Viesti
Kirjoittaja Ari K » 26 Huhti 2013, 12:01
En ehtinyt lukemaan koko ketjua lävitse vaan vastaan aloitusviestiin.
Foorumin ylläpitäminen ei maksa mitään eli jos ajatellaan vain sovelluspohjaisesti, niin tämänä on ilmainen sovellus. Se mikä maksaa on se, missä foorumi fyysisesti sijaitsee sekä sitten, jos ylläpitäjä tahtoo itselleen palkkaa ottaa. Tosin halvinta on sitten ilmaisfoorumit mutta niissä ei käsittääkseni ole täyttä omaa adminhallintaa vaan rajoitettu sekä sitten kamalasti mainoksia pyörimässä.
Mielentaide ry maksaa sivutilastaan 20€/v, mikä johtuu siitä, että meillä on yhteistyösopimus hotellitilan vuokranneeseen. Tietämäni mukaan tuo hotellipalvelu maksaa vain 58€/v. En viitsi mainostaa hotellipalveluntarjoajaa mutta siinä on kaikki mitä kuvitella voi tarvitsevan muuhunkin, kuin foorumiamme varten ja yhteyskatkoja tai muita vikoja ei juurikaan esiinny. Ylläpitomme toimii vapaaehtoisella tiimityöllä, jossa on erilaisia tehtäviä ja foorumin henkilökunta jopa saa itselleen silloin tällöin palkitsemisina etuja foorumin omistavalta Mielentaiteelta.
Hyvää saa halvallakin, jos osaa katsoa mistä/miten ottaa. Mulla on kokemusta isosta foorumista (menneisyydessäni), jossa oma ahneutemme rakentaa älytöntä meni överiksi ihan virtuaalipalvelimen hankintaan saakka ja silloin vuosikulut nousi todella korkealle ja kun tuo foorumitoiminta loppui, moni ehdotti juurikin osallistumismaksuja ja perustettiin joka kannatusyhdistyskin sen foorumin kalliiden kulujen ympärille.
Mä neuvoisin sinua muiden foorumin käyttäjien kanssa vaatimaan tarkan kuluselvityksen foorumin kuluista esim. jossain sen foorumin alueella aloitat ketjun. Jos tämä ylläpitäjä ei suostu kuluista kertomaan, niin silloin se haiskahtaa pahasti huijaukselta. Minun mielestäni rehellisyys foorumin käyttäjiä kohtaan on parasta palvelua, sillä tämä on vähän sama asia, kuin mitä koulutin vertaisryhmän ohjaajia ja koulutusmapissa luki, että "ryhmää ei tule perustaa ryhmän ohjaajan tarpeesta vaan ryhmän osallistujien" ja samaa voi verrata foorumiinkin. Foorumin käyttäjillä on siis oikeus tietää, mistä heidän halutaan maksavan. On harhaanjohtavaa sanoa, että foorumin ylläpito tulee kalliiksi, kun itse foorumi ei mitään maksa.