Foorumin siirto (rautalangasta)

phpBB3 ongelmia. Neuvoja ja ohjeita kuinka korjata.
MOD kysymykset, niiden asennukset ja omien muokkausten ongelmat alempana olevalle MOD alueelle.
Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12
Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 20 Elo 2008, 18:18

Eli olen siirtämässä foorumia ilmaisosoitteesta oman domainin alle. Tähän mennessä olen saanut uuteen osoitteeseen jo toimivan pohjan, eli foorumin jolle pääsen sekä APC:n. Olen myös saanut jos suomikielipaketin asennettua onistuneesti. Nyt sitten pitäisi saada kaikki vanha tauhka siirrettyä vanhalta tonne uuteen. Olen ottanut (foorumi.info) täyden database backupin ja tein restoren uudelle. Tuli ilmoitus että restore meni läpi ihan ok, mutta mitään ei tapahtunut (backupin koko about 2,5mb zippinä). Mitä mä tein väärin, eikö tuo database backup riitäkkään, pitääkö mun saada jostain jotain muita tiedostoja kanssa, jos siis haluan saada kaiken vanhalta mukaan, käyttäjät, stylet, asetukset, viestit ja jne.

Miten muutan saa tarkistettua että mikä versio 3:sta on tuolla foorumi.inffolla käytössä, uusihan on 3.0.2?

:roll:

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 20 Elo 2008, 19:11

Siinä varmuuskopiossa on todennäköisesti eri etuliite (taas se prefix...) kuin mitä foorumin on käsketty käyttää.
Katso vaikka phpmyadminilla foorumin tietokantaa ja mitä tauluja sieltä löytyy.

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 20 Elo 2008, 19:43

Ei ole tuo phpmyadmin admin millään muotoa tuttu softa, joten onko jotain muuta tapaa tarkistaa toi prefix, Vanhassa databasessa se on: Prefix for tables in database: phpbb_ (if you are upgrading, use a different prefix). Tuo tieto siis suoraan siitä backupatusta databasesta.

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 20 Elo 2008, 19:58

Avaa se backupin sisältämä tiedosto ja lue sieltä mitä se tahtoo lisätä mihinkä tiedostoon. S on pelkkä tekstitiedosto, jos ei ole pakattu. Jos on pakattu, pura se pakkaus. Yleensä gzip, eli zippi

Sieltä löytyy joku INSERT INTO tai CREATE TABLE rivi, josta löytyy taulun nimi prefixin kanssa.

mrl586
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit:2879
Liittynyt:31 Maalis 2006, 17:59
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja mrl586 » 21 Elo 2008, 01:51

Lurttinen kirjoitti:Yleensä gzip, eli zippi
Ei zippi, vaan gnu zippi. Asiasta lisää Wikipediassa.

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 21 Elo 2008, 07:21

Ok, eli katsoin molemmat backupit ja niissä on todellakin eri etuliite INSERT INTO tai CREATE TABLE riveissä. Muokkaanko (esim. käsin notepadissa) sen vanhan foorumin backupiin ne etuliitteet vastaamaan sitä mikä on uudessa?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 21 Elo 2008, 08:04

Foorumin config.php tiedostoon. Muokkaa sinne se uusi prefix.

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 21 Elo 2008, 09:17

Vielä varmistan että en tee mitään mikä voisi pitkittää tätä siirtoa entisestään. Eli muokkaan siis sen uuden foorumin config.php tiedostoa, sieltä kohtaa $table_prefix = 'database table prefix';. Tuohon siis laitan sen prefixin jonka sain poimittua sen vanhan foorumin backup tiedostosta?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 21 Elo 2008, 09:25

jep

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 21 Elo 2008, 11:26

Well well, säätö jatkuu :D Eli nyt kun on tehty muutos sinne config.php tiedostoon niin ei enään tunnista admin usernamea, eikä näin ollen pääse tekemään sitä restorea. Onkohan nyt niin että se restore täytyy tehdä sillä phpmyadminilla, toivottavasti olisi jokin toinen tapa tehdä se?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 21 Elo 2008, 12:18

Kaikki viestit siis ilmeisesti tuli nyt näkyviin?
No, nyt se adminin tunnus on se sama, joka sulla oli siellä foorumi.infossa...
Sano, jos ei vieläkään toimi, mulla on keino saada sulle sinne ylläpitäjän tunnukset, mutta en laita sitä julkiseksi. :)
Miksi tässä vaiheessa pitäs restore tehdä? En tajua...

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 21 Elo 2008, 12:34

Mulla on menossa todellinen lumipallo efekti, aina tulee jotain uutta. nyt se herjaa siitä että sitä custom stylea ei löydy, Kuvittelisin että tosta pääsee sillä että lataa webserverille styles kansioon sen tarvitseman stylen, vai onko jokin keino palauttaa se käyttämään original stylea?

Avatar
Lurttinen
phpBB nub
phpBB nub
Viestit:4787
Liittynyt:13 Marras 2005, 18:41
Paikkakunta:Tampere
Viesti:

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 21 Elo 2008, 12:36

Siirrä sinne sen tarvitsema tyyli.

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 21 Elo 2008, 12:55

Mahtavaa, olet Lurttinen kyllä hieno mies! Nyt näytää kaikki toimivan (säätöä vaille) ja olo on huojentunut. Nyt varmaan pitäsi ottaa uusi backup vanhasta foorumista ja palauttaa se tohon päälle uudelleen, niin saisi ne viestit jotka on kirjoitettu tän mun säheltämisen aikana uudelle foorumille, eihän siihen nyt sisälly mitään suurta riskiä?

Erittäin suuret kiitokset!!!

Zodiac
Aloittelija
Aloittelija
Viestit:8
Liittynyt:20 Elo 2008, 18:12

Re: Foorumin siirto (rautalangasta)

Viesti Kirjoittaja Zodiac » 21 Elo 2008, 15:35

Nyt homma toimii suhkot hyvin, paitsi jos yrittää avata uuttaa ketjua, tulee ao. herja. SAma herja tulee kun kokeilee vastata viestiin. Lisäksi black_pearl stylestä puuttuu monia painikkeita, ne oli vielä vanhemmassa versiossa. Foorumi on tällä hetkellä 3.0.1, kun ajattelin siirtää 02 versioon pävittämistä hieman, voisko toi errori johtua siitä?
SQL ERROR [ mysqli ]

Field 'topic_last_poster_name' doesn't have a default value [1364]

SQL

INSERT INTO kfp_topics (topic_poster, topic_time, forum_id, icon_id, topic_approved, topic_title, topic_first_poster_name, topic_first_poster_colour, topic_type, topic_time_limit, topic_attachment) VALUES (53, 1219321866, 59, 0, 1, 'testi', 'Zodiac', 'FF0000', 0, 0, 0)

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 143
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/functions_posting.php
LINE: 1832
CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: posting.php
LINE: 1000
CALL: submit_post()
edit.

löysin tämän ohjeen http://www.phpbb.com/kb/article/doesnt- ... ue-errors/

ja olen sen tehnyt tähän asti:
This will cause the script to scan your database and then provide the correct schema for you MySQL version. As such it will output a list of SQL queries which can

* Be run all in one go via phpmyadmin
* Or run via the MySQL console
* Or given to the host to run.

Nyt pitäisi keksiä miten tai missä saan ajettua nuo rivit, veiläkään en ole sitä phpmyadminia asentanut...

Viestiketju Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 316 vierailijaa