Käyttäjätunnusten tarkistus

Arkisto phpBB2 versiosta.
Tuki tälle versiolle on loppunut 1.1.2009
Alueen säännöt
phpBB2 tuki on loppunut 1.1.2009

Alkuperäinen tiedote phpbb.comista löytyy tämän linkin takaa.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1385785

Nämä alueet on jätetty toistaiseksi näkyville Arkistona.
phpBB2 ongelmia ei tule kirjoittaa phpBB3 alueelle, Ainoa tuettu toimenpide phpBB2:en on konvertoiminen phpBB3 versioon. :)
Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:
Käyttäjätunnusten tarkistus

Viesti Kirjoittaja Esashi » 23 Maalis 2006, 06:55

Tervehdys taas kaikille *nyökkäilee*

Tuolla ylläpitämälläni foorumilla on mennyt nyt 600 käyttäjän raja rikki ja uusia tipahtelee aina silloin tällöin.

Kuminkin olen törmännyt siihen ilmiöön että kun uusi käyttäjä koittaa rekeisteröityä (ylläpito aktivoi tunnukset), niin joukut koittavat ottaa käyttäjätunnuksekseen jo käytössä olevan nimen.

Onko mitään keinoa että kirjautumisvaiheessa olisi tarkistus että onko ko. käyttäjätunnus jo olemassa ja se kertoisi siitä rekisteröityvälle käyttäjälle?

Kiitos etukäteen.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 23 Maalis 2006, 07:45

Siinä on tarkistus ja kahta kertaa ei voi rekisteröidä samaa nimeä.
Kertoo, että....
Valitettavasti käyttäjätunnus on jo varattu
Eriasia sitten jos joku on rekisteröitynyt nimellä "Anssi" ja joku rekisteröi sitten nimen "Anssi'"
Nehän on eri nimiä, mtta silti näyttää samalta.

Liekö tollasta modia olemassa?

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 23 Maalis 2006, 09:12

Lurttinen kirjoitti:Siinä on tarkistus ja kahta kertaa ei voi rekisteröidä samaa nimeä.
Kertoo, että....
Valitettavasti käyttäjätunnus on jo varattu
Eriasia sitten jos joku on rekisteröitynyt nimellä "Anssi" ja joku rekisteröi sitten nimen "Anssi'"
Nehän on eri nimiä, mtta silti näyttää samalta.

Liekö tollasta modia olemassa?
Tuota juuri ajoin takaa.
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 26 Maalis 2006, 23:11

Lurttinen kirjoitti:Eriasia sitten jos joku on rekisteröitynyt nimellä "Anssi" ja joku rekisteröi sitten nimen "Anssi'"
Nehän on eri nimiä, mtta silti näyttää samalta.

Liekö tollasta modia olemassa?
Ei stana, miksi mä en näe mitään eroa noissa? :D


Tää asia on pohdituttanut muakin. Ihan jo sekin, että on Ronin ja sitten Ronin125 on liian lähellä. Jollakin *-tunnuksella? MODia tosiaan?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 26 Maalis 2006, 23:29

Potku kirjoitti: Ei stana, miksi mä en näe mitään eroa noissa? :D


Tää asia on pohdituttanut muakin. Ihan jo sekin, että on Ronin ja sitten Ronin125 on liian lähellä. Jollakin *-tunnuksella? MODia tosiaan?
Siinä lukee,
Anssi
Anssi'

Helpottiko ;)

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Potku » 14 Huhti 2006, 14:38

Prkl...:D

Mutta joo, tää sama asia on nyt tullu ajankohtaiseksi meilläkin. Ehkä tähän ei sitten ole vastausta, mutta kysytään nyt kumminkin: onko olemassa mitään helppoa keinoa rajoittaa tuota?

skmanick
Oppii uutta
Oppii uutta
Viestit:26
Liittynyt:27 Kesä 2006, 19:47

Viesti Kirjoittaja skmanick » 27 Kesä 2006, 19:57

On tuohon olemassa vastaus....
Nimittäin Adminin hallintapaneelissa on osio käyttäjien ylläpito ja kielletyt nimet. Sinne voi sitten halutessaan määritellä kiellettyjä nimiä asim. Anssi*
joka sitten estää laittamasta Anssi nimen perään mitään ylimääräisiä härpäkkeitä.

