Konvertoinnissa ongelmia
2.0.22 Foorumista (jossa oli sisään ympättynä X7Chat) konvertointi toi joitain pulmia.
Kuulemma osa ketjuista on kadonnut, kuinka moni, en tiedä vielä. Mutta sen olen todennut, että ennen konvertointia kirjoitettujen viestiwen kirjoittajaa ei enää näy topic-listalla. Se näkyy kyllä itse viesteissä.
Paripienempää olen korjannut, mutta edessä on vielä yksi isompi reilut pari tuhatta käyttäjää ja pari sataa tuhatta viestiä käsittävä forum... Sen kanssa en tahtoisi ongelmia.
Kuulemma osa ketjuista on kadonnut, kuinka moni, en tiedä vielä. Mutta sen olen todennut, että ennen konvertointia kirjoitettujen viestiwen kirjoittajaa ei enää näy topic-listalla. Se näkyy kyllä itse viesteissä.
Paripienempää olen korjannut, mutta edessä on vielä yksi isompi reilut pari tuhatta käyttäjää ja pari sataa tuhatta viestiä käsittävä forum... Sen kanssa en tahtoisi ongelmia.
Re: Konvertoinnissa ongelmia
Jos jollakulla on linkki siihen viestiketjuun. Käy katsomassa sitä ylläpitäjänä ja katso mahdolliset virheilmoitukset.
Ja, onko täm yhden klikkauksen asennus, esimerkiksi cPanelin/Fantasticon kautta, vai oot asentanut itse?
Eli luonut tietokannat, jne itse?
Ja, onko täm yhden klikkauksen asennus, esimerkiksi cPanelin/Fantasticon kautta, vai oot asentanut itse?
Kokeile testinä konvertointia uudesta CVS snapshotista. Saattaa olla, että vika on korjattu.
Mutta, se tarkoittaa sitä, että joudut odottamaan RC2/gold version julkaisua, kumpi tahansa tuleekin ennemmin ja jatkamaan tuolla phpBB2 alustalla vielä hetken.
CVS versiolla ei ole muuta tukea, mutta voit testata sillä.
Mutta, se tarkoittaa sitä, että joudut odottamaan RC2/gold version julkaisua, kumpi tahansa tuleekin ennemmin ja jatkamaan tuolla phpBB2 alustalla vielä hetken.
CVS versiolla ei ole muuta tukea, mutta voit testata sillä.
Tekeekö X7Chatin asennus muutoksia tietokantaan? Jos tekee, millaisia muutoksia? Joutuuko sinne tekemään lisää tauluja vai asentuuko jo olemassaoleviin tauluihin?EsaL kirjoitti:2.0.22 Foorumista (jossa oli sisään ympättynä X7Chat) konvertointi toi joitain pulmia.
Ihan itse asennettu...Lurttinen kirjoitti:Jos jollakulla on linkki siihen viestiketjuun. Käy katsomassa sitä ylläpitäjänä ja katso mahdolliset virheilmoitukset.
Ja tarkennuksena: Viestit ovat kyllä tallessa... Ovat vaan hukassa. Ei kun hakee niitä kirjoittajan profiilin kautta, niin löytyvät, ja otsaketietojen mukaan sieltä mistä pitää. Eivät vasan näy.
Ja kaikkien "vanhojen" viestien lähettäjä on hakemistoissa vain "vieras" Oikea lähettäjä löytyy kyllä itse viestistä.
Kokeile synkronointia?
Hyvä kysymys... Sillä on omat taulut _users-taulua myöten. toisaalta phpbb_usersissa ei näytä olevan mitään ylimääräistä. Tästä voi päätellä, että x7 tarkistaa käyttäjätiedot phpbb:n kannasta, ja kopioi tiedot sieltä. Käyttänee eväsleipiä.. Mutta siitä on jo aikaa, kun tuon tuonne ymppäsin. En muista.mrl586 kirjoitti:Tekeekö X7Chatin asennus muutoksia tietokantaan? Jos tekee, millaisia muutoksia? Joutuuko sinne tekemään lisää tauluja vai asentuuko jo olemassaoleviin tauluihin?EsaL kirjoitti:2.0.22 Foorumista (jossa oli sisään ympättynä X7Chat) konvertointi toi joitain pulmia.
Konvertterin tekemissä voi tehdä konverttin siten, että a) se hyväksyy vain orginaalin taulun, b) Se ottaa vain orginaalidatat uuteen foorumiin, ei herjaa niistä ylimääräisistä.
phpBB on ehkä eniten modattu foorumi, ja uskon että konvertterille on ihan sama onko siihen asennettu uusia sarakkeita; se ei vaan siirrä niitä datoja uuteen foorumiin.
Sullahan on ne vanhat datat tallessa? kokeile konvertoida uudestaan.
phpBB on ehkä eniten modattu foorumi, ja uskon että konvertterille on ihan sama onko siihen asennettu uusia sarakkeita; se ei vaan siirrä niitä datoja uuteen foorumiin.
Sullahan on ne vanhat datat tallessa? kokeile konvertoida uudestaan.
No, ei tässä isoja vahinkoja ole syntynyt, käyttäjille on kerrottu, minkä sivuoven kautta hukatut ketjut löytyy, ja niihin kirjoittaminen pelastaa tilanteen.
Siihen toiseen ongelmaan taas näyttää vaikuttavan sisällyluettelon uudelleenkirjoitus....
Siihen toiseen ongelmaan taas näyttää vaikuttavan sisällyluettelon uudelleenkirjoitus....