Ryhmät

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01
Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Anubis » 23 Touko 2007, 09:50

Mites Olympuksessa menee ryhmät, kun ei ole enään käyttäjäryhmä linkkiä kävijöillä?

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 23 Touko 2007, 10:10

Anubis kirjoitti:Mites Olympuksessa menee ryhmät, kun ei ole enään käyttäjäryhmä linkkiä kävijöillä?
Onhan, kurkkaa omia asetuksia.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 23 Touko 2007, 10:11

Käyttäjä näkee omat ryhmänsä ja julkiset ryhmät omista asetuksistaan "käyttäjäryhmät" sivulta.

Ylläpidosta taas määritellään ryhmien oikeudet ja luodaan tarvittaessa uusia ryhmiä.

"hallitse ryhmiä" kohdasta "Vaihtoehdot" sarakkeesta löytyy "jäsenet" kohta, jossa voi heivata jäseniä ryhmään ja pois.
Paikallaolijoidem listan väri on suoraan sidoksissa ryhmän väriin. Jos halutaan tämä väri tuonne listaan. Ryhmän on oltava silloin oletusryhmä tällä käyttäjällä (ja ryhmä näkyvissä selitteessä)

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Anubis » 30 Touko 2007, 19:42

Jos on piiloitettu ryhmä, niin näkeekö ryhmän jäsenet itsensä eri värillä, mutta ne jotka eivät kuulu tähän piiloitettu ryhmään, niin näkevätkö he ryhmän jäsenet samanlaisella värillä kuin muutkin?

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 05 Tammi 2008, 14:12

Tähän liittyen: kumpi on kovempi jätkä, yleinen vai ryhmä?

Eli, jos yleiset oikeudet on asetettu tietyllä tavalla, voiko niitä muokata ryhmille tai yksittäisille käyttäjille?

Esimerkki: Valitsen yleisistä asetuksista, että yksityisviestejä ei voi lähettää eteenpäin. Haluan kuitenkin että tietyn ryhmän jäsenet voivat näin toimia. Onnistunko muokkaamaan tätä ihan vain antamalla ryhmälle oikeudet toimia yleisten asetusten vastaisesti vai pitääkö minun yleisissä asetuksissa sallia ko. toiminto, mutta sitten estää se muilta kuin tuolta yhdeltä ryhmältä?

Avatar
Peetra
phpBB Bitch
phpBB Bitch
Viestit:1169
Liittynyt:04 Kesä 2007, 16:45
Paikkakunta:Kokkola
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Peetra » 05 Tammi 2008, 14:33

Potku: Ihan kummimpäin vaan pitäisi toimia. :) Kokeilemalla se selviää. Älä unohda backupit. ;)
muista backuppi!
hyvä copy/paste monen kannan dumpille: http://www.patrickpatoray.com/?Page=30 // ei tartte omaa ohjelmistoa.
hyvä ison kannan dumpeille http://www.mysqldumper.net/ //Selkeä käyttöliittymä! Asentuu palvelimelle kuin itsestään. :ugeek:

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 05 Tammi 2008, 14:58

Kiitos!

Tätä vähän "pelkäsinkin". :D Eli tää on mun mielestä hyvin ajateltu, hyvää toiminta phpBB:ltä.

Mulla on leikkikenttänä yksi foorumi, mutta siitä ei siis tiedä kukaan muu kuin se kaveri, joka sen mulle pystytti. :D Eli tiettyjä juttuja mun kandee kysyä täältä. Voisihan sinne yrittää rekrytoida porukkaa, mutta...

Miquson
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:1
Liittynyt:03 Tammi 2008, 22:24

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Miquson » 19 Tammi 2008, 18:06

Miten on mahdollista saada niin että kun käyttäjä on lähettänyt tietynmäärän viestejä hän liittyy automaattisesti johonkin ryhmään?

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 19 Tammi 2008, 23:55

Miquson kirjoitti:Miten on mahdollista saada niin että kun käyttäjä on lähettänyt tietynmäärän viestejä hän liittyy automaattisesti johonkin ryhmään?
Vaatinee MODin?

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 20 Tammi 2008, 13:22

Lurttinen kirjoitti:Käyttäjä näkee omat ryhmänsä ja julkiset ryhmät omista asetuksistaan "käyttäjäryhmät" sivulta.
Onko kakkosen ryhmät-valikko poistunut kokonaan? En ainakaan näe sellaista linkkiä kolmosessa. Jos se on asetuksista kiinni, mistä tarkkaan ottaen se valitaan? "Näytä selitteessä" ei ole ihan sama asia.

Mulla ei tolla foorumilla ole muuten perustajan oikkia sitten...

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 20 Tammi 2008, 13:39

Yksi juttu vielä: musta on vähän harhaanjohtavaa, että jäsenyyttä haettaessa teksti sanoo "Liity jäseneksi", kun kyseessä on kumminkin ryhmä, jonka jäsenet ylläpito (tai jokin muu taho) erikseen hyväksyy. Mun mielestä silloin siinä pitäisi lukea "Hae jäsenyyttä". Mutta jos arvaan, niin noita kahta ei ole eritelty eli kaikkiin ryhmiin haetaan samalla sanamuodolla, joka enkuksi taitaa olla "Join group".

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 20 Tammi 2008, 13:42

Potku kirjoitti:
Lurttinen kirjoitti:Käyttäjä näkee omat ryhmänsä ja julkiset ryhmät omista asetuksistaan "käyttäjäryhmät" sivulta.
Onko kakkosen ryhmät-valikko poistunut kokonaan? En ainakaan näe sellaista linkkiä kolmosessa. Jos se on asetuksista kiinni, mistä tarkkaan ottaen se valitaan? "Näytä selitteessä" ei ole ihan sama asia.

Mulla ei tolla foorumilla ole muuten perustajan oikkia sitten...
Niin siis, nää ryhmäthän näkyy omista asetuksista, mutta kun haluaisin nimenomaan sellainen samanlaisen Ryhmät-valikon foorumin etusivulle kuin kakkosessakin. Miten tämä tapahtuu?

Anubis
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:865
Liittynyt:15 Elo 2006, 11:01

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Anubis » 21 Tammi 2008, 05:24

Potku kirjoitti:Niin siis, nää ryhmäthän näkyy omista asetuksista, mutta kun haluaisin nimenomaan sellainen samanlaisen Ryhmät-valikon foorumin etusivulle kuin kakkosessakin. Miten tämä tapahtuu?
Klikkaa omat asetukset ja sieltä käyttäjäryhmät. Ota urli talteen ja muokkaa tyylin templateen etuisivulle linkki tyyliin "<a href="ucp.php?sivu=kayttajaryhmat">Käyttäjäryhmät</a>" tms.

Avatar
Potku
Sensei
Viestit:726
Liittynyt:20 Marras 2005, 19:54
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Potku » 21 Tammi 2008, 16:51

Kiitos!

Eli siinä on käynyt niin, että noi ryhmät on tahallaan jätetty pois etusivulta. Lurttinen, osaatko sanoa miksi? Kuulostaa kovin omituiselta.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Ryhmät

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 21 Tammi 2008, 19:37

?

Ihan loogista toi mun mielestä on, että ryhmiä sorvataan ylläpidosta ja omissa asetuksissa näkyy julkiset. :lol:
Taitaa olla taas makuasioita, joihin on tottunut. :)

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 271 vierailijaa