Tosin onhan tuossa sitten se bropleema että Anssi1 ja Anssi345, jotka jo on rekisteröityneet nimellään estää tuon tähden käyttämisen. Silloin jää vaihtoehdoiksi ilmoittaa yksityisesti kyseisille Ansseille, että nimimekki menee vaihtoon. Kun nimimerkki on vaihdettu, pitää vanhat nimimerkit poistaa ja sitten laittaa se tähti niiden nimien perään.

Onhan siinä työnsä jos sivustolla on rekisteröitynyt 600 Antti nimistä eri päätteillä... :roll:

Esimerkiksi voit estää kaikki A-alkuiset nimimerkit laittamalla kohtaan A*

Miten tuo sitten käytännössä toimii teillä, en tiedä, mutta itselläni ainakin toimii vielä kohtalaisen hyvin... kun rekisteröiyneitä on vasta reilu 50.

Avatar
Esashi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:376
Liittynyt:19 Tammi 2006, 10:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esashi » 28 Kesä 2006, 07:37

skmanick kirjoitti:
Miten tuo sitten käytännössä toimii teillä, en tiedä, mutta itselläni ainakin toimii vielä kohtalaisen hyvin... kun rekisteröiyneitä on vasta reilu 50.
Jep, esim. ylläpitämälläni foorumilla tuo olisi vaikeaa kun siellä on yli 500 käyttäjää.

Hmmm olisikohan jokin sellainen scripti mahdollista, missä tsekattasiin jo aktiiviset käyttjät ja he voisivat edelleen käyttää vaikkapa A alkuista tunnsutaan?
Esashi

Maan Äiti, anna minulle
ymmärrystä heidän suhteen, jotka eivät ymmärrä minua,
kärsivällisyyttä heitä kohtaan, jotka eivät pidä minusta,
viisautta, osatakseni kätkeä heidän ruumiit,
jotka ovat käyneet hermoilleni

Avatar
Jakob
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:7
Liittynyt:21 Kesä 2006, 11:36
Paikkakunta:Tampere

Lähekkäiset käyttäjätunnukset

Viesti Kirjoittaja Jakob » 29 Kesä 2006, 16:51

Laiskuus kun on yksi vahvimmista luonteenpiirteistäni, niin olen lähestynyt tätä käyttäjätunnusongelmaa vähän toiselta kantilta.

Selasin tämän phpbbsuomen käyttäjäluettelon läpi. Kiinnitin huomiota käyttäjätunnusten yksipuolisuuteen. Melkein sataprosenttisesti käyttäjätunnus oli yksi sana, mallia tutulupu tai mörkki55 esimerkinomaisesti.

Laiskan miehen neuvo tulee tässä. Käytä kahta sanaa, kyllä käyttäjätunnuksessa phpbb:ssä voi ja saa olla välilyönti. Esimerkiksi Tutu Lupunen tai Mörkki Viisviis. Kahden sanan käyttö vähentää jo kummasti lähelle tulevia muita käyttäjätunnuksia.

Laiskan miehen ajatelmina sanoisin, ettei kaikkea tarvitse aina kieltää, estää ts. koodia vääntää/puukottaa tai modeja asennella. Jos joku valittaa, että naapurin nimi on lähellä omaa, niin ylläpitäjä puuttuu asiaan. Reilu ratkaisuperuste on, että aikaisemmin rekisteröitynyt saa pitää nimensä ja myöhemmin tullut muuttakoon. Tätä vartenhan foorumeilla on ylläpitonsa, moderaattorinsa, päätoimittajansa.

Ei ehjää aina tarvitse korjata :wink:

Jakob

Squirrel-
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:2
Liittynyt:05 Heinä 2006, 09:24

Viesti Kirjoittaja Squirrel- » 05 Heinä 2006, 09:26

Sinne kiellettyihin käyttäjätunnuksiin kelpaa myös wildcard, joten tuollaiset pystyy estämään tyyliin:

*0*
*1*
*2*
*3*
*4*
*5*
*6*
*7*
*8*
*9*
*'*
*´*

jne tyyliin. Toisaalta, jos jollain on pakonomainen tarve saada noita nimimerkkeihinsä, niin sit onkin ongelma.

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa