä töissä toi haitta on aikas **ttumainen), mutta noilla käyttäjillä ei välttämättä ole samoja virusohjelmia kun mulla.
phpBB:n asennuspakkauksessa ei ole mukana galleriaa, joten se on luultavasti jokin modi.JPa kirjoitti:Ja onko se galleria joku modi vai miksi en löydä sen asetuksia hallinnasta? phpBB.net versiossa se oli jo valmiina.
Otat vaan kopion tietokannasta ja foorumin tiedostoista. Palautat ne toisaalla ja päivität config.php tiedoston osoittamaan uuteen paikkaan.JPa kirjoitti:Tässä nyt tulee aika paljon kysymyksiä mutta koittakaa jaksaa vastata noihin.
asetukset ja sellaset siirtyy mukana.
Ihan tollasenaan ei toi vihje aukeaLurttinen kirjoitti:Otat vaan kopion tietokannasta ja foorumin tiedostoista. Palautat ne toisaalla ja päivität config.php tiedoston osoittamaan uuteen paikkaan.
asetukset ja sellaset siirtyy mukana.

Lukee punaisella pohjalla ylläpidon hallinnassa kun klikkaa järjestelmä välilehteä. Siinä vissiin pitäisi olla tiedot päivityksistä sitten kun niitä on.Operaatiota ei voitu suorittaa loppuun koska fsock funktiot ovat poissa käytöstä tai pyydettyä palvelinta ei löytynyt.
Mutta mitä toi tarkoittaa?